Resultater: 15821 til 15840 af 436512
-
Frekvens af diagram
ForumindlægJeg skal lave en opgave i matematik. Jeg skal finde frekvensen af karakteren 8. I diagrammet har 0 elever fået 00 1 elev 03 0 elever 5 2 elever 6 3 elever 7 7 elever 8 5 elver 9 4 elever 10 2 elever 11 1 elev 13 hvordan finder man frem til det? -
1/g (x)'
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig, hvad der ser i disse to 'omskrivninger/udregninger' . (1/g)(x)' = (-g'(x))/(g(x)^2) ?y = (1/(g(x+h)) – (1(g(x)^2)) = (g(x)-g(x+h))/(g(x+h)*g(x)) = -((g(x+h))-g(x))/(g(x+h)*g(x)) -
Help me!!!!
Forumindlæghvordan staver man til... køleskab.. jeg kan ikke finde det i min ordbog -
..hilfe hilfe
ForumindlægHej alle sammen :) sidder og retter tysk og er i tvivl om noget: Das gleiche gilt für der 65 Jähriger Inhaber des Schreibwaren-geschäfts. ... det med skråt har jeg fået som fejl men er meget i tvivl om hvori fejlen består? jeg tror det har noget med forholdsord med akkusativ at gøre ?? -
Statsafgift
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at løse følgende opgaver: En statsafgift ændres et år fra 7,3% til 10,1%. 1) En vare som er pålagt afgiften kostede før ændringen kr. 81,-. Hvad koster den nu? 2) En anden vare koster nu kr. 67,-. Hvad kostede den før afgiftsændringen? 3) Hvor mange procent steg de afgi... -
Medicin og Teknologi
ForumindlægMedicin og Teknologi Når man kigger på ug så står der alle er optaget sidste år, betyder det at man kan komme ind med et gennemsnit på 7 eller hvad betyder det? -
HJÆÆLP
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen snart og kan ikke umiddelbart finde forsøg til vekselstrøm emnet. er nogle der vil lægge nogle ud og forklare dets teori? På forhand tak. -
Videreuddannelse for anlægsgartner
ForumindlægHej! Jeg mangler tips til videre uddannelse. Jeg er udlært anlægsgartner, men har pt ikke lyst til at gå i gang med en teknologuddannelse, vil hellere supplere min nuværende uddannelse med enkeltfag/kurser. Jeg vil gerne tilegne mig viden indenfor virksomhedsledelse og økonomi, men da jeg er helt... -
Procent af
ForumindlægHjælp venligst med denne opgave: Den 1. august var der 63.764 gymnasielever, hvoraf 29.915 gik i 1.g. 1) Hvor mange procent udgjorde 1.g'erne af samtlige gymnasielever? 2) 31,62 % gik i 2.g. Hvor mange elever gik i 3.g? 3) Af 1.g'erne var 56,47 % piger. Hvor stor en procentdel udgjorde 1.... -
Lineær vækst
ForumindlægHej folkens :) ' Jeg har en opgave som jeg har lidt svært ved .. En funktion er givet ved f(x)=- 4x+ 6 -Bestem grafens skæringspunkter med hver af akserne. - Grafen for en lineær funktion g(x) går igennem punktet P(-2,4) og er parallel med grafen for f(x). Bestem en forskrift for g(x) -Bestem... -
Momsberegning
ForumindlægI Danmark har vi 25% moms på de fleste varer. 1) Hvor stor en del af prisen på en vare udgør momsbeløbet? 2) Hvis varen koster kr. 525,- incl. moms, hvor meget koster den excl. moms? 3) En vare er pålagt kr. 210,- i moms. Hvad koster varen uden moms? -
rettelse af stil
ForumindlægHej alle.. Jeg har skrevet en engelsk stil, som ikke er fejlfri.. Håber nogle vil hjælpe med at rette den... A day I´ll never forget I´ll never forget it. We were sitting in the classroom on Friday afternoon. We were having a History lesson. I remember it clearly. Miss Harper was tellin... -
Konc. før og efter forsuring
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med at komme videre her fra? Se vedhæftet fil. Min umiddelbare tanke var at udregne stofmængden før: 10-6 * 7.2 Ml = 7.2 mol Herefter er jeg dog på bar bund. Jeg kan da ikke bare lægge denne stofmængde til de 7804.45 mol, vel? -
Hjælp til løsning af opgave vha cas
ForumindlægHej er der nogen der vil vise mig hvordan jeg kan løse den vedhæftede opgave vha. ti-nspire? -
Analyse af Bush's tale efter 9/11
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal skrive SRP om USA's sikkerhedspolitik og min problemformulering vil ca. være noget i retning af dette: Med udgangspunkt i en kortfattet redegørelse af USA’s Sikkerhedspolitik, ønskes der en redegørelse af Sikkerhedspolitikkens ændringer før og efter den ... -
Studievalg HÆLP
ForumindlægJeg er næsten lige startet på stx, og jeg har valgt IB (hvilket er en international linje) hvor alt forgår på engelsk.. Problemet er bare det, at eksamen på IB er kun skrevne eksamner, det er så ikke et problem.. Problemet er at det forgår i hånden, man må ikke have nogen form for hjælpe midler... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave. (vedhæftet som billed) -
Spektrallinjer - HJÆLP!
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse spørgsmål :) 1) Hvad er spektrallinjer og hvad kan man bruge spektralanalyse til? 3) Hvor optræder spektralanalyse i Atomets historie? 4) mere jeg burde vide til en rapport på 4 sider? Links? På forhånd tak :) -
Fysisk Kemi på Biomedicin (SDU) - lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg søger en som kan hjælpe med lektiehjælp til Fysisk Kemi (KE 523) på Biomedicin studiet ved SDU. Link til kursusbeskrivelse: http://natfak.sdu.dk/laeseplan/kursusbeskrivelse.php?kursuskode=KE523&lang=da Det er selvfølgelig modbetaling og du skal helst bo på Fyn. /P -
Mekanik - opgave
ForumindlægHej, jeg sidder her med en fysik opgave, som jeg er lidt usikker på. Hvis der er nogen der har mulighed for at hjælpe mig med at løse den, ville det være en kæmpe hjælp. Opgaven lyder: For et frit fald på Månen er det muligt at opstille følgende stedfunktion: s(t) = 0,825m/s^2 * t^2 Bestem v...
