Resultater: 16821 til 16840 af 436512
-
logaritmer
Forumindlæg(log416)(log42) facit siger, at det skal give 1 -
[HJÆLP, SNART EKSAMEN] Genopfriskning af forskellige emne?
ForumindlægHej allesammen, Jeg står snart og skal til eksamen og pga. min utrolig dårlige hukommelse har jeg virkelig brug for noget genopfriskning af de forskellige matematik emner. Jeg har googlet lidt men har ikke rigtig fundet nogen siden. Nogen der kan hjælpe? En online FSA test eller andet lign. vi... -
Xenofon - Athens fald
ForumindlægHejEr der andre end min klasse, der har læst Xenofon - Athens Fald? Vi har læst den, men gennemgik den aldrig i klassen, så det er ret fucked... Nu sidder jeg her og skal finde ud af, hvad jeg skal sige til eksamen, hvis jeg skulle være så uheldig at trække den..Da det er en historisk tekst synes... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle! Jeg skal til terminsprøve på mandag i Matematik, og sidder derfor og regner på en masse opgaver uden hjælpemidler. Jeg er dog kommet til denne opgave, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Hvad gør jeg? Og hvilke råd har I til mig, hvis jeg støder på sådan en opgave til prøven? -
oktetreglen
Forumindlæger der nogen der vil være sød at forklare mig oktetreglen? -
Notater til Kemi A eller B-niveau?
ForumindlægHejsa...Der er vel ikke nogen derude der sidder inde med nogle notater til kemi A niveau (Svarer vidst nogenlunde til B niveau) fra 2.g som de har lyst til at dele?!? Eller ligeså godt en god formelsamling...Har ingen e-mail, så ville være dejligt hvis nogen eventuelt gad at oploade dem... -
iondannelse
Forumindlæghvad kan man sige om iondannelse? -
beregning af puls I hvile hjælp
ForumindlægJeg skal beregne pulsen i hvile og under arbejde, men ved ikke hvordan man gør. Har brug for hjælp opgaven er vedhæftet :) -
Respiration hos mennesker vs. respiration hos planter
ForumindlægHej... :-) Jeg er kørt fast i endnu et fag :-)Respiration sker både hos mennesker, dyr og planter - jeg slog respiration op i mit bioleksikon og der stod at respiration bestod af glucolysen, citronsyrecyklus og respirationskæde. MEN - der sker da kun de tre ting hos mennesker og dyr ikke ? Jeg ha... -
Alkibiades (old)
ForumindlægSkal til old eksamen og er fuldt i gang med at læse. Har fundet noget at perspektivere til i de andre tekster men mangler noget til Alkibiades. Har fundet en masse guldkorn på sparknotes til de andre men kan ikke finde noget om Alkibiades :(Har tænkt på noget med den "Sokratiske metode"... -
Hjælp til matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at bestemme disse integraler. Jeg kan godt finde ud at at bestemme almindelige integraler, men disse er sammensatte. Jeg har aldrig prøvet at løse denne type før, så hvis nogen lige vil vise mig hvordan de laves så vil det være en stor hjælp:-) Tak p... -
Massemedier
ForumindlægSkal op i dansk!En af vores emnekredse er massemedier.Hvad er vigtigt at medtage når man analyserer en massemedietekst??Er der nogen der vil forklare de forskellige former for argumenter der kan bruges fx. ekspertargument etc.??Hvordan kan aktantmodellen bruges på en artikel?? Er der evt. en der ... -
Old - Illiaden
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i old. Jeg har fundet nogle glimrende notater på:http://www.hekau.dk/004.html Der er dog en ting jeg ikke forstår i følgende udklip. Det er præcist dette stykke:Achilleus går i krig, og dræber Hektor => nægter Hektor BBB => BBBPartroklos.Hvad er BBB? Følgende tekst er d... -
Andengradsligning
ForumindlægHejsa Hvordan er det nu man løser denne type opgaver? Skal jeg differentiere? og finder rødderne? -
Plagiat på pdf
ForumindlægKan der blive taget plagiat på en pdf fil? Eller er det sikkert at gøre? -
pH- beregning af syre
ForumindlægBeregn pH i mælkesyre opløsningen før tilsætning af NaOH. pKs=3,84, hvilket gør den middelstærk. derfor skal formel: pH=-log((-ks+4.......findes på google) bruges. Mit spørgsmål er så hvad er Ks og hvordan findes den?! Koncentrationen af mælkesyre er 0,08 M På forhånd tak :) -
hjælp til ordbog
ForumindlægHej Jeg ved godt at det er et dumt spørgelsmål, men jeg kan ikke huske hvad de tegn/ord ved siden af betyder(altså og s'et er ved flertal eller om det er det andet) fx. wassern<-s, wässer> På forhånd tak for hjælpen -
Hjælp til fysik... formler
ForumindlægA) B) C) Forklar, hvad de indegående symboler står for: hvilken fysisk størrelse, hvad er det og hvad måles den i. Hvad kaldes formlen c? Nogle som kan hjælpee??? -
Ionic Radius
ForumindlægHvilke har den indste radius ? Mg+2 F-1 Ne O-2 Na+ http://www.chemguide.co.uk/atoms/properties/atradius.html denne side viser at Mg+2 har den mindste radius men hvorfor? Mg+2 har 8 elektroner i den yderste skal F- har også 8 elektroner i den ydeste skal, og det samme har Ne og O-2 ... -
Stærke Syre
ForumindlægHvordan kan man se hvilke syre der er stærkst, helst med en forklaring da jeg gerne vil lære det hvis der nu kommer andre stoffer i en anden opgave
