Resultater: 19461 til 19480 af 436241
-
Opgave med Regneforskrift
ForumindlægHej Studi…Jeg ville høre om der var nogen, som ville være venlige at hjælpe mig med denne opgave, hvor jeg skal finde regneforskrifter for funktionen f, når der gælder:f’’(x)=6x+1, hvor f’(0)=1 og f(2)=3Jeg har forsøgt at gøre det og fået følgende:f’’(x)=6x+1f’(x)=3x^2+xf(x)=x^3+x^2f’(x)=3x^2+2f’... -
indre- og ydre modstand
ForumindlægHvad er forskellen på indre- og ydre modstand? -
Komposition
ForumindlægHejNogen der kan forklare mig, hvad er en overordnet kompositionindelig er ?? På forhånd tak -
Stamfunktion- gør man sådan?
ForumindlægOpgaven lyder således : Vis,at F(x)=(4/3)x*sqrt(x)-(1/3)x^2+9 er en stamfunktion til f(x)= 2*sqrt(x)-(2/3)x.Angiv derefter mindst to andre stamfunktioner til f.Jeg differentier bare F(x), og får :(4/3)*sqrt(x)+(4/3)x*(1/2sqrt(x))-(2/3x)Er den så færdig ? Hvad skal jeg ellers gøre ?Hilsen klavs -
Motivation = 0
ForumindlægHalløj..Jeg er lige startet på den 1-årige hhx... Jeg er tidligere student på det alm. gym. som en ganske almindelig elev... Mest fordi jeg ikke passede mine lektier overhovedet :) .. Men nu havde jeg så lovet mig selv at jeg ville tage mig sammen og give lektierne en ordentlig røvfuld så jeg kun... -
Kemi
ForumindlægForklar hvordan en syres formelle stofmængdekoncentration kan beregnes ud fra enten en kolorimetrisk eller en optegnet titrerkurve?? -
Organisk kemi
ForumindlægHvad er organisk kemi? -
Hvordan dividere man?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan man dividere, uden hjælp af lommeregner, bare på et almindeligt stykke papir.. :(Nogen der kan hjælpe mig? Evt. med et link hvor det står forklaret, eller måske selv prøve? :DSå ville jeg sku være meget glad..Takker ;) -
Stillemanden
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en opgave til bogen "Stillemanden". Der er bare lige én ting, jeg ikke har forstået; kommer jeg-personen i fængsel til sidst i bogen, eller får man ikke noget at vide om det? Tak på forhånd :D -
Jeg undrer mig over...
ForumindlægHey! Vi har om enhedscirklen i min klasse. Det jeg undrer mig over er at når man skriver 360grader ind på sit CAS-værktøj (TI-nspire cx CAS) og trykker enter så spøtter den et svar ud der hedder 2pii som jo også er rigtigt. Men Hvis jeg skriver 2pii og trykker enter siger den ikke at det... -
udveksling
ForumindlægHej,så er sommerferie slut :(og jeg har glemt ALT.Så er der nogen som kan forstå hvordan denne her opgave skal løses ?Jeg er helt blank.http://www.thedeathart.dk/mat1.htx.jpg -
Stamfunktioner...
ForumindlægVille lige høre om nogen ville hjælpe mig til at forstå og lave disse tre opgaver rigtige? Har selv lavet stamfunktion til de to første, men har ikke været i stand til det til den sidste!1. f(x)=1+tan^2x-3x F(x)=tanx-x-3/2x^2+k 2. f(x)=4Vx + (2/cos^2x) F(x)= +(2x/((1/2)(x+sinx*cosx)) 3. f(x)=(3/V... -
Superelev til dansk
ForumindlægHer er et digt af Tom Kristensen:******Nu skylled Aftenlarmen bort, og Ødet sejled fritmed Rummets Vidde i sig som en Gysning gennem Gaden.Den brune Tristhed, næret af det natlige Madrid,laa som en Sygdoms Teint paa Husfacaden.Som Vandet fra en druknet Kvindes langt henslængte Haardrev Anelsen om... -
Molekyle-struktur
Forumindlæg(CH3)2CHCH2-Br Hvad menes der når et molekyle skrives op på den måde? -
Lille opgave
ForumindlægHar fysik aflevering for - har lavet opgaven meen synes ikke rigtig det kan passe - er der nogle søde mennesker der vil skimte igennem og fortælle om det jeg har lavet er iorden?En juletræsbelysning består af 15 serieforbundne pærer. Den tilsluttes lysnettet 220 volt og der går en strøm på 1,1 A.... -
Hvor mange år går der, inden beløbet på kontoen er fordoblet?
ForumindlægJeg kan simplelthen ikke finde den formel jeg skal bruge for det her. Spørgsmålet lyder på: En person indsætter 10.000 kroner på en konto med en fast årlig rente på 2,5%. Hvor mange år går der inden beløbet på kontoen er fordoblet? Skal bare bruge formlen og evt en forklaring, tak på forhån... -
VRettelse af min oversættelse.
ForumindlægHej:o) Har lavet min franske afl., men er lidt rusten efter ferien. Er du i topform, og vil du hjælpe mig? Skal afleveres i morgen, sidst´på dagen:)Here goes:Da eleverne kommer hjem fra ferien, har de glemt mange ting. De ved ikke mere, om de stadig kan tale fransk. I begyndelsen kan de ikke ret ... -
kraftmoment
ForumindlægPrøver at få så meget med fra min mekanikundervisning som mulig, så spørger her om de ting, der undrer mig. Det nyeste er kraftmoment. Jeg forstår matematikken bag ved, men må nok indrømme, at intuitionen lidt glipper. Særligt med hensyn til det her med mekaniske fordele som vægtstænger. Hvis ... -
Den kolde Krig
ForumindlægHey :) Er der nogen der kan svare mig på hvordan styrkeforholdet mellem USA og storbritannien under den kolde krig var ? -
pH - beregning
ForumindlægHvordan finder/beregner man pH for en yderst svag syre og yderst svag base? På forhånd tak.
