Resultater: 19401 til 19420 af 436513
-
Be' om, be' om - rettelse af min oversættelse (Engelsk)
ForumindlægHalløj :o) Her er lige et stykke engelsk oversættelse, der trænger til en kærlig hånd. Synes selv, den er en anelse mærkelig. På forhånd tak:) Dansk: Den øvrige familie er taget på ferie, og jeg er alene med katten, men der udspinder sig ikke nogen fortrolig samtale mellem os. Det er ikke sprogli... -
opgaver
Forumindlæg2.17) i et koordinatsystem er en linje l bestemt ved ligningenY= -2x-10 bestem en ligning for den linje m , der går igennem punktet R(3,2) og som er vinkelret på l..øh hvordan laver jeg den opgave?? det eneste jeg ved er at når m skal stå vinkelret på l, så gælder der a gange med c =-1hvordan kom... -
Mekanik: Hastighed op ad skråplan
ForumindlægFølgende opgave i fysik er jeg gået helt død i. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal regne den! Håber der er en der kan hjælpe...Et glat skråplan har hældningen 30grader. Et legeme starter ved foden af skråplanet med en hastighed på 8m/s op ad skråplanet. Hvor langt vil det kunne bevæge sig o... -
Organisk kemi
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet denne opgave, som jeg har lidt problemer med. I den første del skal man angive den "kondenserede strukturformel". Er der en der kan forklare mig, hvad det helt præcist er? Mit bud ville være, for f.eks. hex-1-en: CH2=CHCH2CH2CH2CH3 eller CH2=CH-CH2-CH2-CH2-CH3 N... -
pKs og pH-værdi
ForumindlægHvad er pKs - altså hvad fortæller pKs? -
Restriktionsenzymer
ForumindlægHvor lang tid skal restrikltionsenzymer bruge på at klippe DNA i mindre stykker? -
Simpel kemisk mængdeberegning
ForumindlægHej Jeg føler mig godt nok dum, men min viden om kemi er efterhånden meget rustet. Vi har følgende ligevægt H2(g) + I2(g) (dobbeltpile) 2 HI(g) Slutkoncentrationen af HI er 0,364 M. Det som jeg ikke kan huske er om denne koncentration er koncentrationen for 2 HI, eller om den kun er for HI... -
Reducer udtrykket 5a-5b/a2-ab-b2
ForumindlægHejsa jeg er gået helt død i den her, a2 betyder altså a i anden og b2 b i anden?? how to do? -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
latin oversættelse
Forumindlæghejsajeg har en lille latin tekst som jeg skal oversætte til imorgen, men der er lige nogen gloser jeg ikke kan oversætte, og nogen linie jeg ikke kan få til at give mening. jeg håber at i kan og vil hjælpe mig.på forhånd tak.Min oversættelse kommer først dernæst den latinske.Koen, geden, og fåre... -
Ligningsløsning - vækstdiagram HJÆLP!!
ForumindlægAlder (måneder) Højde (cm) 6 74 12 77 18 82 24 88 36 97 48 105 60 112 Vi har funde... -
Bestem interval
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? Det er opgave nr. 151 fra MAT 2A. Lad funktionen f være givet ved:f(x)= x^2 - 2x + 2Bestem et interval af længden 3, der ved f afbildes på et interval af længden 25/4 (altså 25 fjerdedele)Jeg tror man skal bruge noget lignendef(x+3)-f(x)=25/4Men jeg kan ikke find... -
B-niv. fys. opg. Hjælp mig fysikgenier...
ForumindlægJeg har fået et opgave med ordlyden:"En skateboardbane har form som en kvartcirkel med radius 2,5 m. Skateboardkørerens tyngdepunkt er 1,1 m over banen.- Hvilken fart skal skateboardkøreren have på det flade stykke for at køre op til kanten af den kvartcirkelformede bane?- Vurdér, hvor stor ... -
Ligningsystemer og vektorer
ForumindlægHej. Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende opgave: -
Billedkunst og Samf.
ForumindlægHej allesammen Håber at i kan hjælpe mig, for er HELT lost! Har som alle andre også overemnet rejser. Kunne godt tænke mig at skrive om denne japanske kunstner, som tager til alle mulige lande for at iscenesætte sig selv. Hun prøver sådan at forene hele verdenen, men ved ikke hvilket fag jeg skal... -
Reducér (a+b)^2-2a(a+b)
ForumindlægJeg ved at (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab, men jeg er kommet helt i tvivl om hvordan man reducére resten. Er det 2a+2b+a^2+ab eller 2a^2+2ab - eller er jeg helt galt på den? -
Undersøg om løsning
ForumindlægJeg har lige en opgave mere jeg søger hjælp til:Undersøg om ligningen x^2-bx-1=0 (b må ikke være 0) har mindst en løsning i intervallet [b-1;b+1] -
Godt tegneprogram?
ForumindlægHeykender I noget godt tegne program til fx at tegne "fysik/kemi-ting" (kolber, bunsenbrænder o.l)Er der et sted man kan downloade sådan et program gratis? -
Ordforklaring...igen tak
Forumindlæghej alle sammen..Jeg er ved at lave samfundsopgave og jeg håber at I kan hjælpe mig med nogle ord. For jeg kan ikke rigtigt finde nogle forklaringer på hvad disse ord betyder. 1 Referencegruppe?2 Normindlæring?3 Internaliseret norm?Hilsen Ray... -
parabel
Forumindlæghej jeg har en parabel (y=ax+bx+c) som skærer y aksen i (0,3) og den skærer x aksen i 1 og 3 jeg skal bestemme a b og c jeg ved at c er der hvor den skærer y aksen men hvordan finder jeg a og b?
