Resultater: 13941 til 13960 af 436512
-
Spørgsmål!
ForumindlægJeg er i gang med at analyserer et maleri af Jeorg Immendorf: Cafe Deutchland 1978. Der er bare dette spørgsmål, som jeg ikke helt forstår: Hvilke handlinger indgår de i? Nogle som evt. kunne uddybe? På forhånd tak (-: -
Kemi rapport: resultat og diskussion
ForumindlægNu er jeg nået til overskriften "resultat" i rapporten, men ved ikke hvad jeg skal skrive. Rapporten hedder "dannelse og påvisning af ioner". Jeg har et billede af vores forsøg som jeg har lagt ind, men jeg ved det ikke nok. Hvad skal ellers med i resultaterne? Og så vil ... -
Oversættelse til spansk
ForumindlægEn oversættelse fra dansk-spansk, håber nogle vil kigge på det. Der kommer mange illegale indvandrere til Spanien og resten af EU hvert år. De fleste ankommer i lufthavne, almindelige havne eller de krydser landegrænser. Nogle af flygtningene vælger havet, men det er den farligste rute. Tari... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHey!Jeg har engelsk på høj niveau på gym., og håber der er en der kan hjælpe mig med og rette denne oversættelse igennem.Den danske version:Klædt på til fremtiden?Hvordan ser erhvervslivet ud i fremtiden? Hvordan ser fremtidens jobprofil ud?I en nyligt udgivet amerikansk bog om emnet hævdes det, ... -
Fys-Mat-srp.
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart skrive SRP, derfor sidder jeg og forbereder mig grundigt. Men jeg har virkelig brug for hjælp til at udlede Lorenz-transformation ved brug af lineære algebra. Jeg ved selvfølgelig ikke hvordan opgaveformuleringen til SRP kommer til at lyde, men jeg går udfra at line... -
Differentation af brøk
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at differentiere brøken, f(x)=(x^2+1)/(x^2+x) idet jeg ikke kan få det samme som mit regneprogram. Den får f'(x)=1/x^2. Nogen der kan hjælpe? -
Archimedes lov
ForumindlægHej jeg har fået til opgave at: Forklare hvordan man kan bestemme densiteten af en guldring ved brug af Arcimedes lov. og jeg fatter det ikke rigtig :s - kan godt bruge noget hjælp :) vh -
Rettelse..BITTE HILFE
ForumindlægHey igen Forum.Lægger lige lidt mere tysk ud som jeg håber der er nogen der gider rette igennem for fejl !Tusinde tak !ich habe in Ihrem Katalog auf Seite zwei ein Teilt für das Piratenschiff entdeckt.Ich verkaufe mein altes Playmobil Piratenschiff. Aber ich habe nur erfahren, dass ich der Pirat ... -
Den politiske realitet.
ForumindlægHvad betyder den politiske realitet?(-: -
Rap tekst
Forumindlæghej jeg har fået en tekst/sang med jokeren (kvinde din) jeg skal analyser den? det her er spørgsmålet: På baggrund af en karakteristik af de sproglige virkemidler i Jokerens tekst (kommunikation, rim/rytme, billedsprog, semantiske skemaer, ordspil/ordvalg, referencer osv.) ønskes en analyse... -
idiomer
ForumindlægHej.. er der nogle der ude foran skærmene der kender en god hjemmeside hvor man kan finde engelske idiomer og se hvad de svare til på dansk? tak;) -
tangent, koordinatakser og ligningslinje danner firkant. Beregn areal?
ForumindlægOpgaven lyder følgende: Tangenten til grafen f(x)=√(2x-3) i (6,f(6)) afgrænser sammen med koordinatakserne og linjen med ligningen x=6 en firkant. Beregn firkantens areal. Er endnu engang lost :-( -
amerikansk udenrigspolitik
Forumindlæghvis i skulle lave en kort sammen fatning under og efter den kolde krig over forskelle og ligheder i amerikansk udenrigspolitik - hvad ville i så komme ind på, som det vigtigste? (SRP) måske i forhold til realisme og idealisme? -
Planter i ferskvand / saltvand?
ForumindlægHej, jeg sidder og laver en rapport om osmose, og jeg har fået et spørgsmøl, hvor der står følgende: "Hvordan kan nogle planter leve i ferskvand og andre i saltvand". Jeg har ledt og ledt på netter, og i min bog, men jeg har ikke kunne finde noget om det. Jeg håber at der er nogen... -
retvinklede trekanter
ForumindlægHar lidt problemer med denne opgave, jeg skal udregne vinkler og sider i en retvinklet trekant udfra disse oplysninger. siden b=2a(siden a) c=17,9 -
matematik diskriminanten
ForumindlægJeg ved alt om diskriminanten men der én ting jeg er i tvivl om. Når man jo siger b2-4ac Hvis b så er -3, skal man så sige (-3)2 eller -32 For det ene giver jo 9 og det andet giver -9 -
Gennemsnitsfart
ForumindlægHvordan regner jeg gennemsnitsfarten? Ruten varer 78min og 10sek . Ruten er 72km lang. Hvad er så gennemsnitsfarten i km/t? -
beregning af rentefod?
ForumindlægHey.. Jeg har fået stillet en opgave i matematik, som jeg umiddelbart synes umulig.. Et beløb på en konto er på 3 terminer med fast rente vokset fra 6874 kr. til 7004,95 kr. Hvad har den årlige procentiske vækst (den helårlige rentefod) været? Er virkelig desperat efter at få hjælp, så håb... -
elektrolyse ..??
ForumindlægDet er muligt at fremstille dibrom Br2 ved elektrolyse af natriumbromid. Reaktionsforløbet svarer til elektrolyse af natriumchlorid. Jeg skal anføre hvilke stoffer der dannes ved elektrolyse af smeltet natriumbromid. Derefter af en vandlig opløsning af natriumbromid. Skal jeg så sige: 2 NaO... -
Hvis man ikke afleverer?
ForumindlægHvad sker der egentlig hvis man ikke afleverer sin SRP? Eller hvis man afleverer en opgave som er kortere end de 15 sider men som egentlig besvarer opgaveformuleringen? Får man bare et 00 på sit eksamensbevis? :S
