Matematik

Side 2 - rigtig/forkert?

Svar #21
20. oktober 2004 af Mads123 (Slettet)

Ej hvor det pinligt. Den har åbenbart stillet sig tilbage på degree. Meget undskyld!

Men det er bare sjovt, da vi ALTID i klassen har brugt degree, men det her MÅ være det rigtige radian.

Brugbart svar (0)

Svar #22
20. oktober 2004 af frodo (Slettet)

jeg kan ikke forstå at i ALTID bruger gedree.. Det gør man normalt ved trekantsberegninger osv.
Når man anskker om trigonometriske funktioner, bruger man altid radianer..

Brugbart svar (0)

Svar #23
20. oktober 2004 af *A* (Slettet)

Men snakker man vektorer eller fysikopgaver (hvor det jo egentlig også ofte drejer sig om vektorer) regner man somregel i grader. De fleste opgaver beder om svaret i grader

Brugbart svar (0)

Svar #24
20. oktober 2004 af frodo (Slettet)

ja.. Jeg sagde også bare, at når man snakker trigonometriske funktioner, så regnes der i radianer.

Ellers skrev jeg, trekantsberegninger OSV.

Svar #25
20. oktober 2004 af Mads123 (Slettet)

Ahhh selvfølgelig. Damn hvor jeg ikke tænker.

Det er fordi, at vi kun har regnet opgaver med cos og sin i hovdet. Alt andet vi differentiere er jo ligemeget om det står på degree eller radianer.

Hey Frodo: Gælder tangentens ligning hvor man skriver (x-1) eller er det en "ufærdig" ligning?

Svar #26
20. oktober 2004 af Mads123 (Slettet)

Altså må man godt skrive det som resultat?

Brugbart svar (0)

Svar #27
20. oktober 2004 af -1^(1/2) (Slettet)

Frodo tæller får nu.

Brugbart svar (0)

Svar #28
20. oktober 2004 af erdos (Slettet)

Ja, da klokken er mere end 22.00!

Forrige 1 2 Næste

Skriv et svar til: rigtig/forkert?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.