Resultater: 19721 til 19740 af 436513
-
Integralregning
ForumindlægHvordan regner man denne opagve ud? Benyt regneregler for ubestemte integraler til at skrive hvert af tiltfælden kortere. Angiv derefter integralerne. b) ∫(2x-3)dx+2∫(1-x)dx -
At være ond i tro..
ForumindlægJeg har den her novelle der hedder "opgang" af Pia Juul.. og den skal relateres til det at være ond i tro.. men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forstå det at være ond i tro? Novellen handler om en ung mand som bor i en opgang og som er irriteret på sin underbo som er en gammel enke... -
rumfang
Forumindlæghej jeg har lagt billeder jeg forstår bare ikke det der shit håber nogen af jer kan regne de 3 spørgsmål og foklar mig -
uligheder/ligninger
Forumindlæg7x/3-5 er større end 12 (7x/3 er brøk) er helt lost i den her -
AT enme - biologi og?
ForumindlægHej. Nogen der har et godt emne til AT (overemnet rejser - opdagelse og nyviden (og det skal være en fysisk rejse)) i fagene biologi og et humanistisk eller samfundsvidenskabeligt fag. - Og jeg vil ikke skrive om Darwins rejse til galapagosøerne! . på forhånd tak! -
Trigonometri - Overgangsformler
ForumindlægJeg må smide håndklædet i ringen og spørge Ekspertpanelet !! Jeg har en enhedscirkel og et retningspunkt (f.eks. 30 grader) som jeg drejer 90 grader i negativ omløbsretning, hvilket giver: Cos(x- pi/2) = Sin(x) Skal dette blot forstås på den måde, at den nye cosinus værdi svarer til sinus... -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H... -
sub eller delvis int?
Forumindlæg∫1-1 x·exdx hvordan løses den og med delvis eller sub? -
definition af Kapitalisme
Forumindlæghej alle sidder og læser økonomi i samfundsfag, vi skal finde en definition af kapitalisme, men kan ikke rigtig finde en god definition. er der nogle der kan hjælpe. på forhånd tak -
trappediagram??? -Haster!!
Forumindlæghej jeg skal forklare i en opgav hvordan et trappediagram anvendes? er der nogen der kan hjælpe mig. jeg skal aflevere det i morgen d. 21/11 -
Matematik C cos/sin hjælp? :)
ForumindlægDet ville være rart hvis i kan forklare det så jeg også forstår det, eller bare skriver mellemregninger ned så jeg selv kan regne det ud :-) Mit første problem er "Lav en skitse der illustrerer betydningen af sinus og cosinus til en vinkel." Jeg kan godt finde ud af at finde cos/s... -
Løs ligningen 2^(x+2)+2^(-x)=5
ForumindlægHej :) Jeg skal løse ligningen: 2(x+2) + 2-x = 5 Med potensregneregler kan jeg omskrive den til 2x * 22 + 1/2x = 5 Men så sidder jeg også fast Please hjælp -
Hjælp til rettelse af tysk stil!
ForumindlægHej...!Har brug for hjælp til denne tyske stil...!Hvis I har tid og lyst, må I gern skrive en lille forklaring med, hvorfor det er I retter... -Så lærer jeg lidt mere af det!Der Erzähler des Buches, Robert Müller, ist ein jüngerer Familienvater. Er hat eine Frau, Hanna, und zwei Kinder, Jürgen un... -
hurtigt rettelse plz
ForumindlægHej allesammen, min lillebror skal til at aflevere en stil, men vil godt have, at en kigger på hans grove fejl (hvis han har nogen) inden han afleverer. Den er meget kort. Jeg har selv hurtigt skimmet det og fundet de fejl jeg kunne se, men håber der sidder en som kan se den også. ... -
Chi-i-anden test
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig helt præcis, hvad p-værdien står for... Lad os sige at vi har en signifikansniveau på 5 %, og vi beregner vores p -værdi til 0,31 %. når p-værdien er mindre end signifikansniveauet så forkastes nul-hypotesen. Men hvad betyder det eneligt? -
Diskriminant
Forumindlæghej, Jeg har lige brug for at få hul med den første opgave. Bestem koordinaterne til toppunkt og skæringspunkt(er) med akserne: f1(x)=2x2+3x+2 Okay jeg ved godt at man skal tage diskriminanten og så putte det ind i formlerne for bla. toppunkt. Men mit spørgsmål er, hvordan i alverden beregner man... -
Dobbeltlogaritmer
ForumindlægNår man i et dobbelt log. system ved at:f(x)=b * x^2 detter er:f(x)= 3,8 * 6,6^2Hvordan tegner man det ind i et dobbelt log. sys. ? -
reaktionsskemaer..
Forumindlæger disse reaktionsskemaer rigtige?1) Pb(No3)2 + K2SO4 = PbSO4 + K2(NO3)2)AgNo3 + Na3PO4 = Ag3PO4 + Na3No3 -
Uligheder og en kontinuerlig funktion
ForumindlægHey!Håber i gider hjælpe mig, for jeg er gået lidt kold i min matematik aflevering. Sidder og bikser med to uligheder og en kontinuerlig funktion..Nogen der kan give et hint (bare et hint..) til hvordan man løser en ulighed, sådn fx:(x^2-1) Men værre er en opgave, der lyder at man skal bestemme b... -
1/2
ForumindlægJeg forstår ikke rigtig hvordan jeg skal løse denne her opgave, håber der er en der kan hjælpe. :) Undersøg om 1/2 er løsning til ligningen 8x3+2x2+x-3/2=0 På forhånd tak
