Resultater: 13861 til 13880 af 436512
-
Sita af Lene Bagger
ForumindlægHejEr der nogen der har læst teksten Sita af Lene Bagger?Og som har noget at sige om den eller evt. har skrevet noget om den eller har notater, vil jeg meget gerne have dem!!!På forhånd tak:-) -
acetylsalicylsyre....
Forumindlæghey folkens er der nogen der kender nogen tabel-hjemmesider hvor man kan se forkellige værdier for smeltepunktet for acetylsalicylsyre?????tak på forhånd! -
Ligninger...checkes
ForumindlægHey, jeg er meget i tvivl om jeg har løst disse ligninger rigtigt. Er der nogle der vil kigge på dem..please.Mvh Jollyps. vil også godt vide om jeg har skrevet det rigtigt op...1) 2x-3=3(x+5)-4 2x-3=3x+15-4 2-3x=3+15-4 -x=14Eller giver den: x=-14 ? 2x-3=3(x+5)-4 ... -
Fordelingskalkulation
ForumindlægHvordan kan jeg udregne en fordelingskalkulation, hvis jeg ikke kender driftsomkostningerne??????? -
Hjælp...
ForumindlægGrafen for f(x)=2x^3-8x^2+2x+k går gennem (-2,-46).Bestem k -
redoxreaktion
ForumindlægCr207(2-) + S03(2-) --> Cr3(3+) + S04(2-)venstre side af reaktionsskemaet 2*Cr -14 = -2 <=> Cr = 6 ¨S - 6 = -2 <=> s = 4 Højre side af reaktionsskemaet Cr = 3 s - 8 = -2 <=> s = 6 af reaktionsskemaerne ses : Cr og S ---> 2 op derfor : Cr og S--->2*3 2Cr207(2-) + ... -
Genrebestemmelse af Hobbitten!?
ForumindlægHvilken genre er hobbitten (den velkendte forhistorie til ringenes herre...) -
Vektorfunktion
ForumindlægNår jeg kender min vektorfunton og jeg får at vide, at jeg skal bestemme tiden t i punktet 0,0, hvordan bestemmer jeg så t ud fra et koordinat. Jeg ved hvordan man bestemmer et koordinat ud fra t men jeg kan ikke lige gennemskue hvordan man gør det baglæns. -
Trippel integrale, grænser
ForumindlægJeg skal evaluere et trippel integrale, men det med grænserne driller mig. Jeg har vedhæftet min opgave. Det kune være fedt hvis en evt kender til en god video på youtube som kunne hjælpe evt. -
eksponentielt aftagende funktion
Forumindlæghej, sidder og prøver at løse følgende: Om en eksponentielt aftagende funktion f(x)=b*a^x oplyses, at halveringskonstanten er 10, og at f(12)=30 Bestem f(2) nogle der kan hjælpe -
Clipsependul
Forumindlæghjææælp -
bolzano-weiserstrass bevis forståelse?
ForumindlægJeg kigger på dette bevis, og det jeg ikke helt forstår er egentlig det første fra der hvor der står: heraf følger at indtil punktet a(n)1, n = 1, 2 ,3... Det er det at hvordan de blot ved at det er det der følger og hvordan disse ting gælder. Er godt klar over at vi er igang med induktion :) ... -
Dansk AT materiale metode
ForumindlægHej, er der nogen der hurtig kan svare mig på om jeg kan bruge en engelsk film som materiale og bruge dansk fags metoden til at analysere og fortolke den? -
differentialligning! HASTER!
ForumindlægHej! Jeg skal blive færdig i dag!!! Jeg har brug for hjælp til at løse opg. 15b i denne aflevering. Min løsning til 15a er vedhæftet sammen med opgavebeskrivelsen, og det skal bruges til 15b. Jeg tænker, at løsningen for M skal differentieres og så skal 60 indsættes på t's plads. Er dette... -
Ulighed+grafisk opstilling.
ForumindlægJeg skal stille flg. op grafisk og også løse den: 8x+2>2(4x-3) Jeg får det til: 0>-8 Når jeg stiller det op grafisk, får jeg en linje, der skærer y-aksen vandret i -8. Er det rigtigt? Lige et spørgsmål mere. Kan jeg skrive kvadratrod af 4 sådan her: 4^? Og hvordan skriver jeg ku... -
π/3 er en løsning til ligningen sin x = √3/2 ?????
ForumindlægHej med jer! Har fået stillet en opgave, som lyder således: (Uden brug af hjælpemidler!!) Det oplyses, at π/3 er en løsning til ligningen sin x = √3/2, x∈ [0;2π]. - Jeg er fuldstændig blank på, hvordan sådan en "fætter" skal løses. -
Gentagelser - hvorfor? (Retorik)
ForumindlægHej derude! Blev i tvivl om hvorfor man bruger gentagelser i en politisk tale? Hvad appellerer det til? På forhånd tak -
Ioniseringsenergi??
ForumindlægJeg har en figur der viser energien for de tre første energiniveauer for et ukendt atom i eV. -10,3eV -15,3eV -21,8eV Hvad er ioniseringsenergien, hvis atomet er i grundtilstanden?? Er den så ikke -21,8 (det nederste tal på figuren, så dte må være E1?) Hvad skal bølgelængden være for en foton, hv... -
nervesystemet
Forumindlæg-Beskriv opbygningen og funktionen af synapsen, dels internt i nervesystemet og dels ved overgangen til musklerne. Mit spørgsmål er som følger: Jeg skriver mit studieretnings projekt, og dette er en af spørgsmålene. Jeg har ingen problemer med at besvare spørgsmålet, mit problem er, at jeg ikke k... -
x
ForumindlægHej :) jeg skal regne følgende ud, for f(x)=b*a^x : y=254. 254=29*1,154^x 254:29=1,154^x ... og hvad gør jeg så for at isolere x ?
