Resultater: 18641 til 18660 af 436513
-
1. ordens reaktion
ForumindlægHej! Jeg fik at vide fra min lærer, at disse to grafer illustrerer en 1. ordens reaktion. Hvordan ville man redegøre for det? Plejer grafen for en 1. ordens reaktion ikke at være eksponentiel med en faldende koncentration? Jeg har koncentration ud af x-aksen og 1/tid op ad y-aksen på begge gr... -
Algenedbrydning
ForumindlægHejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig denne eksponentiel opgaver Har lidt problemer med a'ern, ved ikke helt hvordan jeg løser den (Har vedhæftet opgaven) -
Er der nogen der vil rette mine 7 spanske sætninger? ( nemme )
ForumindlægJer er VIRKELIG dårlig til spansk, er der nogle der vil rette disse 7 sætninger: 1 - ramon og ana tager hen til metrostationen = ramon y ana van la estacion de metro. 2 - hvor ligger den? = donde esta? 3 - den ligger i centrum = esta en centrum 4 - har du llyst til at tage på landet i morge... -
Hjælp til stil i tysk!
ForumindlægHejsa :) Er der muligvis en der har mulighed for, at se min stil igennem? Den handler om "Der Zweite Weltkrieg". Jeg har kun haft tysk i et lille år, og jeg er derfor stadig lidt på udebane mht. grammatikken - jeg kæmper dog for at blive super god :) -
Hjælp til problemformulering og underspørgsmål! Fysik og Historie!
ForumindlægHejsa! :-) Jeg skal til at skrive min AT-synopsis i fysik og historie, men står uden en ordentlig problemformulering, da mine vejledere i begge fag mente at den var alt for bred. Jeg har flere gange prøvet at skrive den om, men jeg ender med det samme "dårlige" resultat. Det kunne evt... -
Passer Dette Udsagn?? Cylinders OverfladeAreal
ForumindlægHar lavet dette omkring Cylinderens Overfladeareal Cylinderens overfladeareal er summen af den krumme overflade og cylinderens to låg. Arealet af den krumme overflade er lig med arealet af et rektangel, hvis sider er grundfladens omkreds og cylinderens højde. Opskriv en formel for overfladeareale... -
Moms
ForumindlægHey, Jeg har brug for en formel til følgende opgave: Radio med CD-afspiller -> Pris inkl. 25% moms: 2500 kr. Ekskl = ? Jeg ved, at svaret er 2000 kr. - men er der en formel for det? Eller kan der laves en? :-) På forhånd, tak. -
Hjælp til basal trigonometri
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven på vedhæftet billede. a) Bestem teltes højde BC og Bestem længden af siden AB b) Bestem vinke E i trekant DEF. - Kan det passe at vinkel e er 45 grader? På forhånd tak for hjælpen. -
Integral regning
ForumindlægHvordan differentiere man 2e^t (2e^x) Vi skal vise at følgende er integreret rigtigt ved at differentiere: Integral: t^2*e^t dt= e^t*t^2-2e^t*t+2e^t Det efter lighedstegnet skal differentieres og man skal nå frem til det der står før lighedstegnet. .. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP -
Inertimoment
ForumindlægJeg har værdierne: Ix = 341718,75mm4 og Ix = 10290000mm4 Den første værdi er større end den anden. Hvilket betydning har det så? -
Indre volumen af en slange
ForumindlægJeg skal beregne indre volumen af en slange og har fundet denne formel: V=r2*π*l men skal radius og længde regnes i mm eller m, når det skal komme ud i mL? Når jeg regner det i mm får jeg et alt for stort tal, nemlig 848 mL, og det skal helst være et tal omkring 3-4 mL Jeg har disse mål: ind... -
Metodeafsnittet i Samf A og Historie A
ForumindlægHej! Jeg skriver om IS og deres kommunikation. Skriver i fagene Samf A / Historie A Mine problemstillinger er: 1. Hvordan anvender IS de sociale medier? 2. I hvilket omfang har IS haft held med kommunikation 3. Hvordan kan man forhindre IS i at vokse i styrke? Jeg ville høre om nogle kunne... -
Inertimoment - matematik/teknikfag
ForumindlægMine forsøgsresultater: nedbøjning af bjælken (45x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,8mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,4mm. Og nedbøjning af bjælken (140x45) med 4 bøger på midten af bjælken er 0,4-5mm. Med 2 bøger er nedbøjningen 0,2mm. opgaven lyder: - beskrive den teoretiske sammenhæ... -
Essay om ingenting med udgangspunkt i tavle.
ForumindlægHej alle. Jeg er ganske ny på dette forum, så håber I vil bære over med mig.Jeg har fået en opgave i dansk, der heddder at jeg skal skrive et essay om ingenting med udgangspunkt i en tom tavle.Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe dette an. Al hjælp til anvendelig litteratur, samt hvordan j... -
Stofmængdekoncentration, c eller C?
ForumindlægSimpelt spørgsmål (måske lidt dumt og pinligt)Er stofmængdekoncentrationen repræsenteret ved c (lille c) eller C (STORE C)?????På forhånd tak for hjælpenWuhtzu - -
Kinetik
ForumindlægHvis en ratekonstant er lille, er det så ensbetydende med at dette er det tidsbegrænsende step? Det gælder altså om at have en så høj ratekonstant som muligt eller hvad? -
mængde hjælp
ForumindlægEr der nogen forskel på om en mængde står med krøllet parentes eller ikke? Eks: ()= krøllet parentes, c = delmængde1 c A og (1) c Amvh anders -
Er der nogle som kan kigge på min franske stil?
ForumindlægDen danske udgave:I min ferie har jeg været i England og Frankrig. Jeg startede min ferie i Danmark hvor jeg var i omkring en uge, derefter tog jeg på sprogskole i Brighton som er lokaliseret halvanden time fra London. Turen startede med, at dem jeg skulle bo hos ikke var hjemme, dette resulteret... -
Hjælp til gode numre at analysere
ForumindlægHej alle Vi er en gruppe som skal lave en kæmpe musikanalyse, som vi senere skal bruge til eksamen, hvis musik bliver udtrukket. Vi leder derfor efter et rigtig godt nummer, som ikke er alt for svært at analysere, da vi jo kun har musik på c-niveau. Håber der er nogle som har et par fede idéer... -
a short story..
ForumindlægHi..Is there somebody som har læst novellen " on the left side"? der er nemlig en del jeg ik forstå ved denne novelle, som jeg håber i vil hjælpe mig med.. bare giv mig en lille resume af hvad der sker helt.. på dansk..:0).. forstå den bare ikke:(Please help me..Mange tak på forhånd.
