Resultater: 19401 til 19420 af 436241
-
Mundtlig eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. jeg har et problem. for det første er jeg kanon nervøs. jeg er ikke dårlig til matematik da jeg ligger med årkarakter på 10/7 men jeg har ingen anelse om hvor vidt jeg kan gå op til eksamen på mandag og give et godt resultat. jeg ville gerne have lidt fif til at virke mere sikker... -
bestemmelse af radius
ForumindlægHejsa, har denne opgave som er vedhæftet. Jeg vil på en eller anden måde prøve at benytte viden om retvinklede trekanter til denne opgave, hvor (k/2) er en af kateterne. Jeg er dog i tvivl om den anden katete. Er den blot h? VIl min katete fra centrum af cirklen og op til indersiden af den i... -
Cyclohexyn
ForumindlægHej,Nogen der kan forklare hvorfor cyclohexyns opbygning er ustabil?Katty -
Hjælp til modeller
ForumindlægHej Jeg skal løse denne opgave (b), og jeg er kommet frem til en løsning, men skal bare være sikker på den er rigtig. x= 13 og a=118.924 og b=9.45857 Så resultatet er 1556 -
Magnetisme
ForumindlægEn flad cirkulær spole opstilles i den magnetiske meridianplan (lodret), der peger nord-syd. En kompasnål anbragt i centrum vil derfor indstille sig i spolens plan. Ligger spolens plan så vandret eller lodret?På forhånd tak! -
Fatter ikk HJÆLP
ForumindlægHej . håber der nogle som ville hjælp mig.. men al så . jeg har lige fået en stil tilbage . og min lærer siger jeg skal arbejde lidt med det sprolige.. men ved slet ikke hvad han mener,? hvordan arbejder man med det sprolig? Er der nogen som ville forklare mig hvad han mener? og hvordan ... -
"Det store Menneske"
ForumindlægHej, jeg skal skrive en stil om Georg Brandes "Det store Menneske" (uddrag fra Tilskueren" 1890). Men jeg har svært ved, at komme igang, da den er ret svær. Nogen, som har læst uddraget, og som måske kan hjælpe? -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
tysk afl, rettelse...???
ForumindlægHalløj...Er der ik en der har lyst til lige at kigge det her tysk igennem... det ku altså være skønt :)GOD SOMMER TIL ALLE...1. Marie Luise Kaschnitz ist in 1901 geboren.2. Sie ist in Karlsruhe geboren3. Sie kam aus eine gutbürgerlichen Milieu. N4. Für Menschen in Europa war die Welt noch intakt ... -
Lidt sætninger
ForumindlægHej, er der nogen, som vil hjælpe mig med at rette de her sætninger? Hvis der er en, som er dygtig til tysk, og har lyst til at tjene lidt på at hjælpe med at rette et par gange om måneden, så kontakt mig endelig!1) Min nye chef har boet tre år i AmerikaIn drei Jahre hat meiner neue Chef in Ameri... -
Salg af Molymod molekylebyggesæt
ForumindlægByg dine egne molekylemodeller med dette fantastiske Molymod molekylebyggesæt. Se mere på http://home20.inet.tele.dk/molekyle . -
Nogle gode råd til at analysere?
ForumindlægHey, har I nogle gode råd til hvordan man kan blive bedre til at analysere (primært engelske tekster..)Jeg er ikke så god til det, og ville gerne blive bedre, men ved ikke hvordan.. -
Sammensat funktion
ForumindlægHej...Jeg ville høre om der evt. var nogle som ville være så venlige at forsøge og forklare mig om sammensat funktioner... Jeg vil gerne vide hvad det vil sige at tage ydre funktion først, og så dernæst indre funktion?På forhånd tak... -
lidt hjælp til svær eng-oversættelse
ForumindlægHej...Nogen der har tid til at kigge denne her opg igennem...??? Synes den er virkelig svær.. suk..På forhånd 1000 tak...ReviewThe play The Beauty Queen... from 1996, starting point in a variant of the same theme as Frank Pig... The dream about a complete and normal life despite of the surroundin... -
Hvad er højden?? :-S
ForumindlægVi lavede for et par dage siden et forsøg, det frie fald, med det formål at bestemme vrærdien for g samt vise at s=(1/2)·g·t2 og v=g·t samt Ekin+Epot=konstant Jeg har følgende måleresultater: http://peecee.dk/upload/view/149508/full Bemærk: ?'tegnet repræsentere symbolet... -
Forfatterens egen kommentar i tekst
ForumindlægJeg er ved at læse en bog, hvor forfatteren pludselig har valgt at skriver en kommentar i romanen. Hvor litteraturhistorien er det et typisk træk, at forfatteren gør således? -
Dansk i AT
ForumindlægNogle som har nogle idéer til AT med dansk... -
Polynomier.. Hjælp!
ForumindlægJeg er fuldstændig på bar bund efter sommerferien! Nogen der ka hjælpe:Bestem samtlige rødder i følgende polynomium:g(x)=5x^3-2x^2-3xf(x)=2x^3+6x^2-2x-6Vis ved at gange de to paranteser sammen, at: (2x^2+8x+6)(x-1)=f(x)Benyt herefter nulreglen til at bestemme rødderne i f.Bestem tal a,b og c så:x... -
Opgaver til stamfunktioner
ForumindlægHej Studi.Jeg håber nogle vil være så venlige at hjælpe mig med disse tre opgaver.Jeg skal finde stamfunktioner til disse funktioner. Ved de to første har jeg forsøgt at give et bud på hvordan de skal løses, men den sidste kan jeg simpelthen ikke finde ud af. Håber at få forklarende hjælp… På for... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: "Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel i et punkt x0 med differentialkvotienten f’(x0)". Jeg er ret idéforladt og vil være glad for et par input..
