Resultater: 16361 til 16380 af 436513
-
dødssyn...(OLD)
Forumindlæghej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak -
Hældning?
ForumindlægHvad er hældningen for denne: y=5.0171003*x^2.1741991 squrt(5,0171003)?? -
Teknisk toolbar?
ForumindlægHejsa.Jeg har set andre fra klassen bruge en toolbar/værktøjslinje med matematiske/fysiske operatorere i word. Er det en udvidelse, eller findes det simpelthen bare ikke i word versionerne før windows xp? -
AT - psykologi
ForumindlægFlere har allerede nævnt psykologi som et fag de gerne ville skrive i, så lad os samle ideerne her. Temaet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden" ligger ikke ligefrem op til at anvende psykologi, men der må være måder hvor på det lader sig gøre. En mulighed kunne være at vin... -
postmodernism
Forumindlæghej.. er der nogen, der kan forklare mig lidt om postmordenismen i eng litteratur.. idet jeg ikke rigtig får noget ud af at læse bøger fra bib.... håber der er nogen, der kan hjælpe....mange tak:) -
Afslutningsark-eø
ForumindlægHi.Jeg ville høre om der er nogle der har lavet HHX's afslutningsopgave fra januar 2003?Min vil ikke stemme... -
Matematik opgave
ForumindlægDifferentialligningen: y' = (x+ y) / 2 har en løsning f, der opfylder, at f(1)=3 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet 3,4 -
Parallel...
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål mere, håber der er nogen som har lyst til at kigge lidt på det.Det er opg. 6b i sættet 2001-8-1V (1-årig A)I planen er parameterfremstillingen givet ved:(x ) = ( t^3-4t ..y).......t..)En linje m har ligningen: y= (1/5)XT-værdien skal så beregnes for hvert af de pkt., hvo... -
Konstruer en andengradsligning uden rødder
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal konstruere en andengradsligning, hvor parablen ingen rødder har, altså d<0. Er der en metode til at gøre dette, eller må jeg bare prøve mig frem? ;) Hilsen Julie -
Boyle-Mariottes lov
ForumindlægI forbindelse med en opgave omkring Boyle-Mariottes lov, skal jeg udregne det reciprokke rumfang V^-1. Hvordan gør jeg det? -
14.maj 2004
Forumindlæghej hey..Har hørt at man kan køre gratis med tog til københavn imorgen...altså d. 14. maj.. kan det passe?? -
Grafregner og rummet
ForumindlægEr det muligt at illustrere en plan eller linge i rumme på en TI-83??Er der ellers nogen som har nogle tricks til at tegne planer i rummet på papir??Det er til at overskuliggøre opgaverne.. -
En funktion f er givet ved forskriften..
Forumindlægf(x)=2x +sin(x) A) bestem en løsning til ligningen f(x)=1 der har jeg s¨differenteret den, og derefter beskrevet at da f'(x)=2+ cos(X) hvilket ligger mellem -1 og 1. da kan f'(x) kun give et positivt tal og grafen er derfor voksende.. B) det er den her der er lidt tricky. --- gør red... -
matematikhjælp, differentering
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med at differentere følgende funktion.A(V)=30*15*cos(v-90)+15^2*sin(v-90)*cos(v-90)På forhånd tak! -
indledning til en fransk tekst
ForumindlægHvordan siger man dette på fransk:Teksten handler om? -
Tilværelsens ulidelige lethed
ForumindlægHej.Jeg skal til at skrive danskopgave her i næste uge og mangler noget sekundær litteratur til bogen "Tilværelsens Ulidelige Lethed" af Milan Kundera og så tænkte jeg om der var nogen herinde der havde kendskab til nogen gode artikler/anmeldelser eller andet om bogen? Det eneste jeg ha... -
hej er der ikke en der gider rette lidt engelsk..det haster
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der car nogen der ville rette den efter gramatiske fejl..(det skal rettes i datid ).tak på forhånd..1)I think the best thing in the oral discipline has been the presentation about the projekt in African Amaericans.In the written discipline it were the summarie... -
Passé composé
ForumindlægHej :D Jeg har en sætning der lyder Je vois les autres Nu er problemet bare at jeg skal omsætte til passé composé. Jeg ved ik hvordan jeg skal ændre verbet, da det er ureglmæssigt. Nogen hjælp? :D -
Udspænder kvadrat - vektor
ForumindlægOkay, shit. Sidder med 2 opgaver, jeg ikke lige ved, hvordan jeg skal tackle. vi har vektor a = (0;2;2) og b=(√6; -1;1) a) redegør for at a og b udspænder et kvadrat b) om vektor c oplyses at c sammen med a og b udspænder en terning. Angiv de koordinatsæt som c kan have. Jeg har ingen anels... -
Afvigelse (kort spørgsmål)
ForumindlægHej allesammen hedder formlen til afvigelse: Måltværdi - tabelværdi / tabelværdi * 100 p.s: Ud fra vores beregninger, findes der 1,49 g (1,49 %) salt i 100 g rugbrød, mens på varedeklarationen har man skrevet at indholdet af salt er 1,3 g (1,3 %) pr. 100 g rugbrød. Kan det passe at det gi...
