Matematik

Differentialregning

28. september 2008 af Izabella (Slettet)

Hvis jeg skal differentiere denne ligning:

f(x) = x(x-1)(x^2-1) , hvordan gør jeg så?

Starter med at regne parentesen ud?

x^2-x*x^3-x = 2x-1*3x^2-1 (hvis jeg differentiere leddet) 

men hvad skal man så gøre? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2008 af juventuz (Slettet)

f(x)=x(x-1)(x2-1)=x4-x3-x2+x

f'(x)=4x3-3x2-2x+1


Svar #2
29. september 2008 af Izabella (Slettet)

f(x)=x(x-1)(x2-1)=x4-x3-x2+x , det led forstår jeg ikke lige? Vil gerne se udregningerne..


Skriv et svar til: Differentialregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.