Matematik
stamfunktion, forvirret.
30. marts 2011 af
ImUnknown (Slettet)
-
Niveau: B-niveau
Har et hurtigt spørgsmål...
opgaven lyder:
f(x)= (4)/(x2-2*x) x>2
F(x)= 2*ln*((x-2)/x)) x>2
Vis at F(x) er en stamfunktion til f(x).
Når jeg integrerer f(x) på mathcad får jeg.
2*ln*((x-2)/x))-4*ln(x-2)
Hvad gør jeg forkert?
Svar #1
30. marts 2011 af ImUnknown (Slettet)
ah ligemeget... fandt selv ud af det.
glemte at jeg skulle differentiere F(x) i stedet...
Skriv et svar til: stamfunktion, forvirret.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
