Resultater: 19801 til 19820 af 436513
-
Engelsk outline -LOVE
ForumindlægHej, jeg skal lave en outline i skolen. Jeg ved godt hvordan jeg skal lave den, osv. men jeg kan ikke finde på et emne. Jeg ville sætte stror pris på hvis i ville hjælpe mig, så hvis i har nogle gode emner må i meget gerne skrive en kommentar. Maintopic: Love My topic: ?? Tusind tak på forhånd -
en lille eng. tekst!!! hjælp..
Forumindlæghej håber nogen der kan rette denne lille tekst.. kan ikk finde min ark teksten i dansk.... (er nemlig ikk særlig god til eng skriftlig)I will begin with to say that, I (glæder mig til at blive færdig) with my highschool. After that I will (holde) pause in 1 year and beginn to (kørekort). My fat... -
biologi-kloghoveder!
Forumindlæghej..Er her ikke en eller anden kloghoved der kan hjælpe mig med følgende opgave:http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1993/august/opgave%202.PDFjeg har nemlig meget svært ved at lave den, så jeg håber i gider hjælpe mig.Mange venlig hilsnerfra jeres v... -
Termodynamiske processer - Udregn temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder med fysik opgave (vedhæftet som billede). Jeg sidder med første opgave, jeg har inddelt processerne i isobar, isochor og isoterm, og hernæst for at beregne T_A vill jeg bruge følgende formel: pV=nRT <---- Er det rigtig iforhold til en isobar process Til den næste, isocho... -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
HASTER!!!!!!!!!! DIFFERENTIALLIGNINGER
Forumindlægen befolknings størrelse kan beskrives ved en funktion N, således at N(t) er folketallet til tiden t, hvor t angives i år. det antages, at N tilfredser differentialligningen: dN/dt=(0,025-0,0004t)*N Hvilken information giver ligningen om udviklingen af folketallet? -
tysk
ForumindlægHejsa... Er der ikke en som vil rette min tyske oversættelse... PÅ FORHÅND TAK.. dansk: Kærligheden kan man finde på de mærkeligste steder f.eks under en lastbil. Bodo løber gennem Wuppertals gader forfulgt af 2 tankpassere fra en tankstation, hvor han har hugget mad. Sissi er tilfældigvis på vej... -
geometri
ForumindlægEn kinesisk opgave fra ca. 2000 f.Kr. lyder sådan: Et 10 m højt bambusrør er knækket, dog uden at de to dele er revet fra hinanden. Spidsen af den øverste del rammer jorden i en afstand af 3 m fra roden. Beregn brudstedets højde over jorden. Er der nogen der kan hjælpe? :) Jeg skal ikke bruge... -
Samfundsfag/matematik SRP?
ForumindlægHej med jer Jeg skal snart til at skrive SRP, og har endnu ikke lagt mig fast på et emne. Jeg skal dog have matematik som et af mine fag, og vil meget gerne have samfundsfag som mit andet fag. Jeg har tænkt på at skrive om noget med medierne og deres magt og inflydelse på politik, men kan ikk... -
Bestemmelse af forskrift - haster meget
ForumindlægForstår slet ikke hvad jeg skal gøre i denne opgave? Håber der er nogen der kan hjælpe hurtigst muligt.. En virksomhed fremstiller en vare. I en model er omkostningerne O(x) ved fremstillingen af x varer (målt i tusinder) pr. uge givet ved O(x)=0,04x^3-0,5x^2+7,5, 1<x<15 Ved produktion af ... -
Lectio - fraværsindberetning
ForumindlægHeyVille lige høre jeres kommentar på fraværssystemet Lectio (hvis det ellers er noget der bruges på jeres skole)? Hvilke problemer det skaber, at man så nemt som ingenting nu kan tilrettelægge hvornår fraværet skal tages, hvilke fag det kan tåles at blive taget i, samt hvilke afleveringer man ka... -
Hjælp til fransk!!!!!!!
ForumindlægHej! Hvordan siger man "er der..." fx "På biledet ER DER en mand."? Håber virkelig i kan hjælpe. p.s. Har lagt det ind før, men ingen svarede :S -
Nogen der har gode oversættelser??
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle godeog mundrette oversættelser til: There being no more free samples to be had, the girls left the health shop. When in doubt, leave it out! -
indledning
ForumindlægHej Skal man have en indledning med i en AT- synopsis????? Det står ikke rigtigt i vejledningen. Jeg har skrevet en indledning til nogle af mine gamle AT forløb, og jeg har heller ikke fået en kommentar til det. Er der nogen af jer, der ved det ? -
kan jeg få lidt hjælp? tysk stil
Forumindlæger der nogle flinke mennesker tilstede der har lyst/tid og lejlighed til at kigge lidt på min stil..?Mest det grammatiske der skal lægges vægt på.. ThanksAbendfriedenDie letze Stunden eines Abends ist die Familie Schmidt und ihre kleine Hund Willi auf einen Abendspaziergang. Sie sitzen auf einer ... -
Svingninger
ForumindlægHej Hvorfor hedder den klassiske løsning for bevægelsen: x(t) = eλt, når der i dette tilfælde er tale om et masse-fjedersystem, som man bringer i svingning (fri svingning) ved at give den flytning x0? Tak på forhånd. -
Fremstilling af Orange II
ForumindlægHej er der nogen der har lavet et rapport om Fremstilling af orange II som i kunne sende. -
Eksamensopgave rettelse
ForumindlægHejsa Vil sætte pris på, hvis der er nogen, som gider læse vedhæftede opgave igennem og komme med feedback! På forhånd tak! Opgaveformulering: As a politically active student, you have been invited to give a speech at the conference "No More Riots" in London. The conference has bee... -
Afstandsformel og minimun for funktion.
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) = √x Funktionen d(x) angiver afstanden mellem punktet P(2,0) og et vilkårligt punkt Q(x,√x) på grafen for f. Opgaven hedder så: beregn d(4) og herefter beregn den eksakte værdi af minimum for d(x). Jeg er kommet frem til at man skal bruge afstandsformle... -
Vedhæftede filer tages af Urkund?
ForumindlægHejsa Jeg har muligvis dummet mig godt og grundigt. Har netop oprettet en tråd her på studieportalen, hvor jeg efterspørger feedback på min aflevering. Bliver vedhæftede filer taget i Urkund..? Vh
