Resultater: 16301 til 16320 af 436512
-
Reducér udtrykket
ForumindlægReducér udtrykket: 10*a*b5 / 5*a*b2 Hvad starter jeg med at gøre? Er ikke så god, når det gælder brøker... -
Hvad synes i ?
ForumindlægBør FN stille betingelser for at være medlem? Jeg synes, at der bør stilles betingelser for, at man kan være medlem af FN. Men jeg kan ikke lige begrunde hvorfor. Så ville jeg lige høre hvad i synes om det? :) Det kan være jeg for nogen ideer? :) Tak på forhånd :D -
Samfundsfag/matematik SRP?
ForumindlægHej med jer Jeg skal snart til at skrive SRP, og har endnu ikke lagt mig fast på et emne. Jeg skal dog have matematik som et af mine fag, og vil meget gerne have samfundsfag som mit andet fag. Jeg har tænkt på at skrive om noget med medierne og deres magt og inflydelse på politik, men kan ikk... -
Hjælp til fransk!!!!!!!
ForumindlægHej! Hvordan siger man "er der..." fx "På biledet ER DER en mand."? Håber virkelig i kan hjælpe. p.s. Har lagt det ind før, men ingen svarede :S -
om nogle tekster.
ForumindlægHej ... jeg er virkelig lost, idet jeg skal op i engelsk, som jeg ellers har frygtet..det er fordi, vi har læst nogle dårlige tekster, og vores undervisning har været meget ringe... Jeg har nogle tekster, som jeg skal have analyseret, men jeg kan ikke finde hoved og hale i dem. Er der måske nogen... -
polarisering/depolarisering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og læser biologi og har et spørgsmål. Jeg har en figur med tilhørende tekst, der taler om at en polariseret membran har et overskud af negative ladninger i cellens indre og tegningen viser en masse minus-tegn (-) i cellen og en masse plus-tegn (+) udenfor cellen. Derefter tale... -
Svingninger
ForumindlægHej Hvorfor hedder den klassiske løsning for bevægelsen: x(t) = eλt, når der i dette tilfælde er tale om et masse-fjedersystem, som man bringer i svingning (fri svingning) ved at give den flytning x0? Tak på forhånd. -
Motor opg. HJÆLP!!
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man finder den indiserede effekt i en motor evt. forklare hvad man skal bruge af info eller kender en side med nogle motor formler? Cylindre antal = 12 cylinderdiameter = 900mm slaglængde ... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere min engelske stil - og så ville jeg høre om der var en venlig sjæl derude, som kunne hjælpe mig med at markere mine " slemme felj". Det ville være en rigtig stor hjælp - stilen er ikke særlig lang, og burde kunne gennemlæses på omkring 10 minutter. Plea... -
Løsning af ligning
ForumindlægUndersøg uden hjælpemidler om x = 11 er løsning til ligningen: √(x-2)=3 Hvilke omformningsregler anvender man ved kvadratrod? -
vektorer i rummet
ForumindlægHåber, jeg kan få hjælp. Der er givet to vektorer a = (6,-2,t) og b = (t,3,5) Jeg skal bestemme tallet t, således at a og b danner en vinkel på 60o Er det korrekt, at jeg skal bruge følgende formel:|a x b| = |a| * |b| * sin(v) ? -
Tal
ForumindlægJeg skal kun have et lille hjælp til, hvordan man siger 16 og 1982 på tysk tak -
Fænotype
ForumindlægJeg er lige blevet i tvilv. Hvis det drejer sig om en sygdom, hvor Rask har genoypen: AA Bære har genotypen. Aa Syg har genotypen: aa Hvad gør man så med fænotypen, for det er jo det man kan se, f.eks. som blå øjne? Nogen der kan hjælpe mig? -
en lille matematsik problem
Forumindlæghejjeg har lige et lille problem med noget matematik, håber i kan hjælpe.opgaven lyder:Til behandling af idrætsskader kan man benytte køleposer, der indeholder 190 g ammoniumnitrat og en lille pose med 170 g vand. Når køleposen skal bruges, vrides den, så den indlagte pose med vand går i stykker ... -
Taylorpolynomier og dæmpede svingninger
ForumindlægJeg skriver i SRP i fysik og matematik om dæmpede svingninger. Jeg har gennemgået beviset for løsningerne til differentialligningen y'' + ay' + by = 0 Jeg ved ikke om jeg skal medtage den inhomogene differentialligning, altså hvor højresiden er en funktion. Desuden tænkte jeg ... -
Dimension af dåse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået det her spørgsmål og ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det. "Hvordan skal en dåse dimensioneres for at vores materialeforbrug er mindst?" Jeg ved godt den skal dimensioneres cylinderformet, men er der nogle forklaringer på hvorfor? -
Eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til biologi-eksamen på c-niveau om ca 3 uger. Men mit spørgsmål lyder så: De billeder og figurer som bliver vist, er de meget svære, og hvor mange spørgsmål, skal man ca besvare? Jeg frygter virkelig at jeg pludselig går i stå. Så håber der er nogen der vil give nogle gode rå... -
tysk stil fra i dag
ForumindlægEr der en der lige vil kigge min stil igennem jeg har skrevet i dag, og sige om der er mange fejl og hvordan den er. Den skal ikke rettes bare kommenteres.Zwischen den Welten1. Der Erzähler in dem folgenden Text ist einen jungen Mann, der in dem östlichen Teil von Berlin aufgewachsen ist. Er ist ... -
Engelsk noter
ForumindlægHalløj..Er der nogen der ved hvor man kan finde nyttige noter om Shakespeares Macbeth?På forhånd tak..Jeg ville også blive glad hvis nogen måske kendte nogle sider hvor man kunne finde noter til de klassiske engelske/amerikanske forfattere, såsm Hemmingway, Edgar Alan Poe osv.. -
Stamfunktion??!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en stamfunktion til 1/(kvadratroden af y) ???
