Resultater: 19701 til 19720 af 436513
-
skæringspunkt?
ForumindlægHvordan var det lige man fandt skæringspunktet mellem 2 grafer? i have totally forgot :O -
Ingeniør
ForumindlægHej Hvad er forskellen mellem en civilingeniør, og (det som jeg ihvertfald kender som) en normal ingeniør? Hvad er fordele og ulemper ved de to typer? Hvad er bedst at uddanne sig inden for? Er der nogen typer ingeniøruddannelser, som handler om olie? Hvad hedder en sådan uddannelse? -
Omskriv udtryk til potens
ForumindlægOmskriv følgende udtryk til en potens: 1/(x*(√x3) Du har omskrevet til en potens, når udtrykket er på formen ab Jeg har omskrevet nævneren til x5/2 Herfra kan jeg ikke komme videre -
Diffenrentialregning - bevis
ForumindlægHej ! Jeg kan ikke finde ud af, at bevise at f´(x) = ax^2 + bx + c Kan du hjælpe mig ?.. Så vil jeg være meget taknemlig ! :) -
Spørgsmål?
Forumindlæghejsa! Hvordan dividerer man med et komma tal? Fx 8400/21.4=? Tak på forhånd ;-) -
trigonometri
Forumindlæghvor lang en skygge vil et 10 m højt birketræ kaste, hvis vinklen mellem vandret og solens stråler er 40o gerne med forklaring og udberegning -
Goodbye Bafana
ForumindlægNogle der har set filmen som kan hjælpe mig? -
Volumen
ForumindlægHej............. Er i gang med fysik opgavesæt.... Overvej hvordan volumen af lodderne beste bestemmes... -
HJÆLP tsunami
ForumindlægHJÆLP hvilke tegn er der før en tsunami??? -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Funktioner
Forumindlægf(x)= (x/x+1)^2, x> -1F(x)= x+1- 1/x+1-2ln(x+1), x>-1-Gør rede for, at F er en stamfunktion til f. Kan ikke komme igang, nogen der kan hjælpe??? -
termins.
ForumindlægHej alle.. Hvad er godt at vide inden termins :) ? -
Areal
ForumindlægHvordan er det nu man regner arealet af en trekant ud -
haster haster haster !!!!!!!!!
Forumindlægjeg sidder med en lille matematik opgave der er ret så svær at finde ud af mener jeg selv håber der er nogle der vil hjælpe mig med at komme igennem den opgave lyder punktet p har koordinaterne (-5,6) bestem de punkter på -aksen hvis afstand til p er 13 bestem derefter de ekstakte koordinater til... -
Find kastevinklen
ForumindlægHej alle sammen. Håber i kan hjælpe mig med og finde kastevinklen. Har vedhæftet opgaven. Det er opgave 4 kuglestød, 4,5 jeg ikke kan finde ud af. Tak på forhånd -
termins..
ForumindlægHej alle .. :D hvad er godt at vide før termins i dansk, matematik og engelsk :) el. hvad kan være en god forberedelse -
hjælp til aflevering
Forumindlæghvert år d. 1/4 indbetales 10000 kr. på en kapitalpension. Bestem saldoen umiddelbart efter den 4. indbetaling, når renten er 5% pr. år. det er vel bare 10000*(1+0,05) i fjereSå kommer det Hvor stor en procentel vil rentern udgøre af saldoen til den tid?Hjælp -
Fortegn F`(x)
ForumindlægF(x)=X^3-5x^2+4x F`(x)=3x^2-10x+4 F`(x)=0 3x^2-10x+4=0 3x^2-10x+10x+4=10x+0 3x^2+4=10x 3x^2+4-4=10x-4 3x^2=10x-4 Hvad skal jeg lave om for at komme videre? så jeg kan finde fortegn for f`(x). -
Løsning af andengradspolynomium
ForumindlægHvis en opgave lyder: Løs andengradsligningen, hvilke formler bruger man så, og hvad skal man finde? -
Lille opgave i kemi
ForumindlægSaltindholdet i sved kan bestemmes ved at måle stofmængdekoncentrationen af chlorid i et par sveddråberved en Mohr-titrering. Ved analyse af 0,20 mL sved (det svarer til ca. 5 dråber) skal der tilsættes 0,32 mL 0,050 M sølvnitratopløsninge inden ækvivalentpunktet registreres. a) Beregn stofmængde...
