Resultater: 14421 til 14440 af 436512
-
Fysik - lodret bevægelse
ForumindlægHej. har følgende opgave: En bold bliver kastet lodret opad. Boldens hastighed er 15 m/s, når den slippes. Antag, at der ikke er nogen luftmodstand. a)Hvor lang tid går der, før bolden når den maksimale højde? er dette korrekt: vy=-g*t+voy 15 m/s = -9,82m/s^2*t+0 t=15m/s / -9.82m/... -
Hjælp hurtigt - isoler X
ForumindlægHej Jeg er blevet en skovl til matematik, så er der en der vil hjælpe mig med dette simple regnestykke: X * 100 / 3.364 = ? Skal finde ud af hvad X er -
stød
ForumindlægJeg skal beregne hastighed for v_2,x og v_2,y, men hvorfor kan jeg ikke beregne, hvad v_2,x og v_2,y er? Er der nogen, der vil hjælpe mig? -
Nationalisme
ForumindlægHej alle jer herinde! Skal aflevere historie opgave i morgen om nationalisme, og vil høre om en af jer herinde gad at kigge den igennem? Den er ikke så lang endnu, da jeg ikke er færdig. Hvis du har tid og overskud, så skriv lige en besked, så sender jeg den :) Hilsen Jeanette -
hurtig hjælp
ForumindlægHej har lidt problemer med matematik opgave. Når strømmen til en fryser afbrydes, stiger temperaturen i fryseren. For en bestemt fryser kan temperaturen, t timer efter at strømmen er afbrudt, beskrives ved funktionen f( t)=20-38*e^-0,0090*t hvor f(t) er målt i C. 1) Bestem temperatu... -
SRP, kommaer og retning? help ? :-/
Forumindlæghey... kommaer osv er slet ikk mig... nogen der er søde at kigge den igennem og rette kommaer osv ...? -
Antikkens Grækenland
ForumindlægHej hej. Jeg skalbeskrive hvordan Pythagoras passede ind i antikkens grækenland og hvilken betydning Pythagoræernes matematik havde af betydning den gang. Jeg kan ikke finde noget som går ind og beskriver hvordan han passede ind. Og deres matematiske betydning, ved jeg ikke hvordan jeg skal formu... -
Ægyptisk matematik: stambrøksfremstilling
ForumindlægHej Jeg skal skrive to stambrøksfremstillinger af brøken 7/37.. jeg har brugt sætningerne: b=aq1+r1 a1/b1 = (a-r1)/b(q1+1) jeg er kommet frem til: 1/6+1/45+1/3331+1/16638345 kan det passe? synes det virkler underligt på forhånd tak ! -
nogen der kan hjælpe med at rette en lille tysk opg.? haster lidt. ;-)
Forumindlægnogen der kan hjælpe? -
Terror
ForumindlægHver gang der er tale om terroe indblandes religionen næsten altid. Hvvorfor er et terror angreb ikke noget politisk? Hvorfor har religionen altid en vigtig rolle i sidste øjeblik? Det ender altid med Islam vs. Kristendommen hvorfor?? -
Statistik
ForumindlægHvordan løser man det sidste spm i opgave b ? -
Hvad er p0 og a
ForumindlægHej, det vil være dejligt hvis nogle kan hjælpe med denne opgave.. den nedenstående tabel viser for nogle af årerne 2001− 2007 det årlige antal pendlere over Øresund fra Sverige til Danmark År 2001 2003 2005 2007 Årlige antal pendlere 3751 5683 8783 15742 I en model kan det årlige an... -
Spansk lige hurtig rette
ForumindlægNogle der lige hurtig vil rette min spansk stil? tak på forhånd :) !La Familia! La señorita lleva vaqueros negros y una blusa negra. Lleva una chaqueta roja. Lleva zapatos marrónos. El hombre lleva una camiseta verde. También tiene los vaqueros. La chica lleva vaqueros... -
Nitrat i grønsager
ForumindlægHej . Jeg har skulle bestemme nitratindholdet´i salat. Først sku jeg finde stofmængden og massen af nitrat. Hvilket jeg har gjort og får 0,024 mol og 1,48 g. Massen af disse nitrationer stammer fra 0,25 g af det tørret produkt. I alt er der 1,75 g af det tørret produkt (af salaten, før tørring ve... -
SRP - Hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at færdige min SRP, men har et problem i mit ene forsøg, jeg har om tømning af beholder. Jeg har lavet forsøget med både madolie og vand, dvs. fyldt beholderen op med væsken og sluppet proppen i bundet, så væsken strømte ud. I min teori har jeg skrevet at olie vil strømme l... -
lineær 2. ordens diff. ligning
ForumindlægJeg står med det sidste punkt i min opgave, men er virkelig gået død, måske nogen her kan give et input! Jeg skal gøre rede for løsningerne til den homogene lineære differentialligning af 2. orden, både når a=0 og når a≠0. Jeg har tidligere i opgaven arbejdet med y''+ay'+by=0, men ... -
6 gradsligning
ForumindlægJeg har et problem med at løse en ligning som hedder:x^5 + 10100x^3 + 10^6x = 0Jeg ved at jeg skal lave det til en andengradsligning for at løse den, og at jeg kan indsætte en variabel (eks t=x^2) for at få det. Men her ved jeg ikke hvad jeg skal sætte ind her. Problemet er der også når jeg skal ... -
ok konklusion?
ForumindlægJeg er i tvivl omkring det sidste med historikerne, som har været en diskutions del. Franklin D. Roosevelt blev den 4. marts 1933 valgt som præsidenten der skulle få USA ud af den store depression der havde ramt landet. Det kan nu konkluderes at Roosevelt, som set som ham der skulle redde USA, s... -
4-vektor
ForumindlægHej. I min srp opgave, skal jeg sammenligne Skalarproduktet af en 4-vektor med prikproduktet af en almindelig rumlig 3 vektor. Men hvad kan man skrive til det? Metoden er ens, men har forskellig fortegn? Er det virkelig det eneste, eller har jeg overset en vigtig ting? Mvh. Lars. -
den røde tråd
Forumindlæger der nogen der kan fortælle mig hvad den røde tråd er i "eventyret om den grimme manfred" af Tage Danielsson
