Resultater: 19301 til 19320 af 436241
  • Hvem vil tjene penge på en eksamen i controlling og revision/ekstern regnskab?

    Forumindlæg
    Eksamen handler om koncernregnskab, pengestrømsopgørelse, revisorloven osv. nogen med bachelor eller kandidat indenfor HA som kan hjælpe?
  • Bali Rai's "(un)arranged marriage"

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg tænkte på om der ikke var nogen der har læst bogen "(un)arranged marriage" af Bali Rai. Jeg skal have læst denne bog til d. 20/1-09, og har ekstremt travlt med en masse andre afleveringer, så jeg håber lidt på at en der har læst denne bog, der gider tage sig tid til ...
  • Det Osmanniske Riges betydning for eftertiden

    Forumindlæg
    hey jeg skal snart til at vælge et emne til min eksamesprokjekt... jeg vil gerne skrive om det osmanniske rige ...... er der nogen der kender nogle gode bøger der kan svare på mit overskrift....?
  • AT-emne

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved om man må skrive i Biologi og Idræt ved dette års AT.. Desuden er det er meget tight emne!
  • God sommerferie til alle

    Forumindlæg
    Nu da eksaminerne er ovre, så plejer studi at gå lidt i dvale, til skolen starter op igen til august.Så god sommerferie til alle! Ses "næste" år
  • Sorbinsyre som konserveringsmiddel.

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal forklare hvorfor sorbinsyre er velegnet som konserveringsmiddel til en ost på 45% med en pH-værdi på 5,5. Det eneste jeg kan finde om stoffet er, at det hæmmer svamp og mug.. desuden sænker det overfladens surhed til 5,38. Men er der nogen der ved ...
  • fysik hjælp!

    Forumindlæg
    (spørgsmål vedhæftet) Kan det passe, at den første giver v = 0,035 (da jeg omskriver meter til kilo) og T = 28,57?
  • Den nye kvote 2-ordning

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg læste i går i avisen at fra 2007 går vi over til en ny kvote 2-ordning, hvor man har Kvote Ia, Ib, IIa og IIb. Men jeg lagde mærke til at der stod at dette forholdsvis henvendte sig til den gruppe af unge, der har et snit der næsten er oppe på det snit, der behøves for at komme ind på d...
  • Maksimal løsning

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave jeg ikke forstår hvad de fisker efter. Den lyder: Vis, at grafen f(x) for enhver maksimal løsning til en differentialligning, en vandret tangent i punktet (x0,yo)
  • Differentialligning UDEN HJÆLPEMIDLER

    Forumindlæg
    Det er til en opgave, og jeg kan simpelthen ikke få det til at give mening. Jeg skal gøre rede for, at f(x)=x2 * ex er en løsning til dy/dx=2y/x + y. Jeg har fået venstre side til 2x * ex, men det går galt for mig, når jeg skal regne på højre side....
  • uendlige rækker

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan man beviser at:for c1+c+c^2+c^3+c^4+.........=1/(c-1)evt. links der til sider der beviser det?
  • En nem ligning

    Forumindlæg
    Hej alle 2x5 + 2x = 0 Hvordan er det nu??
  • ekspressionisme

    Forumindlæg
    Hej, kan I give nogle eksempler på moderne sange som er ekspressionistiske?
  • hhx 1-årig

    Forumindlæg
    jeg skal søge om SU da jeg skal gå på den 1 årige hh til næste år, men er det en videregående uddannelse eller en ungdomsuddannelse?
  • Strøm etc

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lidt problemer med denne opgave... Er der nogen der kan hjælpe mig med delspørgsmål b og c?
  • tryk og temperatur.

    Forumindlæg
    Har lidt problemer med denne opgave, håber nogen vil hjælpe. Opgaven lyder: En vejrballon er lavet af et elastisk materiale, så trykket indeni hele tiden er lig med trykket i luften udenfor. Ved opsendelse er temperaturen 17 grader og trykket 101 kPa. Ballonen er blæst op til rumfanget 320 L. Nå...
  • Halløøøj

    Forumindlæg
    Halløøøj igen..Jeg fik ikke helt sagt tak til dem der hjalp mig i fysik... Jeg scorede en 10'er til eksamen - lidt takket være jer...Ses næste år, da jeg tager den 1 årige HH..
  • Cosinus og sinus?

    Forumindlæg
    Hvad er det helt præcist det er ? og nogen der kan forklare virkemåden meget enkelt ? ved godt hypotenusen og kateten er :) tak hvis i lige gad bruge 5 min (;
  • Hjælp til geometri opg. haster ..

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg forestår ikke, hvad der skal beregnes og, hvordan - på vedhæftede fil... Håber inderligt på hjælp. På forhånd tak
  • Lineær regression`?

    Forumindlæg
    Hey der ude, skal til at skrive SRO om alkohol, og i det skal jeg redegøre og udlede formlen, og bruge formlen i praksis. På begge disse punkter er jeg tæt på blank, så hvis der var nogen der kunne hjælpe mig, ville det både redde min weekend, og hele min karakter ;)