Resultater: 15721 til 15740 af 436512
-
Løsning af ligning
ForumindlægUndersøg uden hjælpemidler om x = 11 er løsning til ligningen: √(x-2)=3 Hvilke omformningsregler anvender man ved kvadratrod? -
vektorer i rummet
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Der er givet to vektorer a = (6,-2,t) og b = (t,3,5) Jeg skal bestemme tallet t, således at a og b danner en vinkel på 60o Er det korrekt, at jeg skal bruge følgende formel:|a x b| = |a| * |b| * sin(v) ? -
Tal
ForumindlægJeg skal kun have et lille hjælp til, hvordan man siger 16 og 1982 på tysk tak -
Fænotype
ForumindlægJeg er lige blevet i tvilv. Hvis det drejer sig om en sygdom, hvor Rask har genoypen: AA Bære har genotypen. Aa Syg har genotypen: aa Hvad gør man så med fænotypen, for det er jo det man kan se, f.eks. som blå øjne? Nogen der kan hjælpe mig? -
Beregn arealet
ForumindlægBeregn arealet af vandet i rørene under normale forholde. Hvordan gør jeg det? - har svært ved opgaven. -
Har svært ved redoxreaktionen
ForumindlægZink i en magnesiumchloridopløsning Zink afgiver elektroner-zink oxideres Magnesiumchlorid optager elektroner-magnesiumchlorid reduceres Reduktion:Zn(aq)→Zn2+(s)+2e- Oxidation:Mg2++2e-→Mg(s) Redoxreaktion Zn(s)+Mg(aq)2+→Zn2+(aq)+Mg Reaktion mellem calcium og vand H2O+Ca Ca... -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Præteritum/imperfektum
ForumindlægHey. Jeg har stadig lidt problemer med præteritum og imperfektum. Her er to sætninger jeg har prøvet at bestemme datidsformen i. Det jeg selv tror er understreget. Kan i hjælpe mig med at finde det rigtige og skrive hvorfor det skal være sådan? To unge danskere var taget til spanien på ferie.De... -
Differentialregning! Hjælp!
ForumindlægHej Jeg håber, I kan hjælpe mig lidt på vej. Det er ved at være et godt stykke tid siden, vi havde om differentialregning, og jeg er nu blevet bedt om at svare på dette spørgsmål: "I differentialregning skal du benytte tre-trinsreglen til at bestemme differentialkvotient for en selvvalgt f... -
Dimension af dåse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået det her spørgsmål og ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. "Hvordan skal en dåse dimensioneres for at vores materialeforbrug er mindst?" Jeg ved godt den skal dimensioneres cylinderformet, men er der nogle forklaringer på hvorfor? -
Underlig kvaternion spørgsmål...
ForumindlægRotation i 3D - aksen er gennem origo, parallel med vektoren, r = (1√2, 1√2, 0) og rotationen er på θ = 90. Da man har punktet (x,y,z) skal man betragte kvaternionen p = 0 + (x,y,z) samt rotationen der sender (x,y,z) over i (x',y',z') svarende til kvaternionen p'... -
Seperation af variable
ForumindlægNogle der kan give nogle eksempler hvor seperation af variable ikke kan bruges? f.eks. y'=2*y? -
?? Omregn:1000 x 10 i minus 2./(kvadratrod10) i minus 3.
ForumindlægOmregn: 1000 x 10-2 / (√10)-3 ⇔ 103 x 10-2 / (√10)-3 ⇔ 10 / (√10)-3 ⇔ ??? Kan ikke komme videre :( -
Blandede opgaver
ForumindlægEr der nogen, som vil hjælpe med disse opgaver? 1) Ved opvarming af en stålstang sker der en længdeforøgelse, udfra flg. sammenhæng: ΔL = L*α*ΔT, hvor ΔL er ændringen af stangens længde, ΔT er ændringen i tempratur, L er stangens længde ved begyndelsestemperatur og &... -
Point??
ForumindlægHvor kan man se hvormange point man har..? -
differentialregning - korrekt?
ForumindlægHejsa min opgave lyder som følgende og jeg vil høre hvilket af disse resultater der er korrekte: g(x)=-x2+12x+7 g´(x)=-2x+12 har røringspunkt 1 herefter skal jeg bestemme ligningen: g(1)=-12+12+7 mit spørgsmål er så om g(1)=18 eller g(1)=20 (20 fordi der skal parents rundt om... -
løs ligning
Forumindlæg(b) Løs ligningen -
Melde sig ud af jura?
ForumindlægHej alle. Jeg læste sidste år jura, men er efter sommerferien blevet optaget på Ha Almen. Jeg har længe taget det for givet at man automatisk blev meldt ud af sin gamle uddannelse (har jeg venner der er blevet) så snart man accepterede optagelse på den nye, men er nu blevet i tvivl? Er de... -
Lineær funktion bestem forskrift ??
ForumindlægLineær funktion bestem forskrift (X1, 5 og Y1, 9) (X2, 9 og Y2, 17) X2 - X1 √ Y2 / Y1 = a ⇔ 4 √ 1,88 Hvor 4 altså står på den forreste streg af kvadratrodstegnet og 1,88 på den bagerste. Er det så rigtigt at det giver 0,47 ?? -
Er det her rigtigt?
ForumindlægHej Kig i pdf
