Resultater: 19701 til 19720 af 436513
  • skæringspunkt?

    Forumindlæg
    Hvordan var det lige man fandt skæringspunktet mellem 2 grafer? i have totally forgot :O
  • Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen mellem en civilingeniør, og (det som jeg ihvertfald kender som) en normal ingeniør? Hvad er fordele og ulemper ved de to typer? Hvad er bedst at uddanne sig inden for? Er der nogen typer ingeniøruddannelser, som handler om olie? Hvad hedder en sådan uddannelse?
  • Omskriv udtryk til potens

    Forumindlæg
    Omskriv følgende udtryk til en potens: 1/(x*(√x3) Du har omskrevet til en potens, når udtrykket er på formen ab Jeg har omskrevet nævneren til x5/2 Herfra kan jeg ikke komme videre
  • Diffenrentialregning - bevis

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg kan ikke finde ud af, at bevise at f´(x) = ax^2 + bx + c Kan du hjælpe mig ?.. Så vil jeg være meget taknemlig ! :)
  • Spørgsmål?

    Forumindlæg
    hejsa! Hvordan dividerer man med et komma tal? Fx 8400/21.4=? Tak på forhånd ;-)
  • trigonometri

    Forumindlæg
    hvor lang en skygge vil et 10 m højt birketræ kaste, hvis vinklen mellem vandret og solens stråler er 40o gerne med forklaring og udberegning
  • Goodbye Bafana

    Forumindlæg
    Nogle der har set filmen som kan hjælpe mig?
  • Volumen

    Forumindlæg
    Hej............. Er i gang med fysik opgavesæt.... Overvej hvordan volumen af lodderne beste bestemmes...
  • HJÆLP tsunami

    Forumindlæg
    HJÆLP hvilke tegn er der før en tsunami???
  • 3. års opgaven

    Forumindlæg
    Hej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk...
  • Funktioner

    Forumindlæg
    f(x)= (x/x+1)^2, x> -1F(x)= x+1- 1/x+1-2ln(x+1), x>-1-Gør rede for, at F er en stamfunktion til f. Kan ikke komme igang, nogen der kan hjælpe???
  • termins.

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvad er godt at vide inden termins :) ?
  • Areal

    Forumindlæg
    Hvordan er det nu man regner arealet af en trekant ud
  • haster haster haster !!!!!!!!!

    Forumindlæg
    jeg sidder med en lille matematik opgave der er ret så svær at finde ud af mener jeg selv håber der er nogle der vil hjælpe mig med at komme igennem den opgave lyder punktet p har koordinaterne (-5,6) bestem de punkter på -aksen hvis afstand til p er 13 bestem derefter de ekstakte koordinater til...
  • Find kastevinklen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Håber i kan hjælpe mig med og finde kastevinklen. Har vedhæftet opgaven. Det er opgave 4 kuglestød, 4,5 jeg ikke kan finde ud af. Tak på forhånd
  • termins..

    Forumindlæg
    Hej alle .. :D hvad er godt at vide før termins i dansk, matematik og engelsk :) el. hvad kan være en god forberedelse
  • hjælp til aflevering

    Forumindlæg
    hvert år d. 1/4 indbetales 10000 kr. på en kapitalpension. Bestem saldoen umiddelbart efter den 4. indbetaling, når renten er 5% pr. år. det er vel bare 10000*(1+0,05) i fjereSå kommer det Hvor stor en procentel vil rentern udgøre af saldoen til den tid?Hjælp
  • Fortegn F`(x)

    Forumindlæg
    F(x)=X^3-5x^2+4x F`(x)=3x^2-10x+4 F`(x)=0 3x^2-10x+4=0 3x^2-10x+10x+4=10x+0 3x^2+4=10x 3x^2+4-4=10x-4 3x^2=10x-4 Hvad skal jeg lave om for at komme videre? så jeg kan finde fortegn for f`(x).
  • Løsning af andengradspolynomium

    Forumindlæg
    Hvis en opgave lyder: Løs andengradsligningen, hvilke formler bruger man så, og hvad skal man finde?
  • Lille opgave i kemi

    Forumindlæg
    Saltindholdet i sved kan bestemmes ved at måle stofmængdekoncentrationen af chlorid i et par sveddråberved en Mohr-titrering. Ved analyse af 0,20 mL sved (det svarer til ca. 5 dråber) skal der tilsættes 0,32 mL 0,050 M sølvnitratopløsninge inden ækvivalentpunktet registreres. a) Beregn stofmængde...