Matematik

Ved ikke lige hvad jeg skal skrive her:-)

26. november 2013 af Mie94 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg sidder lige og er igang med at lave mellemregninger til udledningen af en 2. ordens differential ligning.
og så blev jeg lige i tvivl om dette:

(sin(kt))'= K * com(kt)
Er det rigtigt ??


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. november 2013 af peter lind

Højre side skal være k*cos(k*t); men det er formodentlig også det du mener


Svar #2
26. november 2013 af Mie94 (Slettet)

Hvad så med 

(cos(kt))' = ???
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. november 2013 af Andersen11 (Slettet)

#2

Benyt, at den afledede af cos(x) er -sin(x) .


Skriv et svar til: Ved ikke lige hvad jeg skal skrive her:-)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.