Resultater: 17081 til 17100 af 436512
-
Hjælp
Forumindlæg1) Bestem bølgelængden ved stuetemperatur for en bastone på 30 Hz og en diskanttone på 12000 Hz. 2) Lys med en bølgelængde på 470 nm sendes mod et gitter med 400 streger pr. mm.Bestem afbøjningsvinklen for 2. orden. -
Løsning til ligning
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg ikke helt forstår : Bestem løsningen til ligningssystemet 4x+5y=13 x-y=1 Hvordan skal sådan en løses? -
Hvordan beregner man forsæbningstal for et fedtstof????
ForumindlægHej.Skal til eksamen i kemi B-niveauMit problem er at jeg lavede en rapport om forsæbnigstal hvor jeg ganske vist udregnede forsæbningstallet rigtigt (med stor hjælp fra studi.dk og google) men jeg forstår stadig ikke rigtigt fremgangsmåden i udregningen. Er der nogen der vil være venlig at forek... -
10. Klasse
ForumindlægHvad synes I jeg skal lægge mest vægt på at træne? Er ik så stærk i det med grafer, ligninger og funktionsforskrifter etc. Og hvor kan jge finde nogle GRATIS 9/10 klasses opgaver på nettet? -
Procentregning
ForumindlægHej alle, jeg har følgende opgave: Til et sportsstævne var antallet af mødte medlemmer 63,1%. Året efter var mødedeltagelsen til det samme stævne på 67,4%. Hvad er stigninen af mødedeltagelsen i procent? Håber der kommer hurtigt svar, for jeg er lidt forvirret nu :) På forhånd tak. -
Polaritets teorien - uni, bi og multi
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive SRP opgave og skal bla. redegøre for polaritetsteorien. Umiddelbart står der ikke meget i mine bøger eller på nettet - kan altså ikke rigtigt finde nogen definition på teorien. Og hvem har lavet den? Så hvis nogen kender en website / bog hvor den er udpenslet... -
Inddragelse af demonstrations og rapport forsøg
ForumindlægHejEndnu et spørgsmål om kemi B-niveau eksamenAltså når man er til eksamen. Skal man så hovedsageligt snakke om generel teori om fx syrer og baser og så kort inddrage ens rapport eller skal man hellere snakke udfra rapporten og så komme ind på det ene og det andet om syrer og baser? -
Nanoteknologi
ForumindlægVi har haft valg frit emne om nanoteknologi og min lærer fandt så meget sent ud af at det valgfrie emne skulle opgives til eksamen. Så det er det så blevet.Men jeg ved bare slet ikek hvad jeg skal sige hvis jeg trækker det emne. For der er næsten ikke noget at sige. nogen der har haft nanoteknolo... -
"The killers" by hemmingway
Forumindlæghej... er der nogen der har læst den overnævnte novelle ? jeg har nemlig ingen notater til den.. og jeg synes, at den er ret svær at analysere, hvis jeg kommer op i den til eksamen.. på forhånd tak.. :) -
Eksamenssættet 2003
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor hvor man finder sidste års eksamenssæt i skriftlig samfundsfag?? -
HJælp til at rette 200 ords-stil
ForumindlægDieses Jahr ist mein letztes Jahr auf der Mårslet Schule. Ich habe gedacht, dass Mårslet Schule ist eine sehr gute Schule gewesen. Aber es ist auch meine erste Schule. Mårslet Schule hat viele gute Lehrer, die mich viel gelehrt haben. Ich habe immer gedacht man in der neunte Klasse wollte Str... -
Spanske stedord
ForumindlægJeg har aldrig forstået de spanske stedord, men jeg håber at nogen vil hjælpe,og evt oversætte :) Selvfølgelig med en forklaring så jeg ved det til næste gang. 1. Hendes far støtter hende og siger at han ikke vil tvinge hende til noget. 2. Han siger desuden at hun kan bestemme, om hun v... -
Differentialregning
ForumindlægBetragt funktionerne f og g med forskrifter:f(x)=4x^2+2x+5 og g(x)=-x^2+12x+7 Der findes en værdi af x0 så tangenterne i (x0,f(x0)) og (x0,g(x0)) til graferne for de to funktioner er paralle. Bestem ved håndkraft denne værdi af x0. Bestem ved håndkraft ligninger for de to tangenter.betr... -
Hjææææælp
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive fsa dansk skriftlig fremstilling, opgave 6. Den om forældre. Jeg plejer at få 10 eller 12 for mine essays, men det her er virkeligt svært. Det skal afleveres på fredag, så noget hurtigt hjælp ville være dejligt. Jeg har brug for noget mere at skrive om, ... -
engelsk delprøve uden hjælpemidler
Forumindlægopgaven lyder: Ret fejlene i følgende sætninger, og forklar på dansk dine rettelser. Brug relevant grammatisk/faglig terminologi. Der er kun én fejl i hver sætning. Skriv den korrekte sætning nedenunder 1. Not only wanted he to go to Washington, he also wanted to visit the President. not ... -
kompleks ligander
Forumindlæghar nogle reaktioner: 2Ag+ + CO32- -> Ag2CO3(s) bundfald dannes Ag2CO3(s) + 4NH3 -> 2Ag(NH3)2 + CO32- bundfald opløses 2Ag(NH3)2 + 2Br- -> 2AgBr (s) + 4NH3 bundfald dannes opløselighedsprodukt(2AgBr):3,00*10^-13 2AgBr(s) + 4NH3 -> 2Ag(NH3)2 + 2Br- bundfald forsvinder 2Ag... -
Logaritmeligninger
ForumindlægHvordan løser jeg denne? -(log?(x) )^2+4(log?(x) )-4=0 -
Ligninger m. brøker
ForumindlægOpgave 2 Løs følgende ligninger med hensyn til x. a) −4x + 3 = −6x − 17 b) 3/2x − 5/2 = 1/2x + 7/2 c) x+1 / 2 = 5 d) −x+6 / 2 = x − 2 e) 1/x = 20/5 f) 7 = 1 / x−3 + 5 g) x+2/x−3 = 3 h) (x − 2) · (x + 2) = 0 -
Isolér Variablen t
ForumindlægOpgave 3 Isolér variablen t i hver af følgende formler: a) I = Q/t b) s = 1/2 · a · t2 -
Produkt
ForumindlægHej jeg skal snart have pjoketuge. mit underemmne er når livet går i sort jeg vil skrive om handicappede der ikke får nok den hjælp de har brug for Det jeg så har svært ved er hvad jeg skal lave som produkt
