Resultater: 17321 til 17340 af 436512
-
Verifikation af løsninger til andengradsligningen
ForumindlægEn frisk sjæl der kan hjælpe mig igang med dene opgave? Jeg ved allerde at jeg skal bruge kvadratsætningerne, men det er bare lige hvordan. På forhånd tak og god lørdag :) -
Opløsning
ForumindlægOplsøning af vektor?? hvad betyder det. Min mat. bog sys jeg ik rigtig giver en ordentlig forklaring på udtrykket.. så håber nogle af jer kan hjælp mig til at forstå. -
1800-tallets fattiggårde
ForumindlægJeg sidder her og pukler for at få de sidste ting på plads inden min historieeksamen i morgen. Under emnet "Danmark i 1800-tallet" står der, at der afholdtes auktioner på datidens fattiggårde fra tid til anden, hvor de fattige blev solgt til LAVESTE bud - jeg ved, der er en grund til de... -
engelsk
Forumindlæghej.Er der nogen, der har noter til The little vagabond og food with feelings.hilsenknud-erik -
Hjælp til at reducere
ForumindlægEr der ikke nogen, der lige kan hjælpe mig med at reducere udtrykket: A=x*2x+2*x*h+2*x*2x*h -
Dumt spørgsmål - oder was?
ForumindlægHejHvad hedder styrketræning på engelsk? -
Hjælp med spørgsmål
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med at svare på spørgsmål?: 1)hvorfor indeholder arterier muskler -
Kan i sige/råde mig ...
ForumindlægHej med jerJeg er en pige der på nuværende tidspunkt går i 3g, jeg har bestået årskarakteren, men jeg er utilfreds med mine årskarakter.Hvad skal jeg gøre? Jeg har tænkt mig at tage året om, men synes det bliver for meget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan får studentereksamensbeviset på en an... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med b'eren og c'eren i denne opgave? -
Funktion
ForumindlægJeg skal have isoleret a i følgende funktion: y=b*x^-ka, håber der er en der kan hjælpe også med forklaring, altså skridt for skridt. -
# spørgsmål til mundtlig årsprøve
ForumindlægSkal til mundtlig årsprøve i matematik og der er 3 underspørgsmål jeg ikke lige kan. Håber i kan hjælpe.Gør rede for andengradspolynomiers faktoricering, (dvs. bevis at: ax^2 + bx + c = a(x-r1)(x-r2))Definer cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen.Gør rede for at punkterne (x,log(f(x))) ligge... -
Do androids dream of electric sheep (Bladerunner)
ForumindlægHej, skal til engelsk eksamen og vi har opgivet kapitel 12 af bogen "Do androids dream of electri sheep" af "Philip K. Dick" - den er også kendt under navnet Bladerunner pga. der er lavet en film over den med dette navn. PRoblemer er vi ikke har någet at gennemgå kapitel 12 så... -
stamfunktion
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en konkret definition på hvad stamfunktion betyder. Er nemlig igang med noget mekanik og kan ikke rigtig komme videre hvis jeg ikke ved var ordet i sig selv betyder :( Nogen der kan hjælpe?? :) -
Tysk rettelse...
ForumindlægHey, er der en der har tid og lyst til at kigge på mit tysk? På forhånd tak! An einem Morgen kauft er einen Strauss Blumen für seine Großmutter, die im Krankenhaus liegt. Seine Großmutter liegt im Krankenhaus weil sie wegen ihres Unterleibes operieren hat. Er fährt zu dem Krankenhaus in seinem Au... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej En problemstilling er givet ved: Hvad kan du opnå af sum ved at kaste en repræsentativ terning 10 gange? Gentag øvelsen 20 gange og notér, hvordan summen varierer. Hvordan skal denne skrives op matematisk korrekt? Tak på forhånd -
Samfundsfag - EU
ForumindlægHey...Er ved at læse en smule til årsprøve i samfundsfag (A-niveau) og ønkser derfor uddybelse af en række områder indenfor EU-delen.1) Positiv og negativ integration.Er den eneste forskel og ideen i disse begreber, at der ved positiv integration indgås aftaler om fælles politik (eksempelvis land... -
spørgsmål til fysik prøve
ForumindlægJeg skal op til mundtlig fysik prøve snart (1.g pensum)Skal man regne en opg som er releveant til emnet. Trækker det meget ned i karakteren, hvis jeg ikke regner det helt rigtigt.? Skal jeg forklare formlerne...hvad skal jeg gøre for at få en god karakter....på forhånd tak.. -
Komplement vinkel
ForumindlægMit spørgsmål er, som overskriften antyder,: Hvad er en komplement vinkel?På forhånd tak for Jeres hjælp! -
Indledning til eksamen...
ForumindlægHej, Jeg skal op i historie på onsdag. Et af mine yndligsfag og jeg har sådan set styr på pensum og det hele; så mit spørgsmål handler om noget for andre måske meget elementært...Hvordan starter man sin eksimination? Skal man sige noget i stil med "Jeg har trukket xxx og er blevet bedt om at... -
Old - hjælp
ForumindlægSkal snart op i old, men der er lige nogle ting som jeg ikke har helt styr på og derfor håbede en venlig sjæl kunne hjælpe med.Bl.a. i Odysseen forstår jeg ikke hvorfor man siger Telemakos hævner sig på bejlerne, hvor gør han det henne?- Hvad er det lige Odysseen og Aigiestos har til fælles (hvor...
