Resultater: 19921 til 19940 af 436513
-
Stamfunktion
ForumindlægHej er der lige en der kan forklare mig hvordan jeg kan løse denne opgave:To funktioner f og g er givet ved f(x)=1/(e^(2x)-1) , x>0og g(x)=½ln(e^(2x)-1)-x , x>0.Gøre rede for, at g er en stamfunktion til f. -
Formelmasser? Hjælp!
ForumindlægHvordan beregner man formelmasser? Er der nogle der kan give et eksempel? -
grænseværdi
Forumindlæglim(x-->0)(x^3+5)/(x+1)=5/1=5Må man godt sætte lighedstegnene.. altså bare fjerne x'erne.. da de jo går mod 0..??Hilsen Maria -
Please HJÆLP ! oversætning af tysk sætninger
ForumindlægHej Ville høre om der ikke var nogen flinke mennesker der vil hjælpe mig med en oversættelse? det ville tage mig flere timer at lave og er i forvejen mega stresset, så hvis der er nogen der bare har styr på sit tysk ville jeg være meget taknemmelig for hjælpen .. Mvh Mia ;) Troy har foreslået, ... -
IN MEDIAS RES!!
ForumindlægEr dette in medias res: "En dag mødte jeg ham på Jagtvej, jeg havde næsten ikke genkendt ham, for han var blevet helt tynd og han havde farvet sit hår sort" -
begreber om demokrati
ForumindlægHej Har test på torsdag og skal kende de her begreber men siden jeg er ord blin er det svært for mig at finde rundt på svar. Begreberne... Et spørgsmål kan fx. lyde: "hvad er det essentielle i samtaledemokrati?". Demokrati Flertalsbeslutning Samtaledemokrati Direkte demokrati Repr... -
Hvordan differentierer jeg følgende funktion vha. tretrinsreglen?
Forumindlæg -
At Matematik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive min AT synopsis, hvor jeg arbejder med romanen The Curious Incident of The Dog in the Night-Time. Romanen handler om en autistisk dreng, som oplever en hel masse ting og bruger matematikken til at kommunikerer sine tanker ud til læseren. De to fag som jeg bruger... -
please....rette en lille tysk tekst...!!!!
Forumindlægplease...jeg har virkelig brug for jeres hjælp.Er der ikk nogen der kan rette denne lille tekst. der er nogle danske ord jeg har sat i parantes og dem ku jeg ikk oversætte til tysk. på forhånd mange tak!!!!Christina ist älter geworden, ist aber noch nicht verheiratet. Sie allein wohne ( i en to v... -
Partiel eller Substition?
ForumindlægHej, jeg har bare lige hurtigt brug for hjælp til om jeg skal bruge partiel integration eller om jeg skal bruge integration ved substition, til denne her:Integraletegn ((2cosx)/(2+sinx)) dxHvis jeg skal bruge integration ved substition, så må du meget gerne lige fortælle mig, om hvad jeg skal ang... -
Parabler
ForumindlægParablen y = x2 har to tangenter, der går gennem punktet A (-0,5 , -2) bestem en ligning for hver af disse tangenter -
kapacitans
ForumindlægJeg har brug for hjælp med 2'eren og 3'eren i den vedhæftede fil -
en meget kort latin sætning
Forumindlæghejsajeg har en lille kort latinsk sætning jeg ikke kan få til at give meningsætningen lyder:Aliamque praedam ab altero ferri putans eripere voluit.håber nogen kan hjælpe mig -
Polær og upolær
ForumindlægHvorfor er det lige at polære stoffer kan blandes med polære stoffer, og upolære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer, og polære stoffer ikke kan blandes med upolære stoffer? Sikkert et dumt spørgsmål, men altså... -
sætnings analyse
Forumindlægjeg har en sætning som skal oversættes til tysk, men først skal den analyseres, men er i tvivl. Gabi bor nu sammen med sin mor og sin onkel. udsagnsled = bor, grundled = Gabi, genstandsled = med sin mor og sin onkel ??? er det rigtigt..?? eller er det bare forholdsordled??? Hilsen atm -
Vektor - cirkel
ForumindlægHej håber der er nogle som kan hjælpe mig med hvordan man laver denne opgave. En cirkel er givet ved ligningen x^2+4x+y^2-6y-23=0 a) bestem afstanden fra cirklens centrum til linjen L med ligningen 3... -
argumentet for et komplekst tal?
ForumindlægHej Skal finde lzl og argz for nogle komplekse tal. lzl er let nok at finde men hvordan finder man argz? f.eks. har jeg en opgave som lyder: z=1+i lzl = √2 men hvad er argz? tak -
elektronprikformler hjælp det haster
Forumindlæghej .... er der nogle der kan jælpe mig med at forklare mig hvardan men laver en elektronprikformel til denne CHCl3 .... ved ikk hvordan fordi der er de tre atomer .... : - ( -
Vektor - cirkel + ligning
ForumindlægHej håber der er nogle so vil hjælpe, fordi det resultat jeg for passer ikke helt. En cirkel c og en linie l er bestemt ved c: x^2-4x+y^2+2y=11 a) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem l og c. HVordan gør man det. jeg får skæringspunkter til s(2,3) og s(-2,-1) m... -
AT - Dannelsesrejser
ForumindlægEr total på røven :( Er der nogel der har nogle idéer og forslag til fak kombination, materiale osv. inden for dannelsesrejser?
