Resultater: 14641 til 14660 af 436512
-
det elektriske felt
ForumindlægJeg har brug for hjælp med den vedhæftede opgave -
usikre sætninger..
ForumindlægJeg er lidt usikker på præpositionerne i følgende sætninger:Hæve prise på - raise the price on???Væggene på perroner - the walls at??? platformsAt lev i - to live in??? -
Ideer til noget om reklame
ForumindlægJeg skal skrive en stil om børn som fungerer som formidlere i reklamer. Så skal jeg komme ind på hvilke fordele, ulemper der er ved dette og jeg er fuldstændig på bar bund. Kan nogle hjælpe så ville det være superskønno. -
f(x) og fmærke
ForumindlægFiguren viser graferne for funktionerne f(x) og f'(x). Gør rede for hvilken graf der hører til hvilken funktion. Synes ikke der er nogle tal at forholde sig til, derfor er jeg på bar bund. -
kridt pH?
ForumindlægJeg skal argumentere for om der kan gives en kemisk begrundelse for hvorfor der tygges kridt sammen med naturstimulanser som f.eks. betelnødder. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive. Alt hjælp ville være dejligt. På forhånd tak! -
matematik: et hurtigt spørgsmål...
ForumindlægHvis en ting er lavet af 150 kg jern og jeg får oplyst at jerns massefylde i kg/m3 = 7900. betyder det så at 1 kg jern har en masse på 7900?og i såfald er tankens masse så: 150kg*7900?? håber der er nogen der kan hjælpe..mvh -
abstract
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med et abstract?? mangler kun abstractet i min opgave og så lige min indledning, men det bliver ikke noget problem.. -
stofmængde igen!
ForumindlægVi betragter dannelsen af ammoniak ud fra grundstofferne. Beregn den stofmængde dihydrogen som er ækvivalent med 2 mol dinitrogen. Jeg har fået hjælp at : N2 + 3H2 ------> 2NH3, alle gasser! N vejer 14 g/mol og dem har du 2 af dinitrogen så er vi oppe på 28 g/mol. Så har vi 2 mol dinitrogen, d... -
Regneregler - Bestemt integral
ForumindlægHej derude. Er der nogle der ved hvad regnereglerne er for bestemte integraler? På internettet har jeg fundet ud af, at der er 3 trin, men i min matematik bog har jeg set, at der er 4 trin, og regnereglerne ser meget anderledes ud i min bog, i forhold til det som jeg har set på internettet. Synes... -
hvorfor er cos(Θ) = dh/ds?
Forumindlægsidder og bøvler med matematikken til min srp, jeg er gået totalt kold, kan nogen hjælpe mig? hvorfor er hvorfor er cos(Θ) = dh/ds? -
3 linjer oversættelse - Hjælp!
ForumindlægHar brug for en der kan oversætte følgende tre linje, inde i morgen (fredag) kl. 12. ”… forsøge at påligne mennesket, et væsen af vækst og styrke, i stand til at myge sig saftigt om Guds skæggede læber, at forsøge, siger jeg, at påligne dette væsen love og forhold, der er passende fo... -
halveringskonstant for eksponentielfunktion
Forumindlæghej jeg skal bevise halveringkonstanten for en naturlig eksponentielfunktion men der står ikke rigtig noget i bogen. er der nogen som kan hjælpe? tak -
Kingo: Hver har din skæbne
ForumindlægJeg skal skrive om Thomas Kingos digt »Skæbne« fra 1681, hvor jeg med eksempler fra teksten skal give en karakteristik af stilen og forklare det virkelighedsbillede, der præsenteres i teksten. Desuden skal jeg sætte teksten ind i dens samtid. Er der nogen, der har nogle gode bud/idéer? :-)På forh... -
Om Normalfordeling!
Forumindlæghej, jeg kan ikke helt gennemskue, hvad jeg skal gøre her. Jeg vil ikke have svaret, vil bare have lidt igangsættelse.Resultatet af et bestemt eksperiment kan beskrives ved en normalfordelt stokastisk variabel X, hvorom der gælder, at P(XBestem middelværdien og spredning.Hvad gør jeg ? -
Mangel på forums for HHX-relaterede fag
ForumindlægHvorfor har studieportalen.dk ikke forums for fag som f.eks afsætning, erhvervsøkonomi, erhvervsret etc., som der bliver undervist i på HHX? Vi er vel også en uddannelse der skal høres går jeg udfra... -
bevis for halveringskonstant
Forumindlæghej jeg skal bevise halveringskonstan for en naturlig eksponentielfunktion. og har fået at vide at den ligner meget beviset for fordoblings konstanten. så jeg skal prøve at gå ud fra de samme principper. beviset for fordoblingskonstanten er: f(x+T)= 2*f(x) ?b*e^(k*(x+T)) =2*b*e^(k*x) = k *(x+T... -
reaktionsskema og n
Forumindlæg4 NH3 + 5 O2 --> 4 NO + 6 H2O beregn stofmængden af O2 der forbruges, og stofmængderne af NO og H2O der dannes ud fra 1 mol ammoniak. Jeg skal også regne ud for flere størrelser af ammoniak, men jeg er forvirret over, hvordan jeg finder stofmængden ud fra reaktionsskemaet? -
Lightergas
ForumindlægHey.Nogen, der kan hjælpe mig?Den molare masse for lightergas kan bestemmes ved forsøg. Det sker som vist ved at opsamle lightergas i et måleglas. Der opsamles 30 mL lightergas svarende til 0,00125 mol lightergas, hvorved massen af lighteren aftager fra 20,458 g til 20,388 g.Afgør på baggrund af ... -
Velfærdssystem USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle forklaringer til hvorfor USA's velfærdssystem er sådan som det er i dag? Jeg har den med den svage fagforening.. men mangler en til.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er helt lost! -
matematik: 1.g niveau
Forumindlæghej, jeg vil blive meget glad hvis der er nogen der har lsyt til at hjælpe med denne opgave:Familien Jensens forbrug af fjernvarmevand er på 3100 kWh. Hvor mange m^3 fjernvarme løber der til og fra deres hjem, når fremløbstemperaturen er 50 grader og tilbageløbstemperaturen 20 grader?formlen er: ...
