Resultater: 16201 til 16220 af 436513
-
matematikhjælp
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave?Et poupulært spil i England er Crown and Anchor, til spillet anvendes tre terninger som alle er mærket med de samme tegn. Spar, hjerter, ruder, klør, krone og anker.En spill sætter en krone på et af de seks tegn, og der kastes en gang med de tre te... -
hjælp til 1 matematik opg!!
Forumindlæghjælp til 1 mat..!!!!håber i vil hjælpe....Linjen Lk har ligningenkx-3y=10er parallel med linjenm: y=2x+4 -
Computere
ForumindlægBør private computere forbydes ved eksamen ? -
en lille mat opg!!! please det haster
Forumindlægløs ligningen:1/x^2 = 25på forhånd taaaaaak..... -
opgaver med log
ForumindlægHar lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ? -
Desperat brug for hjælp til MAT C niveau opgave!!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en aflevering til i morgen. Jeg har lavet det meste af den, men sidder fast i de sidste 3 opgaver, som jeg ikke kan finde ud af. Det er alle opgave fra Mat C stx bogen, hvis der er nogen som skulle have den. Opgaverne lyder: Opgave 320: en linje går gennem punktet A (4,5) og ... -
Mundtlig mat B-niveau
ForumindlægHejsa :-)Jeg skal op i matematik mundtlig og det er tre år siden jeg var oppe i årsprøve i mat i 1.g ( er på studenterkursus nu) og kan ikke rigtigt huske hvad det hele gik ud på. Jeg ved at man trækker et emne/spørgsmål men skal man "kun" bevise formlerne inden for emnet eller skal man... -
oversæt ord igen!
Forumindlægfå blander sig med few mixes et eller andet? er ikke lige frem, den der kan lytte mig frem.. desværre! -
Analyse
ForumindlægHej.Hvis man skal analysere to tekster, den ene fx er en leder og den anden "bare" en artikel. Hvordan skal man så omtale teksterne i stilen?Jeg har nemlig haft skrevet en stil, hvor jeg skriver "han" om lederen, men som min lærer skriver at jeg skal huske det er en genre, gle... -
Reaktionsskema + termodynamisk beregning
ForumindlægJeg kan ikke hitte ud af at afstemme samt en beregning i spørgsmål b a) Afstem reaktionsskema I. Ag(s) + NO3-(aq] --> Ag+(aq] + NO(g) Guld opløses ifølge reaktionsskemaet Au(s) + NO3-(aq) + 4 H+(aq) + 4 Cl-(aq) --> AuCl4- (aq) + NO(g) + 2 H2O(l) b) Vis ved en termodynamisk beregning, at re... -
Hjælp til Rettelse af stil.
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige skrevet en fortolkning af Hans og Grete i tysk. Så vil derfor høre om der er nogle kvikke hoveder der eventuelt kunne hjælpe med at rette den lidt igennem, tror ikke der er særlig mange fejl da jeg har været meget omhyggelig med tegnsætningen. Det vil betyde en del!... -
Afstem reaktion.
ForumindlægNogen der kan rette -og hjælpe mig med nr. 2 og 3? 1. 6Mg(s) + H3PO4(aq) → Mg3(PO4)2(s) + H2(g) 6mg(s) + 2H3PO4(aq) -> 2Mg3(po4)2(s) + 6H2(g) ?? 2. Fe2O3(s) + C(s) → 2Fe(s) + CO2(g) 3. C2H5OH (aq) + O2(g) → CO2(g) + H2O (l) 4. C8H18(g) + O2(g) → CO2(g) + H... -
Dansk - eventyr
Forumindlæghejsaer der en der har noget materiale om hvad folkeeventyr og kunsteventyr er?eventuelt nogle fællestræk og modsætninger. så vil jeg gerne hører fra jer -
Hjælp til Rettelse af stil - Hans og Grete i tysk
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lige skrevet en fortolkning af Hans og Grete i tysk. Så vil derfor høre om der er nogle kvikke hoveder der eventuelt kunne hjælpe med at rette den lidt igennem, tror ikke der er særlig mange fejl da jeg har været meget omhyggelig med tegnsætningen. Det vil betyde en del!... -
Monoisotopisk top i MS
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor spørgsmålet er; Hvad forstås ved en monoisotopisk top i et massespektrum? Jeg er lidt i tvivl. Er der nogen der ved det? -
Problem med årsprøve fra 2003!
ForumindlægHele opgaven lyder:I et koordinatsysmet er en parabel P bestemt ved ligningen:y=x^2-8x+15Beregning koordinatsættet til hvert af parablens skæringspunkterne med førsteaksen, og beregn koordinatsættet til parablen toppunkt.Har selv udregnet:Skæringspunkterne = 5 og 3.Toppunkt =4,-1En familie af lin... -
Ligningssystem
ForumindlægHalløj.. Sidder med en aflevering hvor man skal løse et ligningssystem som lyder sådan: Y=2x+18 2Y=x-4 Nogen der kan hjælpe til hvordan man overhovedet regner et ligningsystem ud ? -
svanefjeren
Forumindlæggodaftener der nogen der kender til denne roman/novelle/tekst med overskriften "svanefjeren"?den er skrevet af Amy Tan -
På tide med vedtægter for Studi-fora
ForumindlægHej ;Studieportalen har vokseværk, hvilket er godt, men jeg synes personligt det er på tide at bagmændene, eller at vi i fællesskab formulere os nogle retningslinier for disse fora.Hvorfor, fordi der er mange desparate folk der ikke kender til de normer der som regelt er her :-)Dette skal ikke ta... -
Sammenligning af Herning Gymnasium og Carl-Henning Pedersen museet
ForumindlægJeg skal lave en sammenligning af Herning Gymnasium og Carl-Henning Pedersen museet. Nogle der har nogle gode ideér til, hvad jeg kan skrive om?
