Matematik
Hvorfor normalfordeling
Hvorfor er det altid, at når noget har en usikkerhed, og det måles, at man siger at målingerne er normalfordelte. Det gør man næsten for alle typer målinger med mindre man ved at de opfører sig på en særlig måde, der giver anledning til en anden fordeling. Hvad er det som dybtliggende gør at nærmest alt er normalfordelt?
Svar #2
15. juni 2013 af ultramaniac (Slettet)
#0 Læs op på centrale grænseværdisætninger ... specielt "de store tal's lov"
Skriv et svar til: Hvorfor normalfordeling
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
