Matematik

reduktion

28. januar 2009 af DeutscherDäne (Slettet)

Spørgsmål 1: Kan man reducere (q+p)^2 eller står det allerede på sin reneste form?

Spørgsmål 2: Kan man reducere -2(q+p) eller står det allerede på sin reneste form?

Spørgsmål 3: Kan man reducere (q+p)^2 - 2(q+p) eller står det allerede på sin reneste form?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar 2009 af Jerslev (Slettet)

 #0: Den sidste kan du godt reducere, så den er pænere, men hvordan man foretrækker noget er jo relativt.


Svar #2
28. januar 2009 af DeutscherDäne (Slettet)

Jeg er kommet frem til følgende konklusion: parenteserne skal opløses, hvis reduktionsstykket skal stå på sine "reneste" form.


Svar #3
28. januar 2009 af DeutscherDäne (Slettet)

#1 okay, jeg har aldrig rigtig forstået, hvad man betragter som den "reneste" form for reduktionstykket. Men du skriver, at der ikke er nogen? :P


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. januar 2009 af Jerslev (Slettet)

 #3: Altså, jeg synes personligt, at formen i spørgsmål 1 er den pæneste, men det er nok meningen, at du skal gange paranteserne ud.


Skriv et svar til: reduktion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.