Resultater: 16401 til 16420 af 436512
-
Fransk stil om Cannes, hjælp søges :-)
ForumindlægSTILEN ER VEDHÆFTET! :) Nogen der vil kigge denne igennem, bare sådan de største fejl tak :) -
Sekskant
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge til opgaven? Jeg er helt lost... Opgaven: https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1580323 -
Fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvad der er, der sker nede i ventriklen og tyndtarmen? Lige fra hvilke hormoner og enzymer. Hvad gør CCK f.eks.? pepsinogen, hcl osv osv -
Produkt til emnet: overlevelse i forhold til kræft
ForumindlægMig og min gruppe er lidt bagud med vores projekt, fordi vi ikke kan finde på et mega kreativt produkt, der passer og kan følge med i hele fremlæggelsen! Det er mega svært, men jeg håber virkelig i kan hjælpe mig. :-) Som sagt er emnet overlevelse i forhold til kræft. -
Boksplot
ForumindlægHej SP, Jeg sidder lige og sveder over at få 2 boksplot i samme koordinat system i excel. Jeg har kvartil sættet til begge boksplot, og har prøvet at højre klikke på mit boksplot, men jeg kan virkelig ikke hitte ud af det. Er der en venlig sjæl der har styr på sit Excel og kunne give mig et hi... -
ladning indenfor og udenfor kapacitor
ForumindlægJeg ved ikke hvordann jeg laver 2'eren i den vedhæftede fil. Jeg kan sagtens beregne hvor meget ladning, der er i alt, men ved ikke hvor meget der er udenfor og indenfor cellen -
sandsynlighed plat eller krone
ForumindlægHvad er sandsynligheden for at gætte rigtigt 5 gange i træk, når man kaster en mønt? Jeg vil nok sige, at det er (1/2)^5=1/32. Er det rigtigt? -
VØ A - Sygeeksamen, august 2014
ForumindlægHej alle. Er der nogle der ligger inde med Sygeeksamen fra august 2014 i VØ A? Eller ved hvad opgavesættet indebærer eller hvilken virksomhed der blev brugt? Håber på svar! Hilsen Rikke -
Opgave
ForumindlægHej Jeg kan ikke forstå opgave b i vedhæftede fil. En der vil hjælpe? Evt. hvis nogen ved, hvordan den kan løses i maple. -
Berlinblokaden
ForumindlægEr der nogen som i korte træk kan forklare hvorfor sovjet var så ivrige for at forhindre at de der blev oprettet en egentlig vesttysk stat? Jeg forstår ikke helt hvorfor der skulle være en så stor forskel på en vesttysk stat og to vesttyske territorier... :) -
Opgaver uden hj.midler
ForumindlægHejsa, jeg kommer lige med nogle flere spørgsmål.... I et koordinatsystem har en parabel ligningen:y= x^2Pkt. A og B ligger på parablen, og deres første koordinat er henholdsvis 1 og -2. Bestem koordinatsættet til det pkt. P på parablen, for hvilket AP vinkelret på ABJeg har så først fundet pkt. ... -
Trigonometri - Overgangsformler
ForumindlægJeg må smide håndklædet i ringen og spørge Ekspertpanelet !! Jeg har en enhedscirkel og et retningspunkt (f.eks. 30 grader) som jeg drejer 90 grader i negativ omløbsretning, hvilket giver: Cos(x- pi/2) = Sin(x) Skal dette blot forstås på den måde, at den nye cosinus værdi svarer til sinus... -
Indkomstpolitik
ForumindlægEr der nogen som kan svarer på, hvilken måde indkomst politik påvirker det offentlige budget inflation økonomisk vækst -
Engelsk A i dag!!!
ForumindlægHvordan gik den skriftlige engelskeksamen i dag??Synes faktisk det var en ok opgave!! Der var dog visse fælder i oversættelsen!! -
stamfunktion
Forumindlæghej nogen som kan hjælpe mig med opg 6, takker på forhånd. -
Titrering, hjælp!
ForumindlægHej!Jeg har fået flg. opgave: I vandig opløsning er konc. af NH3 lig 0,212M. Der udtages 20mL opløsning, der titreres med saltsyre. Der er på basis af pH-målinger undervejs tegnet en titrerkurve, og jeg skal nu beregne saltsyren formelle konc.. Mit bud på reaktion er: NH3 + HCl --> NH4+ + Cl-E... -
Skal jeg gange eller dividere?
Forumindlæghej, jeg sidder med en opgave, og er lidt i tvivl om noget. Jeg har beregnet at en cylinder er 35 m3. I opgaven får jeg af vide, at 1 m3 har en masse på 3 ton Skal jeg så dividere eller gange? Altså sådan: 35/3=11,67 t eller 35*3=105 t Tak -
sub eller delvis int?
Forumindlæg∫1-1 x·exdx hvordan løses den og med delvis eller sub? -
Udgiftspost - markedsføring?
ForumindlægHvor hører posten markedsføring inde under i en resultatopgørelse? Er det bare salgsfremmende omkostninger, som så bliver til markedsføringsbidrag når de er trukket fra? Jeg synes ikke det er særlig tit jeg har stødt på de poster når vi har haft arbejdet med resultatopgørelser. -
populationsgenetik
Forumindlæghvad er forskellen på homozygot og hetrozygot - jeg er helt fortabt :) - håber i kan hjælpe :)
