Resultater: 17121 til 17140 af 436512
-
Oldtidskunstab
ForumindlægEr der nogen/le om vil forklare mig hvorledes old-eksamen foreløber? Hvad skal man, hvad forventes der og mere generalt hvor meget tid er afsat til forberedelse og selve eksamen? Desuden ville det være super hvis der nogne kunne knytte nogle gode tips til hvordan man klare sig bedst.på forhånd ta... -
Stasimon, episode?
ForumindlægHej.Læser Antigone til old-eksamen, men kan se i mine noter at stykket delt op i parados, episoder og stasimon. Men aner ikke hvad de betyder eller hvad de står for!Hvis nogen ved det, må I gerne skrive det, da jeg ellers frygter at eksaminator vil spørge til det.På forhånd tak -
om de enkelte partier...
Forumindlæghej..jeg har sådan ikk lige helt styr på alt det der politik.. men er der nogen, der vil hjælpe mig med at beskrive hvert enkelt parti med få ord.. ? altså deres mål og holdninger ? jeg håber, der er nogen der kan hjælpe.. -
Disposition
ForumindlægHej folkens, nu det min tur til at komme med et spørgsmål vi er nemlig begyndt med at skrive engelsk mundtlig disposition og jeg har valgt emnet "The internet and how it connects us socially" og ville gerne spørge hvad jeg kunne snakke om jeg har valgt at snakke om skype og instant ... -
Monotoniforhold og areal
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = x^4 - 2x^2 + 4 a) Løs f'(x)=0. b) Bestem monotoniforholdene for f . En anden funktion g er givet ved g(x)=x^2 + 2. Når -1 ≤ x ≤ 1 afgrænser graferne for f og g en punktmængde M, der har et areal. c) Tegn graferne for f og g, og bestem arealet af M... -
Integrere funktion
ForumindlægKære genier :) Jeg har siddet og gloet på den her en god rum tid nu, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at integrere den, så det passer. Er der nogen, der gider viser mig, hvordan den løses STEP BY STEP? Ikke bare giver mig resultatet. På forhånd tusind tak!! :) -
rummet
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørsmål? For en fjern galakse måles bølgelængden af den linje i brintspektret der har den mindste bølgelængde. Pågrund af rødforskydning måles bølgelængden til 480,3 nm. Find afstanden til galaksen. -
hjælp haster
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe med denne opgave? -
Hjælp til oversættelse fra dansk-spansk
ForumindlægHej :-) Jeg sidder med en spanskaflevering, hvor jeg skal beskrive et billede. For at gøre det nemmere for jer, så I ved hvad jeg har i planerne at skrive, har jeg skrevet den danske version ind i det vedhæftede dokument og nedenunder den spanske oversættelse, som er den jeg gerne vil have rett... -
Længden i en trapez
ForumindlægHvor stor er længden af DE, når DC har længden 4, AB har længden 12, og DB har længden 18? Er dette en korrekt fremgangsmåde? Jeg har regnet mig frem til at vinkel E er = 52,8 grader. 4/sin(52,8/2) = 4,2 https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1591461 -
Noter til engelske tekster?
ForumindlægHeysa,Fay Weldon: Oh Mary Don’t You Cry Anymore, Alex Garland: Blink and You Miss It -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne? Jeg er lidt lost. På skitse to er der tegnet to diagonaler i det ligebenede trapez ABCD. Helle påstår at trekant ABE og trekant CDE er ensvinklede. Du skal forklare hvorfor Helle har ret. https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1591461 På f... -
Hjælp til spørgsmål omkring kommatering
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og kigger på SDU's sprogtest til journalistuddannelsen anno 2014. Jeg har prøvet at tage den, og jeg fik fejl i nedenstående sætninger. Derfor tænkte jeg på, om der sidder nogle dygtige grammatik-kendere på Studieportalen, der kan forklare mig, hvorfor jeg har lavet... -
Matematik vækst
ForumindlægEn patient indtager én gang i døgnet 100 mg medicin. Hvert døgn nedbrydes 25% af medicin, der er i kroppen. Hvor meget medicin har patienten i kroppen efter...... a) Et døgn? b) En uge? c) Et år? Hvordan regner man det ud? -
bio-M og N blodtyper
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med følgende opgave; en gruppe afrikanere 60,00 % M, 35% MN og 5 % N genotype fænptype MM M NN N MN MN Er der genetisk ligevægt? Er der tegn på blanding med andre racer? Jeg vil gerne have hjælp til, at forstå... -
HJÆLP
Forumindlægnogen der ved hvordan man siger: indre og ydre synsvinkel -
Større skriftlig opgaver på engelsk
ForumindlægHi, Jeg skal skrive min større skriftlig opgave og jeg vil gerne skrive den på engelsk, men har brug for inspiration. Har i eksempler af SSO opgaver som er skrevet på engelsk? Kh, Juliane -
Medlemstal i procent
ForumindlægHej jeg skal finde ud af væksten i procent fra år 2001 til 2002 og i 2001 er der 7783 medlemmer og i 2002 er der 9819 medlemmer. Hvor mange procent er stigningen på? Jeg håber at der er nogen der kan hjælp mig fordi jeg kan ikke husk hvordan jeg skal gøre. -
Analyse af en musikvideo.
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at analysere en mussikvideo, men er lige gået i stå ved et punkt, som er: Giv en karakteristik af starten af videoen- hvilken teknik minder den jer fx om? Hvad menes med der med det? Tak! -
Kemi årsprøve
ForumindlægHej, da jeg lige har været til årsprøve i kemi i dag ville jeg høre for sjovt om der ikke er nogle der vil regne nogle af opgaverne ud, bare for at se om jeg har fået nogenlunde det samme.1) kanelaldehyd er den trans-isomer form af molekyletR-CH=CH-CHOopskriv en strukturformel for kanelaldehyd, i...
