Matematik

Integrationsprøven - Opskrive?

21. marts 2007 af Freud (Slettet)
Hej.
Jeg skal undersøge om :

a)F(x) = 2ln – 8x^(½) er stamfunktion til f(x) = (2/x) – ((4)/(sqrt(x)))
Jeg ved, at jeg for at besvare dette spørgsmål skal beregne F´(x):

F(x) = 2ln – 8x^(½)
F´(x) = (2/x) – 4x^ (-0, 5) = (2/x) – ((4)/ (sqrt(x)))

Mit problem er så bare den, at jeg ikke er sikker på om jeg MÅ skrive det op sådan? Eller om der eventuelt skal være flere detaljer med?

Jeg har den samme problem med følgende udtryk:

b) F(x) = 2x^(-3) + 2x ^(3) er stamfunktion til f(x) (-6/x^4) + 6x^2
Jeg skal igen som tidligere beregne F´(x):

F(x) = 2x^(-3) + 2x ^(3)
F´(x) = -6x^(-2) + 6x^2 = (-6/x^4) + 6x^2

Spørgsmålet er så om det er nok med bare at skrive det op sådan eller om det skal være mere detaljepræget? Hvis ja: hvordan skal jeg så skrive det op?

På forhånd mange tak
Freud

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. marts 2007 af mathon

F(x) = 2ln – 8x^(½)


2ln"hvad?"

Svar #2
21. marts 2007 af Freud (Slettet)

#1) 2ln x

Er det rigtig nok lavet?

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. marts 2007 af mathon

det er GODT NOK

medmindre din lærer kræver særlige "udtryksformer", som kun du kender!!!

Skriv et svar til: Integrationsprøven - Opskrive?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.