Resultater: 19661 til 19680 af 436513
-
Løsning af andengradspolynomium
ForumindlægHvis en opgave lyder: Løs andengradsligningen, hvilke formler bruger man så, og hvad skal man finde? -
integralregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ka hjælpe med denne opg.Gør rede for at F er en stamfunktion til f.f(x)=(1/(x+1))^2, x større end -1F(X)=x+1-(1/(x+1))-2ln(x+1), x større end -1samt find stamfunktionen til F(x)Samt at finde stamfunktionen for f(x)=9/(3-4x), x er større end 3/4, hvis graf går igen... -
differentialregning - korrekt?
ForumindlægHejsa min opgave lyder som følgende og jeg vil høre hvilket af disse resultater der er korrekte: g(x)=-x2+12x+7 g´(x)=-2x+12 har røringspunkt 1 herefter skal jeg bestemme ligningen: g(1)=-12+12+7 mit spørgsmål er så om g(1)=18 eller g(1)=20 (20 fordi der skal parents rundt om... -
mat aflv
ForumindlægHej..Jeg skal beregne integralet til denne(5kvdr x^3) * lnx dxJeg har gjort følgende:(5kvdr x^3) * lnx dxx^3/5 * lnxså sætter jeg t=lnx og dt/dx=x^(-1) og dt= x^(-1) og x^(8/5)dt= x^(3/5)dxx^(8/5)*lnx + kTror bare ikke det er helt rigtigt, passer i hvert fald ikke med facitlisten -
SRP - Om terror og terrorisme (ENGELSK+HISTORIE)
ForumindlægHej allesammen :-). Jeg skal snart til at skrive SRP, og jeg har valgt om at skrive om terror og terrorisme med fokus på terrorangrebet i USA d. 9/11. Jeg har valgt at se på hvilke årsager der har udløst dette og hvilke konsekvenser der er kommet efterfølgende kulturelt, økonomisk og politis... -
løs ligning
Forumindlæg(b) Løs ligningen -
Dansk stil, vil i være sød og rette :D
Forumindlæghej , vi skal aflevere min stil imorgen , og jeg har brug for jeres hjælp :D jeg håber i vil være søde og hjælpe mig :D -
Melde sig ud af jura?
ForumindlægHej alle. Jeg læste sidste år jura, men er efter sommerferien blevet optaget på Ha Almen. Jeg har længe taget det for givet at man automatisk blev meldt ud af sin gamle uddannelse (har jeg venner der er blevet) så snart man accepterede optagelse på den nye, men er nu blevet i tvivl? Er de... -
Gramatik
ForumindlægHej folkens, jeg har virkelig brug for hjælp. Hvordan siger man Han sender pigen brevet Vi sender firmaet brevet Pigen betaler købmanden varerne -
Lineær funktion bestem forskrift ??
ForumindlægLineær funktion bestem forskrift (X1, 5 og Y1, 9) (X2, 9 og Y2, 17) X2 - X1 √ Y2 / Y1 = a ⇔ 4 √ 1,88 Hvor 4 altså står på den forreste streg af kvadratrodstegnet og 1,88 på den bagerste. Er det så rigtigt at det giver 0,47 ?? -
Stamfunktion...
ForumindlægHej...Funktionen f er givet ved f(x)=0,5x+3. Bestem til f den stamfunktion F, hvis graf har y=-2 som tangent.Jeg har fundet frem til at F(x)=0,25x^2+3x+k.Jeg går ud fra at jeg så skal bestemme k, men hvordan gør man det?Håber der er nogen der kan hjælpe... -
reaktionstype!
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig. Jeg skal afgøre hvilke reaktionstype, der er tale om og hvorfor. Det drejer sig om reaktionen: CH3CH(OH)CN + NH3 → CH3CH(NH2)CN + H2O.Håber meget der er nogle derude der kan hjælpe. På forhånd tak! -
Sophus Clausen- Rejseminder
ForumindlægHejJeg vil høre om der evt er nogen, som kender dette digt af Sophus Clausen der hedder "Rejseminder"?Om der evt. var nogle som kunne sige lidt om hvad det vil sige at han var kritiker af positivisme og naturalismen. -
kærlighed
Forumindlæghejsa jeg skal skrive hvad kærlighed er og jeg kan slet ikke komme i gang nogen der har skrevet om kærlighed? eller nogen som kan hjælpe?? Hilsen Louise ;P -
Fransk aflevering
ForumindlægTusind tak for hjælpen. så har jeg rettet fejlen, men er der ikke en der llige kan kigge den igennem for småfejl. Det kunne være dejligt!Tu me manques de respect:Traduction facile:Nous sommes chez une famille algérienne. Les jeunes habitent avec les vieux. Le travail de femmes est traditionnel : ... -
Brøker?!?
ForumindlægOpgave 4: Tiden, der går med at rydde op efter en skolefest, er omvendt proportional med det antal elever, der hjælper til. a) Indfør to variabler, og opskriv en ligning for sammenhængen. b) Når 10 elever hjælper, tager oprydningen 1 time. Hvor lang tid går der, hvis 25 elever hjælper? -
Haster!! Xg- blodtypesystemet
ForumindlægHvis en dame der er Xg- positiv får en dreng og en pige med en Xg- negativ mand bliver et af deres børn Xg- positiv og et af dem Xg- negativ. Enhver datter af en Xg- positiv mand bliver selv Xg- positiv -
Isolering
ForumindlægDet plejer ellers ikke være noget jeg har problemmer med, men hvordan isolerer jeg v i den her ligning: (simplificeret) 1 = k * v - sin(v) -
Er det her rigtigt?
ForumindlægHej Kig i pdf -
AT: splittet identitet (fag?)
ForumindlægHej alle :) valg af fag til AT eksamen nærmer sig, og sidder, garanteret som mange andre, og er frustreret over hvilket emne jeg skal vælge. I ressourcerummet faldt jeg over emnet "Splittet Identitet", om en forfatter der havde skrevet en roman omkring, det at være invandrer i DK, om de...
