Resultater: 17141 til 17160 af 436512
-
nogen der hurtigt kan se på det her? :)
ForumindlægHey, nogen der hurtigt kan hjælpe ? :) Et firma har i 2010 en årlig omsætning på 35 mio. kr. Firmaet forventer, at omsætningen øges med 4!% p.a. i årene frem mod 2017. Indfør passende variable og benyt firmaets forventninger til at opstille et udtryk, der beskriver udviklingen i firmaets årl... -
FS10 - Opstilling og tekst
ForumindlægHej, skal til eksamen i problemregning snart, og vil gerne vide med sikkerhed mht opstilling og tekst. Hvor skriver man udregningerne? Ude i siden er der ikke rigtig plads, eller? F.eks, et stykke her: "De første pengesedler i Danmark blev trykt i 1713. Hvor mange år er der blevet ... -
FeO
ForumindlægHvodan navngiver man FeO -
Hvad betyder Analyse & Fortolkning?
ForumindlægHej .. Hvad tilhøre hvad ?? jeg er igang med ananlysere en tekst , men jeg ved ikke hvad tilhøre hvad .. foreksempel .. Analyse tilhøre sted , tema , sprog , personkarakteristisk .. Hvad tilhøre fortolkning så??? Resume eller hvad?? -
Haster en lille smule
ForumindlægHej, er der nogle som til hjælpe med denne opgave? -
Formel - isolering
ForumindlægGodeftermiddag :) Jeg har denne formel, som jeg sidder og kæmper med :) Det er sådan, at jeg skal have isoleret ΔT, i følgende formel: ΔE=m*c*ΔT Håber virkelig i vil hjælpe mig :) -
Inflation - dyrere import eller eksport?
Forumindlægktulu sagde før at importen vil blive dyrere ved inflation og eksporten billigere.Men hvordan kan det passe? Inflation betyder jo prisstigninger - og det må vel gøre importen billigere!?Og dermed forværre konkurenceevnen og betalingsbalancen? -
kort oversættelse
Forumindlæghej. jeg har skulle oversætte dette fra dansk til spansk - så ville høre om nogle ville kigge og se om der var fejl. Tak. Hun taler fire sprog og føler sig som en multikulturel person. Det er en fordel, når man skal forstå, hvordan mennesker andre steder i verden tænker. Hun kan godt lide at ... -
Kombinationer af kodelås
ForumindlægHej folkens. Jeg har en opgave hvor jeg skal regne ud hvor mange kombinationer der er i en kodelås hvor der er tallene fra 1-8 og 4 af dem skal være trykket ned. Er der nogle der kan hjælpe mig. Kan simpelthen ikke finde ud af det :) -
Biologi A
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har generelle erfaringer med Biologi på højniveau, da jeg skal havde til næste år.Er det meget svært? vil man falde i karakter i forhold til c-niveau? -
Differenskvotient+tretrinsregel
ForumindlægHej jeg har en opg hvor jeg desperat har brug for at vide om jeg er på vej i den rigtige retning. Den er vedlagt -
Tyskerpiger
ForumindlægHej jeg skal lave en opgave om feltmadrasser/tyskerpiger. Jeg skal samlinge det der foregik med tyskerpiger i Danmark til andre lande, det behøves ikke være under 2.verdenskrig! Jeg har haft hørt at der måske skulle være foregået noget i Jersey og Guernsey (to engelske øer) der var besat af Tyskl... -
hjælp tysk
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at rette nogle tyske sætninger? :) -
HJÆLP
Forumindlægnogen der ved hvordan man siger: ydre og indre synsvinkel på engelsk?? please hjælp!! TAK :) -
Boldens højde som funktion af tiden
ForumindlægHejsa En bold bliver kastet lodret opad. Boldens hastighed opad er 20 m/s ved kastet. Tegn en graf af boldens højde som funktion af tiden. Brug evt. grafregneren. skal jeg bar bruge den her? s= 1/2*g*t^2+v0*t+s0 her er vo 20 m/s. men min lærer siger, at der skal minus foran 1/2 eller g. hvo... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP MIIIG
ForumindlægHEJ allesammen. hjælp mig hvordan man, analysere en Novelle ”Indianerlejr” er skrevet af Ernest Hemingway.. -
Haster: ELISA-test
ForumindlægHej alle Jeg skriver en rapport om ELISA-testen og skal herunder diskutere dens anvendelighed. I diverse fagbøger står der, at testen følsomhed er en fordel, derfor må det vel betyde, at det ikke handler om at brøndenes indhold blandes osv. Mit spørgsmål lyder derfor hvorfor er ELISA-testen føls... -
Areal og bestemt integral
ForumindlægJeg vil gerne have hjælp til følgende opgave og jeg ved, at facit er 9/2 men jeg kan ikke se, hvordan jeg kommer frem til resultatet, så det ville være rart med forklaring :-) "Beregn arealet af det område, der begrænses af grafen for f og linjen m, når f(x) = x2 og m : y = x + 2" -
gange over kors med x^2!
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder med denne her ligning sammen med nogle andre som jeg skal aflevere imorgen til matematik! Den hedder: (fg)(x)=f(x)g(x)= (2x^2-x-1) x (x+1) Jeg ved ikke hvad man gør når man ganger over kors med ^2???? Hvor skal man starte??? -
Dansk stil rettelse
ForumindlægHej Er der nogen som vil rette min dansk stil? Hvis det er, så sender jeg stilen til jeres indbakke. Og det samme gør i, når i er færdige med at rette. M.V.H pokemonorm :)
