Resultater: 16281 til 16300 af 436513
-
En god cirkel i søen
ForumindlægHej folkens. Jeg er igang med en biologi fremlæggelse (omkring en god cirkel i søen) dog er der nogle spørsmål jeg ikke rigtig kender svaret på, og de lyder sådan: 1) beskriv, hvor i fødenettet man har grebet ind? 2) Hvilke følger har indgrebet for søens sigtedybde, altså hvor dybt man kan se... -
Normalvektor...
ForumindlægHejsa, jeg har store problemer med en opgave..Den lyder som følgende:Bestem en normalvektor til den plan (alfa), der indeholder punkterne A,B,F,EDe er givet ved:A(4,-4,0)B(4,4,0)F(2,0.8,1)E(2,-0.8,1)Først har jeg så fundet vektorerne AB og AE:(0 8 0) og (-2 3.2 1)Parameterfremstillingen har jeg f... -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Definitionsmængden
ForumindlægHey Hey..Håber virkelig i vil hjælpe mig med de her opgaver.. de er uden hjælpemidler, så i skal helst forklar mig det uden hjælpemidler..1. Bestem definitionsmængden for funktionen h(x)=ln(x^2-2x-3)Hvordan gør jeg her? er virkelig så dårlig til at find def. uden hjælp af lommeregneren. Please fo... -
SRO kildehenvisning
ForumindlægHvis man fx tager noget fra en artikel og skriver det på sin egen måde uden at citere, skal man så henvise til artiklen? Hvis ja, hvordan skal jeg så henvise til den? -
Computer problem!! XP!!
ForumindlægEftersom jeg snart skal til eksamen med min computer, er der opstået et kæmpe problem. Jeg har windows xp, og den siger:Du er logget på med systemets standardprofil. OPLYSNING - Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling. Brugerens profil kan ikke indlæses... -
Jordens vand,- hurtigt...
ForumindlægHey, er der nogle der har nogle gode ideer til hvilke ting man kan komme ind på i en stil om vand?!...jeg har brug for lidt inspiration,- hurtigt! ;-) -
IT-eksamen i mat
Forumindlæger der nogen her der skal til IT-eksamen i matematik?synes godt nok at den er svær, men jeg har valgt projekt B. -
Beregn koordinatsæt
ForumindlægHej derude!?!Nogen, som umiddelbart kan løse følgende:Beregn koordinatsættet til hverf af de punkter, der er fælles for grafen for f og har linjen med ligningen Y = x + 1.F(x)= (4x-4)/(x^2+4)Linjen = y = x + 1Substitutionsmetoden eller lige store koefficienteres metode kan jeg ikke få til at pass... -
Meget vigtig!!!
ForumindlægHej allesammen :) Kan I hjælpe mig med at afstemme denne reaktion med forklaring. Det vil være MEGET sødt af jer :) Mn^2+(aq) + O2(aq) + 2 OH^-(aq) --> MnO2(s) + H2O(l) ikke afstemt -
Skæring
ForumindlægHvordan finder jeg skæringspunktet mellem et plan og en linie.. i rummet???Kan simpelthen ikke finde nogen formel... -
forsøg
ForumindlægJeg skal her imorgen óp til en prøve i min 9. klasse. Jeg skal fremstille et eksperiment om Vekselstrøm og jævnstrøm..Hvilke måder kan jeg "fremlægge" emnet ? Tak på forhånd -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHey!Når man skal tegne en niveaukurve, der svarer til et overskud på 2154 kr pr dag.og jeg har overskuddet= -2x´2+108x-y´2+72y-500 skal man så bare sige 2154=-2x´2+108x-y´2+72y-500?det her er sikkert ret let,ved ikke hvordan man kommer videre, det er godt nok langt væk. -
Barok musik
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig eller give et link hvor der er alle musikarter i middelaldertiden. Sådan noget som hvad flerstemmig hedder og hvad enstemmig eller hvis de synger lige efter hinanden. kan ikke navnene på dem, men har rigtig meget brug for det. -
eks. forberedelstiden. spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg skal op i tysk - og det er ikke det fag jeg er skarpest til. Jeg ved godt at man ikke må have ordbøger med i forberedelsestiden; men jeg har lånt det meste af pensum i danske eksemplarer: Må man medbringe disse danske udgaver i forberedelsestiden?Naturligvis læser j... -
Kobber
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig denne sprøgsmål...?Hvor meget skal temperaturen være for en kobbertråd for at resistansen ved 20EC stiger med 50%? -
Dansk eksamen HHX
ForumindlægVar til hhx eksamen i går i dansk og synes emnerne var ekstremt lamme. Jeg endte med at tage Tom Kristensens "Angst" og "Ulykken". Var der nogen af jer der to den og hvad fik i ud af den.Er også intereseret i at høre om de andre emner -
trigonometri
Forumindlægjeg skal beregne en vinkel i en firkant. jeg har den ene vinkel. Jeg ved at vinkelsummen er 360 grader, men ligemeget hvordan jeg tegner hjælpestreger og regner så virker det ikke. er der en speciel regl for hvad man kan gøre. -
Konfidensinterval
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og sidder netop med et eksamenssæt. Jeg ville høre om nogen kunne fortælle mig hvordan stykke a og c i opgave 3 skal løses: (et hint burde være nok)Tryk på linket for at se opgaven !!! (se opgave 3 a og c på side 3)http://us.uvm.dk/gymnasie//erhverv/eksamen/eksa... -
Engelsk Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op i engelsk eksamen.. Jeg har få notater til næsten alle tekster, men tænkte på at det ville være enormt dejligt, hvis der var nogen herinde fra der, havde nogle notater til nedenstående tekster, og som godt kunne tænke sig at dele dem med mig...Teksterne:In Two Minds (bog)Johnny B...
