Resultater: 17401 til 17420 af 436512
  • RELIGION, KUPLEN, MUREN OG GRAVEN.

    Forumindlæg
    Hej ! Er der nogle som måske har Religion niveau C, bogen Kuplen, muren og graven. Mangler analyser af kildetekst nummer 46 og 88 ?!?!?! .. Skriv meget gerne, hvis du har dem :)
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hvis jeg har denne andengradsligning: 0=(x^2)/(x+5)-10 Hvordan vil jeg da bestemme a, b og c til udregning af diskriminanten?
  • Sinus, cosinus og vinkler

    Forumindlæg
    sin(cos-1(1/√2)) Jeg har haft om radianer og specielle vinkler. Jeg ved at ved 45 grader er cosinus og sin 1/√2. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bruge det, til at bestemme ovenstående problem.
  • Phillips-kurven

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen økonomer til steder, der har lyst til kort at gøre rede for Phillips-kurven?Skal op i historie imorgen, og det ville være rart at kunne smide den i hovedet på læreren. Tak.
  • Udregning af en side på en trekant

    Forumindlæg
    Jeg har en trekant jeg skal udregne en af siderne på. Højden er 1 m, den længste side (hypotenusen) er 4,2 m. Jeg har udregnet arealet af trekanten : 2,1 m. Men hvordan regner man hvor lange de andre sider er?
  • økonomi

    Forumindlæg
    Er der nogen har der kan forklare mig hvordan produktionen på langt sigt kan være udbudsbestem? altså i modsætning på kort sigt hvor produktionen er efterspørgselsbestemt -klart! (jf. keynes)Tak
  • trekantsberegning

    Forumindlæg
    Hej! Bestem længden af sigtelinjen BA samt vinkel A i trekant ABC. D B 17,0 grad 50 m A 500 m ...
  • Hvad er cos, tan, simus, cosimus osv? :/

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med samtlige opgaver der går ud på at regne hypotenusen af nogle trekanter. Så står der jeg skal benytte mig af de begrebber såsom cos, tan simus osv.. Hvad/hvem er det? og hvordan benytter man sig af det? :/
  • Online ordbog

    Forumindlæg
    Nogen der kender en god online ordbog? Dansk -> spansk og spansk -> dansk???
  • Hjælp det haster-kubikcentimeter

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan hjælpe mig med at komme med en god pædagogisk forklaring på hvordan man beskriver hvor mange kubikmeter(m3) eller kubikcentimeter(cm3) svarer til 1dm3 ?
  • 7-tallet

    Forumindlæg
    Har lige været oppe i fysik, og fik 7.Da læren ikke synetes jeg var for passivMen hvad indikerer 7 egentlig? Jeg svarede ikke vildt meget forkert, og nåede da frem til det meste.Er 7, i det hele taget en dårlig karakter?
  • Skæring mellem planer

    Forumindlæg
    Håber, jeg kan få lidt hjælp Jeg har to rette linjer, der skærer hinanden. De har følgende parameterfremstillinger: l: (x,y,z) = (5,4,2) + t(2,-1.4) og m: (x,y,z) = (-3,9,-4) + t(-3,2,-1) Jeg skal bestemme koordinaterne til l´s skæringspunkt med de 3 koordinatplaner. Jeg gør det på følg...
  • Nulvektor-k-sæt?

    Forumindlæg
    Har nulvektoren et fast k-sæt? Man siger jo at nul-vektoren altid har længden nul, i så fald så er k-sættet jo altil (0,0), men det passer jo ikke, da den sagtens kan ligge alle mulige andre steder i koordinatstystemet??Mange tak til dem som svarer!
  • Integration ved substitution

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ligger ind med et bevis for sætningen(Integration ved substitution).I må meget gerne skrive det her til mig PLEASE det skal være i dag, for jeg skal op i morgen...TAK:-)
  • Hjælp Til Fysik Eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal fysik eksamen, og derfor er jeg lidt nervøs, jeg har prøvet og søge i forumet, men fandt ikke det jeg helt skulle bruge, så jeg håber der er nogen som vil hjælpe migJeg er ikke helt sikker på hvordan selve eksamen kommer til at forgå, er der nogle steder man kan læse om det, eller er der...
  • lidt mere linalg

    Forumindlæg
    Okay har faktisk lige eeet spørgsmål mere til noget lineær algebra. Det drejer sig om sætningen: f(x)y = xf*(y) Hvor x og y er vektorer og f* er den hermitisk transponerede afbildning til f. Mit spørgsmål er, hvornår denne sætning giver mening. For hvis begge vektorer skrives som søjler, s...
  • Zombie analyse

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave/analyse om zombier. I denne opgave skal man komme ind på, hvad zombier kan være en samfundskritik af. Nogle, der har en idé eller to, de kunne have lyst til at dele?
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Jeg var til optagelsesprøve i torsdags og kom ind. Det er ikke så svært som man tror det er Jeg ønsker held og lykke til dem der ikke har været oppe endnu
  • Hvorfor er polysakkarider (kostfibre) sundere end monosakkarider?

    Forumindlæg
    Hvorfor er polysakkarider (kostfibre) sundere end monosakkarider ? :)
  • Isolde Heyne

    Forumindlæg
    Hejsa!Her om en uges tid skal jeg til terminsprøve i tysk. En af de tekster vi opgiver er "Treffpunkt Welzeituhr" skrevet af Isole Heyne.Jeg har prøvet at søge på nettet efter et forfatterportræt, men har ikke kunne finde ét! Derfor vil jeg høre, om nogen måske kort kunne fortælle om:1)...