Resultater: 16161 til 16180 af 436513
-
Korrelationskoefficienten
ForumindlægHej allesammen!Prøver at udlede, hvor korrelationskoefficienten R er større end eller lig -1, og mindre end eller lig 1. I kender sikkert korrelationskoefficienten fra Excel, hvor den angiver, hvor godt afsatte punkter passer til den bedste rette linie. Er R=1, er punkterne fuldstændigt korrelere... -
bøjning af ..
ForumindlægEr der nogle som kan fortælle mig hvordan man bøjer: black, melancholy, cheery? -
spørgsmål til carbonhydrider
ForumindlægHejsa. Vi har fået nogen ekstra kopier som omhandler carbonhydriderne og deres egenskaber.. Teksten er ca. 12 sider lang og er fotokopieret fra en anden kemi bog, så der er nogen ord/ting jeg ikke helt kan forstå og synes ikke wiki kommer med en forståelig forklaring.. Ved ikke om der er nogen de... -
Opgave om kul
ForumindlægHejsa folkens, er der nogen der har en opgave om kul liggende der hjemme og måske vil sende den til mig? Bare som orientering til et oplæg (klausurerstattende opgave). Mange tak!! :) -
Ugedage
ForumindlægHej alle! Jeg er i gang med at skrive en stil på spansk, men jeg er kommet i tvivl om, hvordan man på spansk skriver: "om mandagen" Hedder det: Los lunes? Eller skal der stå noget andet foran ugedagen? Gracias de antemano :) -
Konstruer en andengradsligning med dobbeltrod på -10
ForumindlægHej alle :) Jeg er igang med matematik B som selvstudium. Jeg har fået stillet din opgave, at jeg skal konstruere en andengradsligning med dobbeltrod på -10. Jeg ved, at diskriminanten må være d = 0. Jeg ved også, at polynomiet skærer x i -10, altså må koordinaten for dobbeltroden være (-10; 0)... -
Bedømmelse af kronik
ForumindlægGod dag kære venner! Min søster var op til terminsprøve igår i dansk (stx), med en kronik, og hun ved ikke rigtigt hvordan hun har gjort det. Er der en der kan kigge den igennem, og give en bedømmelse? Jeg kan desværre ikke helt bedømme det selv :-) -
Eksamen i Kemi
ForumindlægHej jeg skal til 1.g kemi eksamen. Mit spørgsål er så: Er man fulstændig fucked hvis man ikke har nogle journaløvelser ? Hvor lang forberedelsestid har man? -
Den lille rødhætte
ForumindlægHey! Skal aflevere det her i engelsk i aften!! Vil nogen være søde at tjekke efter kongruens-fejl eller andet? tak! -
Produkt til økonomien i landbrug
ForumindlægHejsa, jeg ville høre om der var nogen af jer, der havde en ide til et mindre produkt omkring landbrugets økonomi? -
Løsning til diff.lign.
ForumindlægEr det rigtigt nok, hvis mit resultat til opgave 4 er 5x+4? -
Tilmelding af KOT
ForumindlægJeg har spørsgsmål ang. udfyldning af KOT. Jeg skal søge ind på en af uddannelserne:1. Civilingeniør i datateknologi2. Naturvidenskab: Anvendt matematik og datalogi3. Almen erhvervsøkonomi, HA(dat.)Jeg har fået udfyldt ansøgningsskemaerne og prioriteringsskemaet. Alle tre uddannelser er på samme ... -
Hjælp, det haster
Forumindlægkan nogle hjælpe mig med denne opgave.Nr. 5036 i eksamensopgaver i matematik 3 årigt forløb til A-niveau. opgaven lyder En tagrende skal fremstilles af en 60 cm. bred rektagulær blikplade, således at tagrendens to skrå sider er 15 cm og bunden 30 cm.Firkant ABCD, hvor vinkel B = vinkel C er tagre... -
Matematikhjælp
ForumindlægHej er der nogle der evt. hat tid til at hjælpe med denne opg. Er totalt lost!!!Med O(x) betegnes de samlede omkostninger, angivet i mio. kr. ved produktionen af x enheder af en vare.Funktionen O er givet ved.O(x)=0,2x+100+30sin(0,006x), XE(0;1000)Vis ved at benytte O´(x) at 0(x) er en voksende f... -
¨matematik¨
Forumindlægokay.. har lige et pr. opgaver som gør mig en smule forvirrende:1. her skulle y isoleres: x-3y=-3.. kan nogen fortælle mig hvordan den blev til y= 1/3x+1??? jeg er så dårlig til og isolere.. hjælp mig please, og giv mig gerne andre eksempler med..2. Hvis man skal regne toppunktet til parablen: Sk... -
vinkel i firkant
Forumindlæghej alle. - er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg kan finde en vinkel i en ikke retvinklet firkant, når jeg allerede har 3 af side længderne. Side AD = 145 Side CD = 170 og BC = 60 -
Danskeksamen - essay
ForumindlægHey!!Skal til skriftlig eksamen i dansk i morgen.Har rimelig styr på de forskellige områder undtaget essayopgaven. Jeg plejer normalt aldrig at vælge den, men har overvejet det nu.Hvad skal man være opmærksom på i et essay,?Hvordan skal det bygges op?Hvordan skal stilen være?? etc...Håber i har n... -
0,1,2 orden?
ForumindlægHej. Hvorfor er det man skal finde 0, 1 eller ordens reaktion i kemi? er det for at finde ud af hvilken formel man skal bruge for at finde hastigheden? Hislen Line. -
arg flår hovedet af mig selv
Forumindlæghvad gør jeg kan ikke finde ud a det men har prøvet og sige mig hvad jeg skal i den her opgave er selv kommet med et forslag en trekant har vikelspidserne A(-1,8) B(7,2) C(7,-8) hvis at mindst to ud af trekantens tre vinkler er lige store så har jeg brugt afstandsligningen den ligning der hedder ... -
Karaktergivning på gangen
ForumindlægHej alle sammen Jeg vil høre jer om i kender til nogle regler, der siger at man ikke må give karaktere på gangen. Jeg oplevede nemlig dette til min afsluttende eksamen, som finansøkonom. Så derfor vil jeg høre om i kender til nogle juridiske regler for at man ikke må dette, ud over at det er al...
