Resultater: 17301 til 17320 af 436512
-
Elforbrug
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med den her opgave, som jeg håber I kan hjælpe mig med :-) I 2005 var en families elforbrug 4770 kWh. I de følgende år faldt familiens elforbrug med 2% pr. år. a) Indfør passende betegnelser, og opstil en model til at beskrive udviklingen i familiens elfo... -
Er der forskel?
ForumindlægHejsa!Er der forskellige definitioner på atBEVISEogGØRE REDE FOR?~Bella -
Integralregning
ForumindlægBestem integralerne: intelgraltegn3x*(x^3 -1)^2 Intelgraltegn(2x+1)/(x^2+ x + 1) har fået stamdfunktion til intelgraltegn3x*(x^3 -1)^2 til at være :3x^7+3x-6x^4. Men hvad gør jeg efter det. der er opgave, som er vedhæftet håber i kan hjælpe -
Linjer i rummet
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne vedhæftet opgave? Det som jeg er kommet frem til indtil videre er, at jeg kan opstille en parameterfremstilling for den linje der går igennem punktet A og B. Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kommer videre? -
Lysias' taler
ForumindlægHej. Er der nogen som har nogle guldkorn de vil dele om Lysias og hans taler?Gerne noget som jeg kan bygge videre på selv! -
HJÆLP haster meget!
ForumindlægJeg har to mikrofoner som står med 5 meters afstand i mellem hinanden, hvor lang tid går der mellem de to mikrofoner registrerer lyden? temperaturen er 20 grader celsius og lydenshastidhed er 343 m/s? Er der en formel for det? -
Celledelinger
ForumindlægI min biologibog står der under mitose:Det afgørende ved mitosen er at vi får to nye celler, som er helt ens både mht. kromosomtal og arveanlæg. De er også identiske med den celle de stammer fra. Jeg forestår ikke rigtig at man får TO nye celler. Er det ikke den gamle celle der fordobler sig - dv... -
Hjælp til Matematik
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave vha. et cas værktøj? Mange tak på forhånd. Tabellen viser en opgørelse af antal fødedygtige ulvepar i en population af ulve i det centrale Idaho i 1996 og i 2007. Årstal: 1996 2007 Antal fødedygtige u... -
Fedtprocent
ForumindlægHvad er fedtprocent helt konkret? Og er fedtprocent en god indikator for, om man er hhv. overvægtig eller undervægtig? Mvh Lærke -
1. og 2. verdenskrig
Forumindlæghej..jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med...Hvad er det lige der skete i 1.verdenskrig og 2.verdenskrig?? Pleaaaase hjælp mig! -
Japan-Kina
Forumindlæghey...hvorfor besatte Japan Kina??? altså på hvilke grunde?? forstå det ik helt... -
Danmark...
ForumindlægHey folkens!!jeg skal til eksamen om 1 time.. er ret bange.. og nervøs og ryster hel vildt..:0(Fandt lige ud af, at jeg er ik ret sikker på om jeg forstå hvordan Danmarks situation var under 2.verdenskrig.. altså jeg mener økonomien og politiken.. Jeg håber virkelig i gider hjælpe mig straks...:0... -
psykologi - pensum
ForumindlægJeg skal i gang med mdt-psykologi eksamen her på fredag, så ville høre hvor meget pensum egentlig er. Jeg spørger fordi jeg selv synes jeg mangler noget af det pensume jeg har fået udleveret på papiret..Giv en kort beskrivelse af jeres pensum f.eks. psykoanalyse freud - den analefase osv. behavi... -
Hjælp til opgaveløsning, gammelt eksamensspørgsmål, mat B
ForumindlægAnyone? :) -
Har virkelig meget brug for hjælp til matematik-aflevering!!!!!!
ForumindlægJeg har fået en matematikaflevering for, hvor jeg virkelig er helt blank. Det er ligninger, så jeg ved godt, at det er noget jeg burde kunne, men jeg er talblind og har virkelig svært ved matematik. Er der nogle der kan hjælpe mig? -
Sammensat integral
ForumindlægOG DEN ANDEN OPGAVE: Nogen der kan hjælpe med at løse resten. Tak:-) -
Hjælp til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal lave en disposition i engelsk til på fredag. Jeg skal vælge et underemne inden for de overemner vi har haft i løbet af året. Er der nogen der har nogle gode ideer, for jeg er helt lost. Overemnerne er: manipulation, history of rock,The USA, fear, thriller and horror og fight for you... -
Hoppebold
ForumindlægHej, jeg kunne godt bruge hjælp til opgave c og d i opgave 1 i linket. På forhånd tak Håber det kan åbnes http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2011/fysik_A_htx_foraar2011/# -
Økonomiske kredsløb spørgsmål
ForumindlægSpørgsmål om det økonomiske kredsløb: Hvad vil der ske, hvis hver af disse ting skete?: 1. Hvis staten køber nye tog i Tyskland til erstatning for IC-4 2. Hvis renten falder? 3. Hvis Euroen falder i værdi i forhold til US-dollar, Yen og den kinesiske valuta? 4. Hvis pensionsalderen ... -
DNA / kromosomer
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til at forstå begrebet DNA. Jeg har forstået DNA molekylets detaljerede opbygning, men jeg mangler forståelse for det store og hele billede - derfor har jeg brug for at få besvaret følgende spørgsmål: Er de enkelte DNA molekyler sammenbundet med histonerne, det der...
