Resultater: 16341 til 16360 af 436513
-
koncentration
ForumindlægHej allesammen Hvis jeg havde 68,3 g NaCl opløses i 3,2 L vadn, hvad er den formelle koncentration af NaCl? -
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Virksomhedsinformation
ForumindlægHej, er der ikke nogle der ligger inde med noter til Virksomhedsinformation på C-niveau? Helst til hele bogen...!Mange tak -
Merkantilisme
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at skulle op i historie. En del af vores pensum handler om merkantilisme - det er ikke min stærkeste side i historie; så jeg ville høre om nogen eventuelt har nogle gode notér om dette - eller måske i korte træk kan/vil forklare hvad det går ud på? -
Hjælp
ForumindlægTrykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling P med en halveringshøjde på 5 km. a) Opskriv et regneudtryk for P, som funktion af højden h, idet trykket ved jordoverfladen er 1 atm. kan ikke forstå... -
forbedre...
ForumindlægHej jeg vil gerne forbedre mit engelsk.. men er der nogle der ude der har efaring med det ? selvfølgelig kan jeg altid se film med engelske undertekster og læse engelske bøger - det forsøger jeg med i forvejen.. men er der andre måder? og er der nogle der har læst eller set en bestemt bog / serie... -
Information om negative tal
ForumindlægStår her og skal lave en skriftlig matematik opgave, og kan bare ikke finde noget info om negative tal (Det er ikke min stærke side). Ved kun lidt generelt om det, men ikke noget avanceret som kan fylde 2 sider. Nogen der kan hjælpe??? -
Som englene flyver
ForumindlægEr der nogle der har læst "som englene flyver" af naja marie aidt? Jeg skal skrive opgave om hende, og kan ikke finde ud af Sisses afmægtighed i kraft af hendes køn. kan i hjælpe mig? -
Methylpropen
ForumindlægHeeej .. Vil bare være sikker på noget: Methylpropen, skal methylen sidde på C2? 1 2 3 CH2=CH-CH3 -
Drengene fra Sankt Petri
ForumindlægHejjeg skal skrive om Bjarne Reuters roman "Drengene fra Sankt Petri" i min 1.g danskopgave. Så jeg ville lige høre om der evt. er nogle, som har skrevet en god analyse og fortolkning af bogen? For ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme igang med opgaven. P.S. Jeg har set opgaverne so... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Det lykkedes ham ikke at nå toget - og det skal jo helst være så præcist som muligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det der "lykkedes" med, for normalt ville jeg bare sige "He missed the train" .. men det er vel ik... -
Den Kroniske Uskyld
ForumindlægHey!! Er der noger der her en opg. om Den Kroniske uskyld hvor Freud og Jungs psykologiske teorier indgår??Ellers vil vi også gerne læse ander opgaver om bogen. -
Intifada
ForumindlægHej derude!Jeg sidder med min 2. års historieopgave, hvor jeg skal skrive om Intifadaen i Palæstina/Israel... Jeg sidder med det problem, at jeg ikke kan finde ud af USA's rolle i denne konflikt, da jeg blive ved med at læse om at USA støtter Israel.. men hvorfor og hvordan kan de det??En tin... -
Stedvektor
ForumindlægStarter stedvektoren altid i pkt. (o,o)/(0,0,0), eller er det bare starten på vektorens begyndelses punkt?Tak til dem som svarer...;) -
Vektorer
ForumindlægDer er opgivet en figur som forestiller en trekant: ABCA og B ligger på bunden mens C er i toppen.Punkktet M deler A og B på midten.Man skal så finde koordinatsættet til et pkt. S inde i trekanten. Punktet S ligger i forlængelse af C og AB`s midtpunkt M. Der står så som et hint, at medianernes sk... -
danskopgave spørgsmål
ForumindlægHejJeg har lige 2 spørgsmål vedrørende danskopgaven.Hvis man i sin opgave vælger, at lave et afsnit om forfatteren, foratterskabet og værk, skal man så skrive det ind som et fokuspunkt i sin problemformulering, eller behøver man ikke at skrive det som et fokuspunkt nogle steder?Når man analyserer... -
Engelsk A i dag!!!
ForumindlægHvordan gik den skriftlige engelskeksamen i dag??Synes faktisk det var en ok opgave!! Der var dog visse fælder i oversættelsen!! -
Titrering, hjælp!
ForumindlægHej!Jeg har fået flg. opgave: I vandig opløsning er konc. af NH3 lig 0,212M. Der udtages 20mL opløsning, der titreres med saltsyre. Der er på basis af pH-målinger undervejs tegnet en titrerkurve, og jeg skal nu beregne saltsyren formelle konc.. Mit bud på reaktion er: NH3 + HCl --> NH4+ + Cl-E... -
Lidt hjælp til noget dansk
ForumindlægHejEr der nogle som at der kan hjælpe mig med en Konklusion? Hvordan laver jeg en Konklusion og hvordan laver jeg en delKonklusion ? Noget hjælp at hente?Må gerne gå lidt hurtigtMvhHrskitzo -
Mekanisk energisætning
ForumindlægJeg får at vide i opgaven, at jeg skal afbilde den tilbagelagte strækning s som funktion af t2 i en graf og herefter gøre det samme med v som funktion af t. Problemet er bare at jeg har ingen anelse om, hvordan man finder frem til t2 eller t. Kan der hjælpes her? Er det disse formler jeg skal b...
