Almen studieforberedelse (AT)

Metoder i reklame analyse

20. marts 2013 af Sille1992 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! 

Jeg er ved at skrive AT om den ideelle krop i dansk og idræt, og i den forbindelse har jeg lavet analyse af 2 reklamer, en levende og en trykt. 
Nu er problemet det, at jeg jo skal skrive om metoder, men jeg kan ikke gennemskue, hvilke metoder jeg bruger. 

Nogen der kan hjælpe mig? :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. marts 2013 af candphil

Analyse er en metode ... der er flere slags analyse, men du må nå frem til noget mere konkret: Hvorfor en levende og en trykt? Hvorfor reklamer? Hvordan kommer kroppen og idræt ind? Hvad vil du gerne diskutere?


Svar #2
22. marts 2013 af Sille1992 (Slettet)

Jeg har afleveret den nu, men jeg skulle undersøge, hvordan den ideelle krop blev fremstillet i 2 undertøjsreklamer :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
22. marts 2013 af candphil

Godt! .-)


Brugbart svar (1)

Svar #4
24. marts 2013 af idas93 (Slettet)

Hej!

Jeg har præcis de samme fag og det samme emne til AT - og jeg skal også analysere en trykt reklame!
Jeg tænkte på, om du ville del, hvilken reklame du har brugt? Jeg er nemlig på udkig efter den reklame, jeg vil analysere :-)


Svar #5
23. juni 2013 af Sille1992 (Slettet)

Hej! 

Jeg havde slet ikke set, at du havde spurgt herinde. 

 

Jeg har analyseret HM's undertøjsreklame med David B og så Caroline W's undertøjs reklame for JBS. 

De er begge sportsidoler, så det er jo nogen der bliver set op til - derfor har jeg brugt dem idet man kan have det som forbillede og ønske at ligne dem. 

 

Jeg kom frem til, at Caroline fremstilles meget naturligt med kvindelige former og sådan, mens David er meget trænet og lidt sværere at sammenligne sig med :)

Til sidst har jeg kigget på, hvordan Chris McD siger den ideelle krop er, fordi han jo er sundhedsguru. 

 

Håber det hjalp lidt, selvom det er meget længe siden du skrev :P


Skriv et svar til: Metoder i reklame analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.