Resultater: 16641 til 16660 af 436512
-
kvadratisk interpolation
ForumindlægHvordan bruges denne? Hvis vi fx siger jeg har punkterne (1,2), (2,0), (3,6) og skal finde værdien for x = 2.5.. og 1.5? Jeg har bare brug for et eksempel til at forstå metoden. -
matematik-help c",)
Forumindlæghey...kan i hjælpe mig med følgende opgave? indkøbsprisen pr. stol er 183,08 euro. kursen på euro er 742,846.1) beregn indkøbsprisen pr. stol i danske kroner.er det: (183,08 * 742,846)/100 = 1360,00 kr...?håber på bekræftelse c",) -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Nyrerne
ForumindlægHej. Jeg sidder og knokler med eksamen, og jeg kan simpelthen ikke forstå nyrene. Er der nogen som kan forklare mig selvle filtrationen, reabsoptionen og sekretionen? jeg ved godt, at det er et stort spørgsmål, men det kunne virkelig være dejligt, hvis der er nogen, som ville svare på det. Alts... -
Ventriklen
ForumindlægEr der nogen, som kan forklare mig de 3 faser i ventriklen, så det er forstående og kan forklares til eksamen? Og hvornår de korte reflekser bruges, og hvornår de lange reflekser bruges? Tusind tak på forhånd! Håber, I kan hjælpe en pige, som er ved at falde død om af angst pga. eksamen! -
Hvor mange mulige forskellige kombinationer kan du lave af bogstaverne H A N N A H
ForumindlægJeg ved ærligt talt ikke hvordan jeg kommer videre, eller hvad jeg skal søge/læse for at finde ud af det. -
Rettelse?
ForumindlægHej, er der en som vil hjælpe med at rette denne tekst igennem? :) -
Analyse af kronik: "Det danske sprog har engelsk syge" af Egon Clausen
ForumindlægHej, Jeg ville høre om en derude har lavet en analyse af kronikken "Det danske sprog har engelsk syge" af Egon Clausen? eller om der er en sød sjæl derude som har lyst til at hjælpe mig? Kronikken: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE145753/det-danske-sprog-har-engelsk-syge/ Tak... -
forsøg
Forumindlægcuso xh2o -cuso (s) xh2o (g) -
Bevis for a i lineære funktioner
ForumindlægHej Jeg står og er ved at bevise a i lineære funktioner og er nu fået til skridtet, hvor jeg går fra a*x2-a*x1 til a*(x2-x1), hvilket er et hop som jeg slet ikke forstår... Er der mon et dejligt menneske, der hvilke give en forklaring på dette sprig? På forhånd tak :) -
proportional
ForumindlægHej derude Cirklens areal er A=p×r^2 Kan man sige, at arealet og radius er proportionale, hvis pi er konstant? Tak på forhånd -
Fra barn til teenager
ForumindlægJeg skal have fremlæggelse, imorgen og jeg har skrevet på de små kort om det men jeg ved stadig ikke hvad jeg mere skal skrive kan i hjælpe :) -
f(x) = 0
Forumindlægf(x) = x^4 - 8x^2 + 1 Løs ligningen f(x) = 0 HVAD GØR JEG?? -
Algoritme, der er beregner antallet af personer og venskabsrelationer
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en opgave, hvor jeg skal give en algoritme, der beregner antallet af venskabsrelationer og personer, men jeg er helt blank. Jeg aner ikke hvordan jeg gør. Jeg ved at der er 7 personer og 8 venskabsrelationer. -
Er der nogle pc eksperter?!
ForumindlægHejsa...Der er et billede jeg vil kopirer fra en hjemmeside, men kan ikke.... :'(Hvordan er det lige man kopirer hele hjemmesiden, ved at taste på sin pc?!Hvilke taster skal man bruge?!Håber nogle der vil hjælpe mig... Ses -
HJÆLP!
ForumindlægHey alle kære mennesker der vil komme mig til undsætning.Her er nogle opgaver som jeg simpelhen ikke kan løse. De SKAL kunne løses UDEN brug af hjælpemiddler:1) Udregn tallet:9(ophøjet)3/2 + 8(ophøjet)2/3Jeg ved, ved hjælp af lommeregner det bliver 27 + 4 = 31Men hvordan?2) Løs ligningen: log(X+3... -
HJÆLP
Forumindlæghans, arne jan og morten skal alle på tur til udlandet. arne tager afsted fra haderslev, jan fra sønerborg. den der rejser fra odense skal til mexico city. arne skal ikke til hamburg. og den der rejser fra kastrup skal ikke til amsterdam. hvem skal hvorhen og hvorfra -
Notater til engelsk
ForumindlægHej!!! Vil høre om der er nogle der har noter til nogle af følgende tekster, da jeg skal til engelsk-eksamen. -
Visning af pi
ForumindlægJeg har fået at vide man kan få vist pi eksakt på grafregneren, ved at gå ind i "mode" og så "sci", men når man tegner grafen viser den stadig decimal tal, selv ved cosx, hvor den burde viste pi ved skæring med x-aksen. Nogen som ved hvordan man kan få det vist??På forhånd ta... -
Hjælp til at rette sætninger
ForumindlægHedder det: Liebe Marius eller Lieber Marius Hjælp med at rette sætningerne, Det skal være i førnutid Liebe(r) Marius Jetzt gehe ich schon seit fast zehn Jahren in der Mårslet Schule. Ich habe gedacht Mårslet Schule ist ein sehr gute Schule gewesen. Aber es ist mein erste Schule. Mårslet Sc...
