Resultater: 16261 til 16280 af 436513
-
Den liberalistiske stat
ForumindlægJeg søger hjælp til følgende opgave: Argumenter, med et liberalistisk udgangspunkt, for, hvordan samfundet bør indrettes. -
Demonstrationsforsøg
ForumindlægHej allesammen!Nogen der har et forslag til et sjovt demonstrationsforsøg i kemi? Det med natrium i vand er udelukket; ikke flere "børn" på første række med huller i tøjet :) -
Fiction versus non-fiction
ForumindlægHej :) Jeg sidder og kæmper lidt med at finde ud af om min besvarelse af sidste års 2g's eksamensopgave af en opgave der hedder Fiction versus non-fiction. Jeg vil meget gerne se den som andre har lavet. Jeg har afleveret den idag, men jeg er sådan en person der aldrig er tilfreds med mine op... -
sagaer og sagn
ForumindlægEr der nogen der har en eller anden form for anallysemodel til sagn og også en til sagaer? -
hjælp til en matematik opg... please.....
ForumindlægHåber der er nogen,der kan hjælpe mig med denne opg:en cirkel har ligningen: x^2+y^2+10x-14y-7=0bestem cirklens radius og koordinatsættet til dens centrum..... ???? -
Hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægJeg ville blive meget glad hvis nogen gider rette min stil igennem. På forhånd tak.Bauchfrei in die SchuleLiebe Frau Akkarmann.Ich habe gerade deinen Brief über die Kleiderordnung erhalten. Ich verstehe eigentlich nicht warum Sie solche Regeln zu erlassen notwendig finden. Wenn eine Problem gibt ... -
HHx-dansk stil
ForumindlægHejsa.Er der andre end mig, der synes at emnerne idag var trælse?Ej, hvor kan det irritere mig, at jeg synes, de var så dårlige.Hvad skrev I om?Jeg skrev om avissrtiklen. -
mat........................
Forumindlægjeg er i tvivl om jeg har løst denne opg rigtigt....løs ligningen:1/x+1/3=5/6 jeg har løst det sådan:1/3+1/3=2/3 5/6:3/25*2/6*310/125/6???????? -
Forklaringsspørgsmål...
ForumindlægHer kommer lige en go forhistorie, og så to spørgsmål... Kan osse findes i Orbit 1. Opg.16, side 228... Fatter hat af det :)Sugepumpen er en ældgammel pumpetype. Når stemplet trækkes op, skabes der et undertryk i røret under stemplet, og atmosfærens tryk presser candet i pumperøret op. Ventiler s... -
noter til psykoli/filosofi
ForumindlægHej!jeg mangler noter til et fag der hedder ledelse om samarbejde. faget er så'n lidt psykoli/filosofi. så hvis nogle sku have nogle noter til låns, takker jeg. PS: haster!!Tak.Louise -
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
Matematikbutikkens besvarelse...
ForumindlægHar købt nogle færdigregnede besvarelser på www.matematikbutikken.dk og har forsøgt at regne dem selv. Dog er jeg gået lidt i stå ved flg. enkle reduktion: (a-b)^2 -2b(b-a)Som matematikbutikkens besvarelser laver om til: a^2-b^2-2ab-2b^2+2abHvor jeg vil have det til: a^2+b^2-2ab-2b^2+2ab For jeg ... -
Sweet Ladies
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig.. hvordan synes I jeres skriftlig engelsk eksamen gik i dag? Synes personligt at det var et lidt underligt og anderledes oplæg end hvad jeg er vant til.. -
Er der demokrati i Iran?!
ForumindlægEr der demokrati i Iran?!Jeg vil sige det her, men ved ikke om jeg er på rette spor! men hvis der noegn der ved mere er de meget velkommen til at skrive og fortælle mig det!Men jeg har skrevet det her indtil videre:Der findes uden for Iran et stort antal oppositionspartier og –bevægelser, spænden... -
Fysik
ForumindlægLige et hurtigt spørgemsål >>Gælder det for alle elektriske ledere, at resistansen vokser med temperaturen og hvorfor..?? -
matematik---hjææælp
Forumindlæghej...jeg har brug for hjæææælp..jeg har en opgave UDEN HJÆLPEMIDLER som jeg ikke rigtig kan lave. Vil meget gerne have jeres hjælp.. please..1. en funktion f er bestemt ved f(x)=2x-4+(5/x)Grafen har to asymptoter. bestem en ligning for hver af disse.Please hjælp mig.. og forklar mig de... -
isolér.....HJÆÆÆLP
Forumindlæghej med jer..Jeg er bare sååå dårlig til og isolér.. og det er jo ikke særlig godt, nu hvor jeg snart skal op i skriftlig eksamen i matematik. Jeg håber i vil hjælpe mig med og forstå isoléring.. vær sød og hjælp mig.. jeg har f.eks en opgave her: isolér q i formlen b=c+aqPlease hjælp mig... -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Algoritmisk kombinatorik
ForumindlægNu var jeg så heldig at komme til mundtlig eksamen i matematik her engang i juni, og så ville jeg da lige høre om der var en venlig sjæl, der lå inde med nogle notater eller andre nyttige oplysninger om algoritmisk kombinatorik, da vi har arbejdet med Tofts meget ufærdige bog om emnet.På forhånd tak -
HHX - eksamener...
ForumindlægHey...jeg er 2.års HH'er og jeg har rettet min henvendelse her, da jeg ikke har styr på, hvor mange eksamener jeg skal op i?er det et bestemt antal? f.eks. 4 eller 5?håber på at der er nogen der gider at fortælle det... c",)
