Søgning på: danskere i verden. Resultater: 19481 til 19500 af 47039
-
Verner Panton
ForumindlægJeg sidder og skal skrive SRP. Mit emne er Verner Panton, og opgaven skal skrives i fagene teknologi og design. Jeg skal i teknologidelen lave en teknologianalyse, hvor der skal være en "Beskrivelse af arbejdesprocesens organisation" - altså hvordan arbejdsprocessen er organiseret. Ti... -
Jura
ForumindlægHej. Nu går jeg i 2g på en stx uddannelse, og jeg har altid ønsket mig at være advokat. Hvad kræver det at læse jura ? er der et bestemt gennemsnit man skal have for at blive optaget i jura ? -
F(x) for en sammensat funktion
Forumindlæghmm, har et lille problem, skal finde en stamfunktion for en sammensat funktion, har lidt svært ved det, nogen der evt. kunne hjælpe med en lille opskrift...? -
Teori, model?
ForumindlægHvad er forskellen mellem en teori og en model? -
Obama & Romney - Den Amerikanske Drøm
ForumindlægHej alle! Kunne nogen evt. hjælpe mig med at finde ud af hvordan henholdsvis Obama er et ''bevis'' på den amerikanske drøm, og hvordan Romney er et ''bevis'' på den amerikanske drøm? Jeg ville værdsætte hjælpen. God aften. -
MANCHESTER UNITED ELLER CHELSEA?
ForumindlægHej Alle! Hvem vinder i aften: Manchester United eller Chelsea? Jeg er Real Madrid tilhænger og jeg hader Manchester United, derfor håber jeg Chelsea vinder - hvad tror du? Hilsen, Liv1988 -
Medicinstudiet
ForumindlægHej alle sammen (især medicinstuderende) Jeg er i øjeblikket en folkeskoleelev med en gennemsnitskarakter på 8.89. Med det karakter kan jeg helt klart komme ind på en gymnasial uddannelse, men jeg tvivler på om jeg kan blive optaget på medicinstudiet i AU, jeg vil dog virkelig gerne blive det. J... -
Induktion, vekselspænding og transformation.
ForumindlægHeej alle. Jeg skal op i fysik i morgen og vil gerne have hjælp til Induktion, vekselspænding og transformation. Hvad skal man fortælle, hvis man trække nogle af de ting og hvilken forsøg ville være vigtigt? Påforhånd tak :D -
Præstationsangst
ForumindlægHej Jeg har præstationsangst hvad gør jeg ? Hver gang jeg skal til at læse noget, så er det som om at jeg ikke gider og forstå det også tror jeg bare der er noget bedre på nettet, prøver og forstå det og forstår det ikke.. Hvordan lærer jeg og stole på mig selv ? Når jeg er oppe til eks... -
Who / Whom
ForumindlægOk jeg forstår godt the basics. Objekt og subjekt, f.eks. "to whom is that letter." og "who jumped on the ground" Men, hvad hvis det nu er den følgende sætning: " To whom is this seat reserved for?" fordi "IS" vel er et verbum? Så WHOM udføre jo ikke en ... -
Erasmus Montanus
ForumindlægHej derude. Jeg skal fremlægge om komedien Erasmus Montanus, men er dog lidt i tvivl om hvad moralen, budskabet og temaerne er. Hvis der er nogle der kan, så please hjælp (: ! -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
hvem skabte gud?
Forumindlæggud skabte jorden og mennesket, men hvem skabte gud? -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i historie. Har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: 1.Var det konflikten mellem USA, Storbritannien og Frankrig på den ene side og Sovjetunionen på den... -
Stening? Kan det retfærdiggøres?
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religion i næste uge, og sidder netop og er ved at læse om Islam. Jeg er lige kommet til et afsnit om stening, og om det kan retfærdiggøres? Jeg tænker på om muslimer egentligt ikke synes det er en krænkelse af menneskerettighederne, jeg håber en muslim evt. skriver p... -
Hjææææælp. Projekt Teknologi
ForumindlægHej. Jeg har projektuge denne uge. Jeg har overemnet forandring og har valgt underemnet teknologi. Vores problemformulering lyder således " hvordan har teknologi forandret de unge i samfundet og hvilke fordele og ulemper han den taget med sig?". Jeg ville spør... -
¡¡¡¡¡¡¡¡¡Eeeeespañaaaaaa!!!!!!!!!
ForumindlægLa gloria para el mejor Un gol de Fernando Torres en el primer tiempo y una actuación magnífica de todo el equipo le dan a España su segunda Eurocopa. La selección ha vuelto a la élite de una forma brillante. ¡España es campeón de Europa! -
Internatinale organistationer
ForumindlægHej, jeg læser til bachelor i historie(3. semester) og ville gerne vide om det er muligt at kombinere mit studie med et tilvalgsfag så jeg kan arbejde hos NGO´s eller andre humanitære organistationer. Tænkte evt. på europæiske studier fx. i Aarhus. Er der nogen der har et bedre bud? Mange tak Jan -
Keglesnit
ForumindlægJeg sidder her og arbejder på en opgave omkring keglesnit og kvadratisk programering. Jeg har fundet frem til at min funktion hedder f(x,y) = -0,1x2 + 16x -0,1x2 + 14y Jeg ved nu også at dette er en cirkel, da x2 og y2 har samme konstant og samme fortegn. Men hvordan omskriver jeg dette til cir... -
D-mark valutareform - HASTER!
ForumindlægHej! Er der nogle kloge hoveder, der kan hjælpe mig med den tyske valutareform i Den Kolde Krig? Så vidt jeg har forstået var det Vesttyskland der indførte den, men var valutaen højere, lavere eller den samme i Østtyskland? Håber i kan hjælpe!
