Matematik
Side 2 - andengradspolynomier
Svar #21
16. februar 2013 af Andersen11 (Slettet)
#20
Der skal ikke indtastes noget. Man skal manuelt indtegne grafen for g(x) på den vedlagte graf. Beregn en tabel med sammenhørende værdier af x og g(x), og tegn s9 grafen ind på den vedlagte figur.
Læser du ikke forklaringerne?
Svar #22
16. februar 2013 af Jrasbr82 (Slettet)
Selvfølgelig læser jeg forklaringerne, jeg forstår dem bare ikke.. Har læst kapitlerne i min bog igennem et sted mellem 300 og 319 gange. Derfor spørger jeg herinde, og når du siger jeg skal indtegne dem manuelt forstår jeg det heller ikke.. Jeg er da også fustreret over ikke at forstå det.
Svar #23
16. februar 2013 af Andersen11 (Slettet)
#22
Det er meningen at graferne og de rette linier skal indtegnes på det stykke papir, hvor du også har grafen for f(x) indtegnet. Er det vanskeligt at forstå?
Svar #24
16. februar 2013 af Jrasbr82 (Slettet)
Jeg forstår hvad du siger, jeg forstår bare ikke hvordan. Det syntes jeg også jeg har givet udtryk for. Jeg kan godt forstå jeg skal tegne det ind manuelt, men når jeg får denne forskrift:
g(x)=1/x + 3, x>0 ved jeg bare ikke hvad jeg skal stille op med den. Der er en tilhørende tabel jeg kan udfylde, men HVORDAN er et mysterie for mig
Svar #25
16. februar 2013 af Andersen11 (Slettet)
#24
Man laver en tabel over sammenhørende værdier af x og g(x) og indtegner så punkterne (x , g(x)) på grafen. Her skal x være større end 0
x g(x)
---------------------------
0,5
1,0
1,5
2,0
2,5
3,0
3,5
4,0
Beregn nu de tilhørende værdier af g(x).
Skriv et svar til: andengradspolynomier
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

