Resultater: 18701 til 18720 af 436513
-
hjælp
ForumindlægVed beregning af erstatningsprisen for en cykel regner forsikringsselskaberne med, at den aftager med 10 % om året. Hvor stor en erstatning får man for en cykel, der kostede 4785 kr som ny, hvis cyklen er 6 år gammel? sådan ville jeg gøre det: K6=4785 * (1-0,1)6 = 2542,95 eller er det 4785*(1-0... -
ligning med brøker.
Forumindlæger der en der kan hjælpe mig med løsningen af denne ligning? -har siddet med den i ekstrem lang tid, og kan bare ikke finde ud af den. (vedhæftet fil) -
opg. 6 i kemi2000 A2
ForumindlægHej...Jeg sidder lige og er ved at regne opgave 6 i kemi 2000 A niveau 2 og har lidt problemer. Ville høre om der var nogle der havde lavet den? -Så kunne jeg fortælle hvor det går galt... Har regnet de a, b, c rigtigt med det går galt i stykke d...Håber nogle vil hjælpe. -
HJÆLP til kemi
ForumindlægJeg har lavet et eddikeforsøg hvor jeg har fået: 22,24 mL NaOH ved titrering 0,0883, som er Koncentration af NaOH (M) Vi har også brugt 0,401 g kaliumhydrigenphtalat C8H4O4HK, som har en molær masse på M = 204,2236 g/mol. Jeg har beregnet stofmængden af kaliumhydrogenphtalat: n= m/M --> 0,401... -
Forberedelse til HHX.
ForumindlægHej folks. Jeg leder efter nogle (tidligere/nuværende)HHX-elever, som vil fortælle mig om deres personlige oplevelse med at gå på Handelsgymnasie. Hvorfor valgte i det, hvad var/er jeres forventninger, hvordan var niveauet? Og hvad valgte/vælger i efter HHX? Hvad med jeres "drømmejob"..... -
Isolering
ForumindlægIgen døde jeg i endnu en opgave... Isoler m i formlen E = mgh+½mv2. Isoler også h Jeg fik det til dette her: E =mgh +½mv2 E = m *(gh+½v2) m = E / (g*h+½*v2) Og så Isolering af g. E =mgh +½mv2 g+½m*v2=E / (mh) g = (E-½mv2) / mh Blev fortalt det var ... -
Tyske sætninger
ForumindlægHej!Jeg har fået tysk oversættelse tilbage, som vi så selv skal kigge igennem og rette de steder hvor der er fejl, men er lidt i tvivl om følgende sætninger:Mange tyske forfattere skriver i deres værker om de vanskeligheder, som genforeningen har skabt.:Viele deutsche Schriftsteller schreiben in ... -
AKEMI hjælp fra bogen KEMI2000 A-NIVEAU1
ForumindlægJeg har et problem med en opg og håber virkelig nogen kan hæjælpe mig med at løse den. Please....Opg lyder således:Phosphorpentachlorid er et fast stof. Ved opvarmning overgår stoffet til gastilstanden, og hvis stoffet befinder sig i en lukket beholder, indstiller følgende ligevægt sig:PCl5(g) li... -
Radioaktivitet
ForumindlægHejsa allesammen..Siddwer li og laver fysik aflevering, og det er egentligt ik vildt svært, men er bar ik sikker på jeg har forstået d rigtigt??Spørgsmål:Radonisotopen 220Rn henfalder ved a- henfald (alfa) med halveringstiden 55,3 sekHvor meget af en oprindelig portion 220Rn er tilbage efter 4 ga... -
Hjælp til fransk
ForumindlægHej hejEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse franske sætninger? I parentes efter hver sætning har jeg skrevet hvad jeg tror det er, så meget af det som jeg kan). Men er i tvivl om en del af sætningerne.Je ne pleure pas. Pas du tout même. (Jeg græder ikke. Ikke hele tiden.)Je vien... -
Masseprocent
ForumindlægHej,Jeg skal bestemme voluminet af en mængde HNO3 ud fra en masseprocent på 68% og en stofmængde på 199820,2 mol. Hvordan gribes det an? Forslag:Kan koncentrationen af HNO3'en bestemmes sådan: massefylde(HNO3)* masseprocent / molarmassenHvis ja, hvad er HNO3's massefylde (i Databogen står... -
Funktioner
Forumindlæghej... har fået et lille problem...håber i kan hjælpe...min opgave lyder sådan:En funktion f er bestemt ved f(x)=1-cos xLøs ved beregning ligningen f(x)= ½håber virkelig i kan hjælpe mig -
Højere gnmsnit?
ForumindlægEfter en overstået HHx eksamen med en del skuffelser, har jeg ikke opnået det ønskede gennemsnit.Hvis jeg gerne vil forhøje gennemsnittet, hvordan ville i råde mig at gøre det?Jeg er ikke helt tabt bag en vogn, men ville gerne høre andres erfaringer og råd?Er der kun et at gøre?På forhånd tak. -
hvordan isolere man
ForumindlægJeg har denne formel som hedder vol=(1.055-FG)*131.25 Vol=3.5 hvordan isolere jeg FG -
Omprøve: Jura: Roman Garcia
ForumindlægHej Roman Kan man, hvis man har bestået et fag i jura på Århus Universitet (fx Familie/Arveret med 4), gå op til eksamen igen i samme fag senere på Bachelor'en og se, om man kan forbedre sin karakter i faget? -
sin i stamfunktion
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som jeg bare ikke kan komme videre i. Jeg er kørt helt fast, og tror ikke at man kan komme videre, er der ikke nok nogle som vil hjælpe mig. Det er nemlig til i morgen. En funktion er bestemt ved f(x)=1-2cosx der gælder at x indehold i )-pi;pi( Bestem de to stamfunkti... -
Amplitude
ForumindlægEr amplitude, det som en fjeder kan strække sig, ud over sin ligevægtsstilling? -
Tysk.. HASTER
ForumindlægDansk: Vi havde aftalt, at vi ville mødes foran domkirken lidt før kl. 18.00. Jeg ville lave mine lektier, før jeg tog i byen, og jeg skulle gå på posthuset, før det lukkede, så jeg måtte skynde mig. Bussen var naturligvis forsinket. Det varede over 20 minutter, før den endelig kom, men selvfølge... -
to sætninger
ForumindlægHej håber i lige gider at hjælpe mig med et par sætninger..Der er stadig walisere, skotter og irere der taler et keltisk sprog, ligesom der der taltes af de keltiske stammer..og..Sprogene var nært beslægtede, og de to folk var kulturelt på nigenlunde samme niveau; mange af låne ordene er der for ... -
Funktion's problemer :)
ForumindlægJeg har fået opg.:To funktioner f og g er bestemt ved:f(x) = 1/4x^2 - x + 2g(x) = 1/3x + 3Løs ligningen f(x) = g(x)Løs uligheden f(x) = og * Større og lig - med.Har dette noget med andengradsligningen ? ... eller et helt andet perspektiv?
