Resultater: 19341 til 19360 af 436241
-
andengradsligning!!!
ForumindlægHej Jeg ska lave følgende ligning om til andengradsligningsformen: 1/x - 3/x2 = 0 Hvordan gør jeg det? Jeg får den til -x2 -3x + 1 = 0, men her kom x2 på den anden side af lighedstegnet, fordi jeg gangede med det på begge sider af lighedstegnet. Men 0 * x2 giver jo 0? Er der nogen der k... -
Molymod molekylemodeller
ForumindlægJeg har fundet følgende sted, hvor man kan købe Molymod molekylebyggesæt (de bedste). Leveringen var hurtig og prisen god. http://home20.inet.tele.dk/molekyle -
Glucose
ForumindlægBenedicts-opløsning bliver i en del forsøg brugt til påvisning af glucose i forskellige madvarer. Mit spørgsmål går på, hvordan de to reagerer med hinanden, og hvorfor? -
f'(x)
ForumindlægHvad bliver 2x3 til når man skal lave det om til en f'(x) funktion? Altså mærkefunktion. -
Vedrørende tangent ligning
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har en tangentligning og jeg skal finde røringspunktet til denne. Hjælp - tak :) -
Iod-opløsning
ForumindlægDenne opløsning kan benyttes til påvisning af stivelse i en ukendt opløsning. Hvis nogen kender kemien bag denne reaktion, ville jeg være taknemmelig for et hurtigt svar. Leder efter en forklaring på hvorfor en opløsning indeholdende stivelse, skifter til en blå-sort farve når man tilsætter en io... -
påvisning af proteiner
ForumindlægSøger efter den kemi der ligger i den reaktion man opnår ved at tilfører koncentreret Salpetersyre til en opløsning indeholdende protein (æggehvideopløsning). Der skulle dannes et tydeligt gult bundfald. -
Opgave løsning til Kemi mrllemniveau
ForumindlægJeg har påtaget mif den opgave at læse kemi mellemviveau på egen hånd før jeg starter på Uni. Der er en masse opgaver i den bog jeg har, men ingen facit. Så er det jo svært at se om man laver noget rigtigt:) Jeg ahr lånt bågen, Kemi Mellemniveau fra Systime. Den har det periodiske system på forsi... -
Haster
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal opstille en model ud fra denne her opgave. I 2005 betalte hver elforbruger i Roskilde 382,50kr. i fast årligt abonnement til Roskilde Elforsyning. Derudover betales der 1,57kr. pr. kWh for elforbruget. Opstil en model, der beskriver sammenhængen mellem den samlede ... -
Et ord?
ForumindlægTænkte over, hvordan siger man 'fobofobi' på engelsk? Er det bare 'fobofobia' eller? -
rensebenzin
ForumindlægAfklaring søges. Jeg sad med nogle venner for et par dage siden og snakkede lidt om vores, noget underlige, kemilærer. I hans undervisning lader han os bruge rensebenzin, og der er at par stykker af os der mener at have læst at det er forbudt for folkeskole- og gym-elever at bruge det i undervisn... -
promille
ForumindlægJeg har oplysningerne: Kvinder :=volume/(0,55*kg) Alkohol er det indtagede drukket alkohol målt i gram. F.x. man har drukket 3 øl = 3 genstande á 12 gram = 36 gram. Samt: F = 0,12•x•t F = Antal gram forbrændt alkohol x = Din vægt i kg. t = antal timer siden den første genstand ... -
rettelse og kommentar?
Forumindlæghej er der en der ude som vil se på min engelsk stil som jeg skal aflevere idag jeg ved godt vi har ferie og sådan noget men er der ik en der ude som vil?? hilsen Martin`s Søster :D -
salt - is
ForumindlægOm vinteren når man skal fjerne is og sne fra veje og fortove benytter man sig af salt. Mit spg går på hvad det er der sker under denne proces... Hvad gør at frysepunktet for is falder når man tilsætter salt? -
"hjælp"
ForumindlægJeg skal op til fysik i morgen, har trukket i dag så det er 24timers forberedelse. Er der nogle der helt præcis kan fortælle mig hvad de følgende emner er? Big Bang Blå- og rødforskydning Hubbles lov Jeg har læst en masse på det, men synes ikke jeg har et ordentligt svar? Måske nogle kunne hjælpe... -
Udveksling af musik online..
ForumindlægJeg er ikke fuldstændig up to date med lovene vedrørende udveksling af musik over nettet, så er der ik nogen der kan hjælpe mig lidt?Det er ikke på nogen måde lovligt at hente musik fra nettet, andet end fra betalingssider, vel?Og må man, efter at have lagt nogle numre fra sin egen cd ind på comp... -
A-niveau i bio. som sproglig?
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig over hvor mange sproglige der vælger biologi på A-niveau? Jeg er en af dem... men kender ikke så mange flere? -
magnetisme
ForumindlægHvad er det der gør at nogle metaller i højere grad end andre lader sig magnetisere. Og hvorfor er det at de metaller der letteste lader sig magnetisere, også er nemmest at afmagnetisere? -
Lidt med AlCl og AgCl
ForumindlægJeg har problem at løse følgende opgave...Aluminiumtrichlorid udkrzstalliserer af en vandig opløsning med krystalvand. Formlen kan skrives således AlCl3* x H2O. Ved analyse ønskes x bestemt.0.180 g aluminiumtrichlorid med x krystalvand afvejes og opløses i vand. Der tildryppes 22,35 mL 0,100 M Ag... -
Bioteknologi!
ForumindlægEr der evt. mulighed for at oprette et forum til bioteknologi? :) Kunne være kanon fedt!
