Resultater: 18721 til 18740 af 436513
-
"Den sorte død - PEST" hvornår?
ForumindlægHeyer der nogen der ved hvornår Pesten kom til danmark? Kan ikke finde det i historiebogen.. -
sammensat funktion
Forumindlæghey!er der en der liga kan forklare hvordan man laver den her sammensat funktion?bestem forskrifter for f o g og g o ff(x) = 2x+4 og g(x) = x+3 -
1 mat. opg
Forumindlægopg. startGennem (-3,5) går der 2 linier der er tangenter til cirklenx^2+6x+y^2+4y-28=0bestem afstanden fra (-3,5) til hver af de to tangenters røringspunkt med cirklen.opg. slutjeg har prøvet med en ligning hvor jeg gik udfra at skalarproduktet mellem vektoren der går fra (-3,5) og røringspunkte... -
Oversættelse
ForumindlægHjæælp jeg er så så meget træt og kan slet ikke tænke over hader tysk umiddelbart er det let nok men er der ikke nogen der please vil hjælpe med at oversætte kan ikke tænke lige nu :'(1.Han kommer hver torsdag2.Jeg kommer også3.Kommer du?4.Går du ofte i biografen5.Jeg går ofte i biografen6.Fa... -
2.g. mat. opg.
ForumindlægHejsa. Har virkelig store problemer med nedenstående opgave.I trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC.Jeg har fået nogle oplysninger på forhånd, og har så regnet resten ud selv:lADl = 12lABl = 5lBCl = 4lCDl = 7,69A = 68 graderB = 112 graderC = 142,86 graderD = 37,14 graderDen sidste opgav... -
tartratokompleks
ForumindlægEr der nogen der ved hvad et tartratokompleks er? -
Hjælp ang. digt
ForumindlægHej.. jeg har en aflevering for omkring digte..opgaven består af at fortolke et digt, men hvordan f..... gør man det??? Har virkelig ingen ide om hvordan man gør det..På for hånd tak.. -
oversættelse
ForumindlægEngelskDenmark’s Statistics has since 1991 made up a third group, which might be the one that gets closest to the people’s perception of how many foreigners that reside in DenmarkDanskDanmarks Statistik har siden 1991 opgjort en tredje gruppe, som måske er den, der kommer nærmest den folkelige op... -
latin oversættelse
Forumindlæghejsajeg har fået en lille catul tekst som jeg skal oversætte. jeg har prøve at oversætte den med bedste evner, i skal bare kigge den efter og jeg vil meget gerne have en begrundelse hvorfor det skal rettesDen latinske tekst kommer først dernæst mit bud på en oversættelse:Cenabis bene, mi Fabulle... -
Hjælpe
Forumindlæghej har terminsprøve imorgen dansk stil og der er de emner 1. Travlhed i december 2. En høflighed by i Rusland 3. world press photo 4.begravelse 5. Brekker i et spil hvis der er nogen der har haft de emner håber de kan hjælpe mig . -
Hjælp til differentialligning
ForumindlægJeg har løsningen til en differentialligning: N(t) = 205 / 1 + c * e^-0,00047*205t. Jeg skal så finde det tidspunkt t, hvor N(t) = 100000. Men det vil min lommeregner ikke. Jeg kan heller regne det ud uden lommeregner, da jeg skal tage ln til et negativt tal. Er der nogen der kan hjælpe med at is... -
Spansk eller fransk?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal 15. marts vælge, hvilket 2. fremmedsprog jeg vil have på A niveau (skal gå på HHX international). Tysk er helt droppet, da faget aldrig har sagt mig noget, og jeg endelig heller ikke er så god til det, da jeg har svært ved at skulle bytte sådan om på ordstillingerne. Men jeg els... -
differentialregning
ForumindlægJeg er gået lidt i stå med denne opgave. Bestem en ligning for tangenten til grafen i f i (xo,f(xo)) f(x)=(√x)+2x-3, xo=1 f(1)=(√x)+2*1-3=1+2-3=0 Funktionen differencieres: f'(xo)=a=2-((1)/2*√x) f(1)= 2 - ((1/2)*√1) = 2 - ((1/2)*1^^(-1/2)) = 2 - ((1/2)*(1/√1)) =... -
Journalist
ForumindlægHejsa :) Jeg står her, og skal vælge, 15. marts, hvilken ungdomsuddannelse jeg skal have. Jeg føler mig bedst tilpas på højere handelsgymnasiet, og regner da også med at valget falder derpå. Jeg har altid været god til dansk, og de sprogligere fag hvorimod matematik aldrig har været min stærke ... -
Anbefalingsværdige, tyske film
ForumindlægHej, er der nogle, som kan anbefale gode, tyske film? Jeg har på nuværende tidspunkt kun set ”Das Leben der Anderen”, ”Der Untergang”, ”Christiane F.: Wir Kinder vom Bahnhof Zoo”, ”Im Juli” og ”Der Tunnel”, men har jeg bestilt nedenståen... -
kalkulationsrente
ForumindlægHvis jeg får oplyst, at den gennemsnitlige effektive rente er 8 % p.a., er det så det samme som kalkulationsrenten? Hvis ikke, hvordan finder jeg så frem til kalkulationsrenten? Mvh . Julie -
diff. af Cos brøk
ForumindlægHey alle sammen ville gern hører jeg hvordan jeg differ nedenstående ligning. Har forsøgt i hånden efter diff reglen for brøker, men får ikke det samme som lommeregneren....håber nogle kan hjælp og måske smide en forklaring på hvorfor de gør som de gør mange tak Det denne der driller: f(x) = Cos(... -
SSo- Hvilket program skal jeg skrive i
ForumindlægRegner nok med at skrive 3.g opgave i matematik. Kan huske at jeg har hørt at det var en god ide at øve sig i lang tid inden på at bruge det tekstbehandlingsprogram som man ville bruge til opgaven, så man var 100 % rutineret når man skulle skrive den. På den måde uundgår man i hvertfald at det er... -
nationalromantik
ForumindlægHej.Er der ikke nogen, som kender til nogen gode salmer,dertydeligt afspejler nationalromantik, Jeg fatter virkelig ikke hvad forskellen på det og så universalromantikm så hvis der er nogen der kender til det sidste ligeledes, er de meget velkomne.. -
Selviscenesættelse i hhv. antikken og nutiden
ForumindlægVi sidder midt i AT-forberedelse til eksamen. Vores fag er samfundsfag og oldtidskundskab. Vores problemformulering + stillinger lyder således: Hvordan bruges selviscenesættelse i hhv. nutiden og antikken i vejen til magt? 1. Hvad er selviscenesættelse som kommunikationsform? Her er vi i tviv...
