Resultater: 19281 til 19300 af 436513
-
kemiopgave.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der gider at tjekke denne opgave.Et element er opbygget af to halvceller forbundet med en saltbro. den højre halvcelle bestå af en sølstang i 100 mL 0,01 M sølvnitrat-opløsning, og den venstre består af en sølvstang i 100mL 0,05M sølvnitratopløsning. temperaturen er ... -
Opg. 2 maj 1993
ForumindlægHejkunne nogle evt. tænke sig at hjælpe mig med opgave 2 i maj 1993. Den hedder titrering af havvand, hvis dette skulle hjælpe nogle.... -
Beregning af lodret belastning
ForumindlægHej Jeg ønsker at vide hvorledes man kan beregne den kraft der skal til før en stol begynder at tilte bagover hvis man trækker i ydreste punkt på ryglænet. -
Skal lave danskstil
Forumindlæghej alle sammen...Jeg er lige fået en stil hæft (Skriftlig dansk Mandag den 9.august 1999kl.9.00-14.00 HØJERE FORBEREDELSESEKSAMEN AUGUST 1999) bare så I ved det. Med en masse gode emner. Men desværre så skal hele klassen skrive om det sammen som vores lærer kalder kollektiv straf. Normalt er je... -
VIGTIG: Vejen til matematik C
ForumindlægHej.. sidder med en opgave der hedder: En stokastisk variabel Y er binomialtfordelt med antalsparameter n=40 og sandsynlighedsparameter p= 1/3. a: Bestem P(Y<2) b: Bestem P(Y=15) - synes jeg har prøvet alt! har virkelig brug for noget hjælp. er så lost!! -
HJÆLP TIL TYSK!!!!!!!!
ForumindlægHej, skal lave en oversættelse af denne tekst til tysk: Migranter er personer, som for længere tid eller endda permanent forlægger deres bopæl til (in+akkusativ) et andet land. De har forladt deres land, fordi de søger bedre livsbetingelser eller måske arbejde i en ny stat. I Neukölln bor... -
funktion(regneforskrift)
ForumindlægOpgaven lyder : Angiv en regneforskrift for den funktion f, der opfylder: a)f'(x)=sin2x og f(0,5pi)= 2 b)f''(x)=6x+1 , f'(0)=1 og f(2)=3 Nogen der kan forklarer mig hvad jeg skal gøre? evt. lave dem. Jeg ved jeg skal integrerer f'(x). og hvad så `? hilsen klavs -
Co CO
ForumindlægHvad er forskellen på de kemiske formler Co CO -
TI-89 købt i 2009 sælges.!
ForumindlægHej. Jeg har for et par dage siden købt den nye sorte TI-89 lommeregner. Men er droppet ud af mat-A og skal derfor ikke bruge den alligevel. Har brugt den i mindre end én dag.! Ledninger, cd og manual følger selvfølgelig med. I butikkerne koster den ca. 1.700.-. Er villig til at sælge den til 1.2... -
Fransk - et par små sætninger
ForumindlægHeysaNogen der lige vil checke disse ord/sætninger i morgen?a)Je suis né le 10 février 1987.b)Nous sommes la date 25 août c)Je suis levée à sept heuresd)Je ne sais pas vieux ma tante est, mais elle semble jeune.e)J’ai une amie, qui s’appelle...(Ved godt det nogle meget nemme sætninger, men er ikk... -
Nulpunkter
ForumindlægHej har denne funktion, som jeg skal finde nulpunkter for. F(x)=x^3-5x^2+4x Har sat den op som F(x)=0 x^3-5x^2+4x=0 Her går den så i stå. -
Opbygning af IT-system
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at beskrive/bygge et IT-system for en virksomhed, der udlejer film til biografer. Min opgave går ud på at beskrive både hardware og software for de computere virksomheden skal bruge. De fleste af computerne er en enkel standard pc'er. Men derudover har de også nog... -
Minimum for funktion
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) = √x Funktionen d(x) angiver afstanden mellem punktet P(2,0) og et vilkårligt punkt Q(x,√x) på grafen for f. Opgaven hedder så: beregn d(4) og herefter beregn den eksakte værdi af minimum for d(x). Afstanden imellem to punkter er givet ved: dist = sqrt(... -
rettelse af 6 korte sætninger :S
Forumindlæger der en eller anden som vil hjælpe med at rette mit spansk det er mine første sætninger og vil gerne have dem rigtige tak på forhånd 1. antes había una cafetería a la izquierda teatro. Fue junto a una sala de bingo. 2. antes de que hubiera una ultra-izquierda Marinos. Es al lad... -
f(x) = -1/2x^2+5
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er er parabel graf for funktionen: f(x) = -1/2x^2+5 1)Beregn koordinaterne til parablens skæringspunkter med kooordinatsystemets 1. og 2. akse?i den 1. akse har jeg brugt formlen: ax^2 + bx + c = 0 ... -
hjælp til sagen "jødetransport" - herunder infektionssygdmme
Forumindlægnogle mere kreative hoveder end mig der kan hjælpe mig med at finde ideer mere konkret spørgsmål til min problemformulering... jeg bruger fagene samf og bio jødetransporten til interneringslejrene er "rejsen" i biologi kunne man kigge på sygdomme i den forbindelse, men behøver virkelig ... -
Er der nogen, der lii hurtigt vil kigge en kort tysk tekst igennem?
Forumindlægjeg sidder og bøvler med noget tysk, som jeg har meget svært ved, og jeg ville virkelig sætte pris på, hvis der var nogen, der lii hurtigt ville kigge det igennem :) vedhæftet fil -
oversættelse- er der nogen der gider at rette den?
ForumindlægJeg har en oversættelse for og har nogle forskellige ting som jeg er i tvivl om er rigtige. Er der nogen der har tid/lyst til at kigge den igennem, helst i dag, så ville jeg blive lykkelig.De ældste enelske landsbyer voksede ofte tilfældigt frem omkring en fælled eller ved et vejkrys. Folk levede... -
AT-krea - Nogle der ved noget om ild??? Fysik
ForumindlægHej. Jeg er igang med AT5-krea forløb. Fagene er billedkunst og fysik og mit materiale er et billede af et bål. Farverne er orange og gul. Jeg tænkte om der var nogle der havde idéer til denne fremlæggelse eller bare nogle facts som ville være nyttige eller kunne hjælpe? Måske er der også no... -
Emne AT - historie/dansk?
ForumindlægJeg mangler hjælp til valg af emne. Historie - dansk. Jeg har tænkt på at læse "Rwandas børn", en selvbiografi omhandlende en piges flugt fra Rwanda til Danmark. I historie (med en samfundsfaglig vinkel) vil jeg så se på den historiske baggrund for folkedrabet --> flugten fra hende...
