Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19301 til 19320 af 47039
-
Tutur
ForumindlægHej, Vi er nogle stykker der skal være tutor for de nye 1.G'er i år...Vi kkunne derfor godt tænke os at vide hvad i kan huske fra jeres 1. skoledag. Hvad lavede i, og blev i vist rundt?Har i evt. nye ideer, til hvad man kan lavce med sådan en ny 1.G klasse?Bjarkee -
Vurdering af aflevering!
ForumindlægHej! Jeg håber, at der er nogle der måske kunne tænke sig, at bedømme mit essay. Jeg mener ikke selv, at denne opgave har fået den rigtige bedømmelse, og mangler derfor nogen til at hjælpe mig med at få en andens bedømmelse.. Det ville glæde mig meget! -
Udenrigspolitik - Sikkerhedspolitik - Forskel?
ForumindlægJa jeg sidder med STX Samf-A 24 timers og kan ikke helt sætte finger på - Hvad er forskellen på udenrigspolitik og sikkerhedspolitik? -
Intertail...?
ForumindlægJeg er ved at planlægge at tage på interrail til sommer! Så ville bare høre om der er nogen der har nogle gode råd eller tip til steder hvor der er godt at tage hen?!! -
Manhattanprojektet.
ForumindlægI hvilket omfang havde den amerikanse regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki ? Mvh. Martin -
Skal jeg tage et sabbatår mere?
ForumindlægHej alle Jeg står lige nu midt i et vigtigt valg, om enten at tage et sabbatår mere eller starte på Uni. I det her sabbatår har jeg arbejdet fuldtid i en bager/café, hvilket var meget intetsigende. Jeg arbejdede kun for pengene. Til sidst blev det dog så uddholdeligt, at jeg blev nødt til at sig... -
Syntese af benzocain
ForumindlægHej I mit eksamensprojekt i proces på 3. HTX har min gruppe valgt selv at udvikle en syntesevej for benzocain. Vi arbejder nu med tre mulige synteseveje, men vi ved ikke, om de er mulige, og om der er nogle problemer, vi har overset. Hvis der er nogen der vil se og kommentere dem, så ville vil... -
Lysets historik
ForumindlægHvordan er lysets historik?, Her mener jeg - de historiske gennembrud - René Descartes osv. Problemet er, at jeg ikke kan få skabt en rød linje, en lige linje, som sætter historien enkelt op. Den historiske opfattelse af lys. Nogen der kan hjælpe mig? - Evt. sende lidt links til websites, hvor... -
omvendt funktioner
Forumindlægbestem regneforskrift for h^-1, g^-1 og f^-1 h(x) = rod=x-2 g(x) = -x f(x) = x^2+1, x > 0 -
Eksponentiel vækst
Forumindlæghej! jeg har fået et eksamensspørgsmål om eksponentiel vækst. det lyder: " Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y=b*a^x. de skal bl.a komme ind på eksponentielle ligninger og logaritmer" -og jeg er helt lost! jeg har rimeligvis styr på vækstmodellen, men hvis der var nogen der... -
Kan man ikke få 12 på universitetet?
ForumindlægHej Jeg høre ret tit fra venner osv. der siger at man simpelthen ikke kan få 12 på universitetet. Man skal nok regne med 8-9 timer om dagen bare for at få 12... Passer det nogenlunde? Jeg starter selv på SDU hvor jeg vil læse erhversøkonomi, og jeg er i chok over hvor "dårlige" karakte... -
Udmeldelse
ForumindlægHejsa, Når man læser på en videregående uddannelse og søger om optagelse på en anden videregående uddannelse og evt. bliver optaget, bliver man så automatisk meldt ud fra den uddannelse man læser på nu ? -
Offline - snyd?
ForumindlægHej Når man er til eksamen/årsprøve skr. må man jo ikke bruge internettet, men er det muligt at bruge en hjemmeside "offline" uden at man blive beskyldt for snyd? Jeg har fundet en hjemmeside hvor man kan beregne det gyldne snit ved at sætte billedet ind.. -
Filmen "Into the wild"....
ForumindlægHej, nogen der kender filmen "into the wild" og vil fortælle mig hvad den handle om? -
JEG VIL IKKE !!!
ForumindlægJeg vil IK være nervøs, men frygter alligevel at jeg bliver det på mandag! (da jeg skal op til min første mundtlige prøve, tysk) Jeg stoler selv på mig selv, men frygter bare GIGANTISK meget at jeg bliver nervøs, eftersom jeg virkelig blev nervøs i min prøve i matematik? :S. Kan man gøre noget ... -
Ny Ekamen
ForumindlægHej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende -
Emne til tysk opgave
ForumindlægHej... vi er en gruppe som skal til at skrive tysk seminaropgave inden for emnet: Die Aussenpolitik der heutigen Bundesregierung. (Den nuværende Bundesregerings udenrigspolitik). Er der nogle der har en ide til hvad vi kan skrive om? Er helt på bar bund. Det skal være rimelig indsnævret; ikke ... -
Økonomi :S
ForumindlægHalløj derude! :) Er i gang med en samfundsfagsopgave og håber på lidt hjælp, så jeg kan komme i gang. Opgaven lyder: "Redegør i grundtræk for hvad en økonomisk model er og for hvad økonomiske modeller bruges til. Kom herunder også ind på det økonomiske kredsløb, på multiplikatorsammenhæng... -
Angivelse af kilder
ForumindlægHej. Jeg synes det er så forvirrende at angive kilder. Vores gymnasium har et dokument som fortæller det, men jeg har nogle spørgsmål til det. Se dette billede først: Skal forfatternes navne skrives med både fornavn OG efternavn? Hvis ikke, hvorfor er det kun nogle af dem der skal? Hvad er se... -
Foredrag til studietur - syre i vin.
ForumindlægHej, jeg skal holde et mundtligt oplæg for min klasse om syre i vin. I kemi har vi lavet forsøg med at omsætte vindruer til alkohol(vin). Min klasse skal på studietur til Firenze, og i den anledning skal vi besøge en vinproducent. Selve oplægget skal sandsynligvis holdes i bussen ned til Firenz...
