Resultater: 19821 til 19840 af 436513
-
Gitterformlen hjælp!
ForumindlægSkal skrive en rapport om et forsøg vi har lavet i fysik.Forsøget går ud på at eftervise gitterformlen. Mit problem er det teori jeg skal skrive. Jeg skal forklare gitterformlen. Altså "beviset" for den, men jeg forstår det ikke. Har bogen "Fysikkens verden 2", og den forklari... -
Ligninger...
ForumindlægHej..Det kan godt være at jeg lyder fuldstændig hjernevasket når jeg spørger hvordan man egentlig regner en ligning ud. Men har ærligtalt glemt alt om det... Og det er jo ikke så godt. Men det drejer sig om denne ligning:2x - 5/2 = 1/2 - (1-2x)/ = brøkstregerJeg "kræver" en meget detalj... -
Mat opgave (Det går af HT - opg. 4.038)
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1461Hvordan kan jeg løse den opgave?Håber I kan hjælpe mig.Mvh. Ole -
reducér
Forumindlæghvordan reducerer man udtrykket:x^2-5x+6--------x^3-x-6På forhånd tak!!! -
Beregning af priselasticitet - hvordan?
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvordan man beregner priselasticiteten for efterspørgslen for P = 2000 kr. og der bliver kun opgivet en efterspørgsel funktion QD = −3,125⋅ P + 37.500 hvor P er prisen og QD er mængde? -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
Fransk-opgave
ForumindlægHej Er der eventuelt nogen der vil kigge min opgave igennem for fejl, det vil bare være en kæmpe hjælp! :) -
resonansfrekvens?
ForumindlægJeg skal forklare resonansfrekvens(er).. og har ingen bog! så det bliver lidt svært :( er der en der vil hjælpe mig med den? -
Chi i anden test.
ForumindlægHej. Jeg har lavet en opgave i x2-test Goodness of fit, hvor jeg har fået en p-værdi på 0.054829. Og i opgaven har vi et signifikantsniveau på 5%. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal acceptere eller forkaste min nulhypotese. -
Opløs?
ForumindlægHej.Jeg har flg. opgave, jeg ikke kan gennemskue:Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken:z = x^2 + 6x + 9 ------------ x^2 + 3xJeg får ud fra normal reducering resultatet til at være 3x + 9 ------- x Men facitlisten siger x+3 ... -
Navngivning - organisk kemi
ForumindlægHej SP Jeg skal navngive disse 4 carbonhydrider (jeg har vedhæftet dem som billede), men jeg er ikke helt sikker på, at jeg gør det rigtigt. Mit bud ville være 1) 3-ethyl-4-methylhexan 2) 2,2,4,6-tetramethyloctan 3) 2,2,4-trimethylpentan 4) 3-ethyl-6-methylhept-2-en Er der nogen der kan se ... -
Vektor regning
ForumindlægJeg sidder her i min søndagskoger og kan slet ikke få hul på denne opgave:"Om vektorene a-> og b-> gælder det at |a|=2 og |b|=3 og a * b = 1Beregn længden af vektor a + b" -
Tysk anmeldes
ForumindlægHejsa nogle som kan rette min tysk-anmeldes for grammatiske fejl.:) :) :) -
mat-opgave
ForumindlægHej!Jeg vil gerne at I hjælper mig med de opgaver.løs ligningen ved beregning: 3x-2:3,5 = 2x+1. og en anden opgave:5*(3x+4)= 0,5x-1På forhånden tak. -
Aktantmodel - Litterær artikel
ForumindlægHej Ville det være relevant at inddrage aktantmodellen i en litterær artikel? På forhånd tak! -
hjælp til en mat opg......!
ForumindlægBestem halverings- hhv. fordoblingskonstant for hver af de eksponentielle udviklinger:f(x)=3*1,12^xg(x)=0,87*0,87^xh(x)=4,2*(1/2)^xhåber der er nogle der kan hjælpe mig med denne opg.. på forhånd TAK...... -
nernst lov kemi A-niveau
ForumindlægHej.Jeg har lige siddet og lavet en rapport om nernst lov og så stødte jeg på et spørgsmål, jeg ikke vidste hvordan jeg skulle håndtere.Opskriv nernsts lov for elektrokemisk celle med cellereaktionen:H(g)+Mg2+(aq)-->2H+(aq)+Mg(s)Ved nogen hvordan man gør?Håber nogen gider hjælpe med det samme -
Videreuddannelse
Forumindlægheysan..Kan i ikke lige oplyse mig, hvad hjemmesiden hedder, hvor man kan se hvilke adgangskrav der er til videregåendeuddannelser? -
linjens ligning
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan man tegner denne linje i et koordinatsystem:5x + y + 12 = 0 -
Dansk-engelsk oversættelse
ForumindlægHej Håber, at der er nogen, som vil kigge min oversættelse igennem, da jeg ikke er den skarpeste til engelsk.Horatio Nelson er en af de personligheder mange opfatter som en sand engelsk helt. Men helte er anderledes i vores tid. I hvert fald hvis medierne afspejler virkeligheden. I dag er det spo...
