Matematik
Differentialregning
28. september 2008 af
Izabella (Slettet)
Hvis jeg skal differentiere denne ligning:
f(x) = x(x-1)(x^2-1) , hvordan gør jeg så?
Starter med at regne parentesen ud?
x^2-x*x^3-x = 2x-1*3x^2-1 (hvis jeg differentiere leddet)
men hvad skal man så gøre?
Svar #2
29. september 2008 af Izabella (Slettet)
f(x)=x(x-1)(x2-1)=x4-x3-x2+x , det led forstår jeg ikke lige? Vil gerne se udregningerne..
Skriv et svar til: Differentialregning
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
