Resultater: 15481 til 15500 af 436512
-
Filosofi, psykologi eller samfundsfag?
ForumindlægHej alle. Jeg skal på gym næste år og har lidt problemer med studieretnings sammensætningen :D Jeg ville gerne lige høre, hvad der ligger i disse tre fag. Vi snakker b-niveau. Og så ville jeg høre, hvad forskellen er de forskellige studieretninger, hvis sammensætningen er af samme fag og niveau... -
Ligninger har virkelig brug for hjælp :-)
Forumindlæg4x-2=0,5(x+3) 3 Kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal starte på den. tak for hjælpen på forhånd :-) -
Konjunktur sammenligning
ForumindlægHej! Ved godt at der er skrevet noget om det herinde i forvejen, men jeg prøver igen. Jeg skal sammenlignw konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket lan kunne det være? og hva kunne man så komme ind på? -
Konjunktur opgave
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal svare på disse spørgsmål. Ved at nogle af disse ting er allerede diskuteret her inde! Redegør for konjunkturbegrebet og betydningen af konjunktur og trend. Sammenlign konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket land skal det væ... -
Medicin
ForumindlægHej alle, der kan svare på et spg ang at studere medicin :) Jeg er en dreng på 18 år, jeg går i 3g. Jeg kunne godt tænke mig at læse medicin, jeg har bare nogle spg: Er studiet så hårdt/omfattende at det tager en masse fra det sociale, dvs. man i lang tid ikke kan lave andet end at læse? Hvorda... -
Skråt kast MED luftmodstand
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave omkring det skrå kast med luftmodstand og er i gang med at udlede stedfunktionen i det tilfælde hvor luftmodstanden er proportional med hastigheden. Jeg har regnet nogen differentialligninger og kommet frem til følgende løsninger vx=C1*e^(-(k/m)*x) Vy=C2*e^... -
Ligningsystem med tre ubekendte
ForumindlægOpgaven lyder således Løs ligningssystemet ax-4y=2 9x-ay=-3 Er der nogen der kan hjælpe? -
tværbro
ForumindlægHvad er en tværbro og hvordan opstår sådan en? -
Energimængde
ForumindlægHvor stor en energimængde skal tilføjes for at opvarme 100 g vand 50 grader celsius? -
Syre-base reaktioner
ForumindlægHejsa.. Er der nogle derude, som gider at hjælpe mig med mine kemi-opgaver? Fortælle om de er korrekte, og hvis ikke så hjælpe mig. På forhånd mange tak :) a) Opskriv syre-basereaktionen mellem syren H2CO3 og H2O SVAR: H2CO3+H2O --> HCO-3 + OH+ b) Opskriv syre-basereaktinen mellem... -
Affyring af vandraket
ForumindlægEn liter colaflaske vejer 150 g. Vi fylder 0,5 liter vand i flasken og lader trykforskellen være 5 bar. Ved flaskens åbning er radius r1 = 1 cm og i den tykke del er radius r2 = 4,6 cm. Som en tilnærmelse vælger vi trykket i flasken konstant under udskydningen af vandet. Vi har: v1 = sqrt((2*5... -
MAT(param.frem.)
ForumindlægHejNogen der kan hjælpe mig med denne opgave, jegvil blive mega glad:))Jeg har en kurve der er givet ved paramterfremstillingen x=t^(2)-6 , -2 mindre lig t mindre lig 4 altså -2y=(1/2)tHvordan beregner jeg koordinatsættet til det punkt på kurven, hvori der er en tangent p... -
De Uanstændige (Danskopgaven)
ForumindlægHejsa, jeg har tænkt på at vælge Leif Panduros "De Uanstædnige". Men er ikke lige helt sikker på om det er en idéel bog at analysere. Så derfor vil jeg gerne bede om nogle tips. Mange Tak! -
LENIN og Sovjetunionen
ForumindlægGodaften:)Jeg ved at der er mange herinde der er meget politisk og historisk bevidste, så hvis lige der er 1 eller 2 der har lyst og tid til at kigge dette igennem, så vil jeg være suuuuuper GLAD:) Sovjetunionen efter revolutionenLenin om Sovjetmagtens nærmeste opgaver:1) Lenin vurderer Sovjetuni... -
Hjælp med radius!
ForumindlægHey people :-) Jeg er igang med en matematik opg., kan ikke komme videre med den. Håber der er nogle derude der har lyst til at hjælpe! :-) En kugleformet olietank, rummer 1000 L. Hvor stor er radius? Tak på forhånd! :-D -
Gæring?
ForumindlægHej Vil nogle forklare mig figurene? -
Kommer du fra en subkultur?
ForumindlægKommer du fra en subkultur? Så vil jeg sætte stor pris på, hvis jeg kunne få lov til at interviewe dig, bare over mail, da jeg er i gang med, at skrive en projektopgave om at være anderledes. -
HJÆLP til problemformulering og problemstilling i AT2015 (psykologi C & samfundsfag A)
ForumindlægHej guys Jeg har altid svært ved at lave gode problemformuleringen og -stillinger, da det ikke kommer til at lyde 'godt', og tænkte I havde nogle ideer ?!? Jeg skriver AT2015 i psykologi og Samfundsfag og har om nazistisk propaganda under Holocaust. Jeg skal kæde det sammen med dette år... -
Den eksakt afstand?
ForumindlægOpgave 3: Bestem eksakt afstand mellem punkterne A og B når: a. A=(7,5) og B=(-1,1) Hvordan skal jeg regne det ud? Bestem en ligning for linje som går gennem punkterne A og B: a. A= (7,5) og B=(-1,1) Hvad for nogle formler skal jeg bruge??e -
High School Exchange Year Dansk?
ForumindlægHej Jeg har tænkt at tag et High School år, men jeg har brug for at have dansk også (Er ikke særlig god) men jeg har kiggede over alt og har ikke fundet noget om der er dansk undervisning? Og jeg tænkte at tag det i England, er fedt eller skal det være et andet sted? Tak for din hjælp ??
