Resultater: 19861 til 19880 af 436513
-
Matematik B - Alssundbroen - 2007
ForumindlægHej jeg tænkte om der var nogle som ligger inde med opgaven som hedder Alssundbroen og det skal være den fra 2007 og ikke 2009 som allerede ligger på sitet :-) - - Hvis nogle har den ville det være en stor hjælp at sende den til mig eller uploade den på sitet :-) -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej! Nogen der kan se om den vedhæftede opgave er løst korrekt - resultaterne ser lidt sjove ud? e) er ikke løst endnu, da jeg ikke er sikker på, om det er de rigtige formler jeg har skrevet op. Findes der desuden alternative løsninger til disse opgaver (ud over at få et matematik program til de... -
ligning
Forumindlæghvordan løser jeg denne jeg tror jeg er nået frem til det rigtige resultat men jeg kan ikke stille den rigtigt op så det passer sammen3x-2(x-1)=3-x -
differentialregning - korrekt?
ForumindlægHejsa min opgave lyder som følgende og jeg vil høre hvilket af disse resultater der er korrekte: g(x)=-x2+12x+7 g´(x)=-2x+12 har røringspunkt 1 herefter skal jeg bestemme ligningen: g(1)=-12+12+7 mit spørgsmål er så om g(1)=18 eller g(1)=20 (20 fordi der skal parents rundt om... -
løs ligning
Forumindlæg(b) Løs ligningen -
En forfatters indflydelse?
ForumindlægHeYHvad kan en forfatter - altså hvor stor en indflydelse/rolle kan en forfatter have på folk? Disse spørgsmål er jeg blevet stillet i i tysk.. men kan ikke en gang svare på det på dansk :-SNogle der har nogle idéer? -
intet
ForumindlægHej med jer Nogle af jer der ved hvad man kan perspektivere bogen intet til? -
Retorik/ analyse
ForumindlægHej. Jeg sidder med min AT synopsis og er kommet i tvivl om hvordan man skal lave en analyse af et interview fra TV'et. Derfor er mit spørgsmål, om man bare skal lave en retorisk analyse, hvor man lægger vægt på sproget, deres argumentation, appelformer, diskursanalyse og ellers opbygge sin f... -
Skrå spring
ForumindlægHej, Jeg har et problem med en opg., der lyder sådan:En frø kan hoppe en distance på 0.9m og afsætningsvinklen er 45 grader.Og jeg skal finde starthastigheden, men jeg mangler jo tiden t, som jeg bruge til ligningen.x=v[0]*cos(v)*tHåber der er nogen der kan hjælpe tak. -
fordoblingskonstant
ForumindlægJeg har vedhæftet en opgave. Håber nogen kan hjælpe. -
andengradsligning
ForumindlægHejsa.Jeg har en ligning der skal loeses som siger...3x^2 + 6x -5 =0Jeg maa ikke bare bruge loesningen af diskriminanten...kan nogen hjaelpe, jeg har fuldstaendig glemt det.Paa forhaand tak.Oreo. -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere min engelske stil - og så ville jeg høre om der var en venlig sjæl derude, som kunne hjælpe mig med at markere mine " slemme felj". Det ville være en rigtig stor hjælp - stilen er ikke særlig lang, og burde kunne gennemlæses på omkring 10 minutter. Plea... -
Hjælp til differentialeregning i wordmat
ForumindlægHej jeg har denne funktion: I(t)=200*(1-0,9*e0,0091*t) Jeg skal t som funktionen af I(t) i wordmat. Hvordan gør jeg det? Jeg tænkte at jeg bare kunne sige solve(I(t)=200*(1-0,9*e0,0091*t),t), men det kan jeg ikke? -
Løsning af ligning
ForumindlægUndersøg uden hjælpemidler om x = 11 er løsning til ligningen: √(x-2)=3 Hvilke omformningsregler anvender man ved kvadratrod? -
"Okserne" af Karen Blixen?? ;o
ForumindlægHej alle;) Jeg skal lave en analyse af Karen Blixens "Okserne" fra Den Afrikanske farm.. men har lidt svært ved det, og svært ved at nå det da jeg ska lave 100 andre afleveringer.. nogen med gode noter, eller en analyse eller noget? ville virkelig blive lykkelig hvis nogen havde nogle g... -
udvidede rettigheder/muligheder
ForumindlægMan burde have rettighederne til at slette opgaverne man selv har uploadet, og evt også retten til at redigere i dem!Er der andre der har samme holdning???Det ville også være smart med flere muligheder via sin profil!er der nogle der har andre ideer til ændringer af studieportalen?syntes i hverfa... -
Melde sig ud af jura?
ForumindlægHej alle. Jeg læste sidste år jura, men er efter sommerferien blevet optaget på Ha Almen. Jeg har længe taget det for givet at man automatisk blev meldt ud af sin gamle uddannelse (har jeg venner der er blevet) så snart man accepterede optagelse på den nye, men er nu blevet i tvivl? Er de... -
Hmm. Hva sker der? .
ForumindlægHej, er der en der ville være sød at fortælle mig hvad der sker her, jeg kan nemlig ikke helt finde ud af forsøgsresultatet. Håber I vil hjælpe. På forhånd tak. http://peecee.dk/upload/view/151000 -
Beregning af lodret belastning
ForumindlægHej Jeg ønsker at vide hvorledes man kan beregne den kraft der skal til før en stol begynder at tilte bagover hvis man trækker i ydreste punkt på ryglænet. -
Fysik
ForumindlægEr der nogen der ved om man kan få en facitliste til "fysikkens verden 2" og til "Fysikopgaver obligatorisk niveau HF-tilvalg"
